5

Dimensiune font:

„Am reuşit să recalibrăm sitemul Bonus-Malus în favoarea consumatorului”

| 05-03-2018 13:47

* consideră vicepresedintele Autorităţii de Supreveghere Financiară, Cornel Coca Constantinescu


 

Biroul Asiguratorilor Auto din România (BAAR) şi Institutul de Studii Financiare au organizat Conferinta „Siguranta rutiera - un deziderat realizabil”, eveniment la care a participat Cornel Coca Constantinescu – vicepresedinte ASF. Cand discutam de siguranta rutiera, implicit vorbim despre transport si despre riscuri aferente si despre modalitatea de administrare a acestora. Aparitia cailor de comunicare terestra si maritima a facilitat productia de bunuri, comertul si mobilitatea populatiei si totodata a pus in evidenta riscul asociat transportului si necesitatea administrarii acestui risc prin impartirea lui la mai multi, cu scopul de a se ajuta reciproc in cazul materializarii unui risc legat de mijloacele de transport, bunurile transportate si persoanele participante. Asigurarea RCA a fost instituia si practicata inca din secolul 19. Acest lucru s-a intamplat in Franta. Initial asigurarea mijloacelor de transport terestru a avut in vedere riscurile induse de cal si caruta, in prezent ne asiguram impotriva evenimentelor datorate cailor putere”, susţine Cornel Coca Constantinescu.

Riscul rutier in Romania se mentine inca la un nivel ridicat, chiar daca in ultimii ani autoritatile si societatea civila si-au intensificat eforturile pentru reducerea numarului si consecintelor accidentelor de circulatie. La finalul anului 2015 ne plasam pe locul 2 la nivel european in ceea ce priveste mortalitatea rutiera - 95 de persoane decedate la un milion de locuitori si 97 de persoane decedate la 1 milion de locuitori in 2016 - aproape dublu fata de media UE.

Accidentele rutiere genereaza, pe langa suferinte incomensurabile, un cost social ridicat, precum si pierderi semnificative pentru asiguratori.

Asigurarile auto, RCA si CASCO, reprezinta 75% din totalul primelor brute subscrise aferente asigurarilor generale. Sunt 5,5 milioane autovehicule asigurate RCA. „Exista o legatura directa intre cresterea sigurantei in trafic cu rezultat asupra nivelului accidentelor si reducerea primelor. Despagubirile au fost in crestere. Si in perioada urmatoare am putea vedea o crestere a daunelor prin cresterea numarului de vehicule, avand aceiasi infrastructura.Astazi constatam ca sunt state care se uita la Romania si remarca cum am gestionat situatia RCA”, apereciază Cornel Coca Constantinescu.

Autoritatea de Supraveghere Financiară a sustinut instrumente care sa motiveze un comportament preventiv si responsabil in trafic si ma refer la Bonus-Malus. Totodata a promovat instrumente noi precum tehnologiile telematics, care sa contribuie la stabilirea mai preciza a riscului, la individualizarea acestuia si la scaderea costurilor asigurarii. „Unul dintre efectele masurilor ASF este sitemul Bonus-Malus - am reusit sa recalibram sitemul in favoarea consumatorului, pe termen scurt, iar pe termen mediu si lung este in favoarea comportamentului adecvat in trafic, a normalitatii”, a precizat vicepresedintele ASF, Cornel Coca Constantinescu. Raluca STROE

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie, etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 95% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 65.891 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 03, 10, 17 și 24.08.2018, ora 12.00; b. Preț de pornire 85% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 58.955 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 07, 14, 21 și 28.09.2018, ora 12.00; c. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 05, 12, 19 și 26.10.2018, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr. RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la Piraeus Bank – Sucursala Iași; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, sau tel: 0744520508, 0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
ANUNȚ LICITAȚIE MATINAL PRODCOM S.R.L CABINET INDIVIDUAL DE INSOLVENŢĂ IORGOAEA EUGENIA, reprezentată legal prin practician în insolvenţă IORGOAEA EUGENIA, în calitate de administrator judiciar al debitoarei MATINAL PRODCOM SRL, identificată prin CUI RO6959297 si nr. înregistrare la Registrul Comerţului: J27/2317/1994, având sediul social în com. Tupilati, jud. Neamţ, conform Încheierii de şedinţă din 10.04.2013 ce priveşte cauza ce face obiectul dosarului nr. 1969/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamţ organizează licitaţie publică deschisă cu strigare pentru următoarele bunuri aparţinând debitoarei: 1. Construcţie beci semiîngropat - suprafaţa construită 583.6 mp,– 43.500 lei, amplasat pe teren concesiont de la Primăria Roman str. Plopilor; 2. Teren neconstruit - 2 parcele: 1455mp – 69.700 lei şi 1400mp – 67.200 lei aflate în Com. Hangu, sat. Grozavesti, Jud. Neamţ; 3. Teren neconstruit - 2 parcele: 2.161,50 mp - 41.400 lei şi 2.161,50 mp – 41.400 lei aflate în incinta SC Carpin S.A., Mun. Roman, Jud. Neamţ; 4. Terenul neconstruit în suprafaţă de 4.390 mp – 275.500 lei aflat în Câmpulung Moldovenesc, jud. Suceava. Valorile nu includ cota de TVA. Licitația va avea loc în zilele de 24, 26, 28.09.2018, orele 10.30, la sediul administratorului judiciar din Bucureşti, B-dul Mircea Vodă nr. 36, Bl M6, Sc. 2, Ap. 57, Int. 57, Sector 3. Regulamentul de vânzare poate fi consultat atât la sediul debitoarei cât şi la sediul administratorului judiciar sau poate fi solicitat la tel. 0722978184 şi e-mail expertiorgoaea@gmail.com.
Apple a platit Irlandei toate taxele  13,1 miliarde de euro si dobanzi de 1,2 miliarde de euro solicitate de Comisia Europeana
18/09/2018 21:15

 Irlanda a recuperat complet taxele necolectate de la grupul informatic american Apple - 13,1 miliarde de euro si dobanzi de 1,2 miliarde de euro, bani care sunt pastrati intr-un cont escrow infiintat de G ...

DOCUMENT  Ministerul Finanțelor a publicat proiectul OUG de modificare a legii insolvenței
18/09/2018 13:29

 Proiectul de Ordonantă de Urgentă pentru modificarea Legii insolventei, obtinut si publicat de HotNews.ro săptămana trecută a fost pus oficial in dezbatere publică de Ministerul Finantelor Publice ( ...

Principalele valute revin pe creştere
17/09/2018 18:26

Tensiunile comerciale la nivel mondial, in principal „războiul taxelor vamale” dintre SUA şi China, afectează majoritatea economiilor emergente. Leul nu este ocolit de acest fenomen, el depreciin ...

 

ASF va efectua o analiză comparativă a legislaţiei RCA din alte ţări europene unde există clienţi cu risc ridicat
17/09/2018 12:29

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va demara o analiză a situaţiei concrete din piaţa asigurărilor auto oblogatorii (RCA) din Romania şi a convergenţei legislaţiei locale cu cea europeană, ac ...

Unul din cinci patroni români suferă de foame!
17/09/2018 10:31

* o parte insemnată a patronilor romani se confruntă cu probleme greu de crezut pentru o ţară membră a Uniunii Europene: foamete, lipsa din locuinţă a maşinii de spălat, căzii, duşului sau grupului s ...

Mai puţin de 19% dintre locuinţe au asigurare obligatorie!
17/09/2018 10:30

* obligaţia incheierii contractelor de asigurare a locuinţelor pentru riscurile de catastrofă naturală (cutremur, inundaţie, alunecări de teren) revine proprietarilor, persoanelor ori autorităţilor dese ...

CARAVANA DE INFORMARE  în Suceava, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie joi, 20 septembrie 2018, ora 10.00
17/09/2018 10:11

  Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de n ...

Iaşul are 8.000 de şomeri fără studii!
16/09/2018 12:02

* „Cand vorbim de criza forţei de muncă, nu vorbim neapărat de faptul că nu există un număr suficient de persoane, ci de faptul că nu mai avem oameni calificaţi. Aici avem o mare problemă”, ...

VEZI: Cum sa investesti intr-o afacere de succes cu ZERO RISCURI
15/09/2018 09:38

 Orice antreprenor stie ca demararea unui business nu e neaparat partea cea mai grea, cat este de fapt mentinerea afacerii functionala. E nevoie de ani de munca pana reusesti sa recuperezi investitia initi ...