Accidentul de la Moldova Center ar fi putut avea consecinţe grave
Dimensiune font:
În scenariul avansat de Adrian Crengăniş, fost angajat al CTP, vagonul ar fi rămas fără alimentare de la reţeaua fir-contact, situaţie în care nu poate fi folosit decât un singur sistem de frânare (cel penumatic) cu o eficienţă redusă
Incidentul petrecut vineri în faţa la Moldova Center, când un tramvai a intrat în patru autoturisme staţionate la semafor, continuă să genereze reacţii. Un fost angajat al companiei avansează scenariul accidentului, iar conform acestuia vatmanul vagonului - considerat vinovat pentru producerea accidentului, are circumstanţe referitoare la faptul că nu a putut frâna la timp. „După trecerea de separatorul de reţea, tramvaiul a rămas fără alimentare cu tensiune de 600 V, dar şi fără tensiune de comandă de 24 V. Fără alimentare de la reţeaua fir - contact (600 V) frâna de urgenţă (electromagnetică) nu funcţionează, iar fără tensiune de 24 V vagonul nu răspunde la nici o comandă, singurul sistem de frânare care a putut fi folosit fiind cel pneumatic, cu o eficienţă redusă. Frâna pe aer este frâna de staţionare şi se utilizează sub 5 km/h. După accident, vagonul a fost resetat, repornit de reprezentantul de la siguranţa circulaţiei, nu de vatman. Tramvaiul a fost cuplat, dus la depou şi sigilat. Vagonul implicat în accident nu trebuia repornit, ci decuplat de reţea, cuplat de vagonul din spate şi sigilat în depou până la efectuarea expertizei tehnice”, spune Adrian Crengăniş, fost vatman, care a mai precizat că scenariul a fost aflat din surse CTP.
Haos în trafic şi semaforizare
Acesta face şi o radiografie a a modului care se prezintă traficul în zona Moldova Center, un alt element care poate genera accidente. „Comisia de circulaţie, poliţia locală şi cea rutieră lasă în haos total această zonă şi nu numai. Banda 1 este ocupată cu maşini parcate, iar două treimi din a doua bandă este ocupată de taximetrişti şi alte maşini parcate la dublu - a se vedea segmentul de stradă Hala Centrală - Moldova Center. Taximetriştii blochează accesul autobuzelor în staţia Moldova Center, acestea oprind pentru coborârea şi urcarea pasagerilor pe a doua bandă. Tramvaiul nu are prioritate la intrarea şi plecarea din staţia Hotel Moldova, cu toate că am depus un proiect de schimbare al priorităţii în favoare tramvaiului încă din ianuarie 2013 (4841 / 17.01.2013)”, mai spune fostul vatman. Acesta nu uită să amintească că semaforizarea este total împotriva pietonilor, aceştia fiind nevoiţi să aştepte chiar 4 minute pentru a traversa bulevardul. „Vechii timpi ai semafoarelor erau foarte buni”, încheie Adrian Crengăniş. Facem precizarea că, de sâmbătă, staţia de tramvai din această zonă, sens de mers spre Podu Roş, a fost mutată. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Revenind la evenimentul menţionat, să spunem un mare mulţumesc că vagonului acesta nu i s-a întâmplat să rămână fără tensiune la coborâre pe Copou, Arcu, strada Palat, pasajul Nicolina sau Pădurii” – Adrian Crengăniş
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau