Cătălin Ivan: „Revoluția fiscală a fost o fumigenă. Adevărata agendă viza modificarea Legilor Justiției!”
Dimensiune font:
*europarlamentarul PSD Cătălin Ivan îi critică aspru pe cei doi preşedinţi ai camerelor Parlamentului, considerându-i „infantili” din punct de vedere politic * în viziunea reprezentantului PSD în Parlamentul European, răspunsul dat de Liviu Dragnea şi de Călin Popescu Tăriceanu Departamentului de Stat al SUA, care şi-a manifestat îngrijorarea faţă de modalitatea în care parlamentarii puterii doresc să modifice Legile Justiţiei, este ilegal * Ivan este de părere că ţara nostră ar putea fi sancţionată de către Uniunea Europeană şi NATO, iar investitorii ar putea face cale întoarsă din cauza „revoluţiei fiscale”
- Domnule Cătălin Ivan, România trece prin momente cu adevărat tensionate, dacă ne raportăm doar la protestele din ultima perioadă împotriva Guvernului Tudose, la grupul de social-democraţi, cu domnul Iordache în frunte, care-şi doresc să modifice cu orice preţ legile justiţiei şi la semnalele de „îngrijorare” venite din afară. Cum să „traducem” comunicatul Departamentului de Stat al Statelor Unite, care şi-a manifestat îngrijorarea faţă de modalitatea în care parlamentarii puterii doresc să modifice Legile Justiţiei?
- Eu cred că situaţia este mai gravă decât pare la prima vedere. În primul rând, celebra Ordonanţa 13 a pus pe jar toată România şi a creat o foarte mare problemă, în plan extern, de credibilitate. Eu fiind la Bruxelles, încă în relaţii bune pe atunci cu conducerea partidului, am cerut de nenumărate ori un document, câteva rânduri ca să ştiu ce vorbesc, un studiu de impact şi argumentele din spatele lui. După acea ordonanţă a venit iniţiativa ministrului Tudorel Toader, pe care eu am aplaudat-o, pe de o parte, pentru că ştiu că acesta este un profesionist şi un om integru, pe de altă parte pentru că nu s-ar fi băgat în jocurile individuale ale nimănui, dând credibilitate acestui demers. Acesta a zis că vine cu un pachet complet de legi, nu cârpeşte, îl introduce în circuitul firesc de legiferare... acum, însă, vedem că domnul Toader susţine că nu-şi mai recunoaşte proiectul de legi, acesta retrăgându-se uşor din dezbateri. Mai mult, îi vedem pe cei de la Ordonanţa 13 din nou la treabă.
- Este acesta un factor determinant la nivelul credibilităţii politicienilor din coaliţia de guevernământ?
- Practic, cei care au probleme în justiţie, cu dosare penale, cu condamnări, în toate etapele actului juridic sunt cei care depun amendamente şi modifică acest pachet de legi. Credibilitatea este zero, ba mai mult, este o certitudine că pachetul acesta de legi este gândit să salveze o gaşcă de penali, cu Liviu Dragnea în frunte, să nu ajungă în faţa instanţei. Mesajul venit din partea Departamentului de stat al SUA este foarte puternic, pentru că vine asumat de principala instituţie care reprezintă Statele Unite. Mesajul are o greutate maximă şi vine într-un context geopolitic foarte complicat: cu o situaţie foarte complicată în Polonia pe legile justiţiei, cu o apropiere a Ungariei de Rusia şi un derapaj democratic grav acolo. Practic, în tot acest context, singurul aliat pe care americanii îl mai au în zonă este România şi nu cred că ei îşi permit să vadă cum o gaşcă transpartinică vor să schimbe legile justiţiei. Mai mult, retragerea lui Tudorel Toader din orice discuţie pe pachetul de legi este un semnal negativ şi foarte puternic pe care ministrul Justiţiei îl dă, acesta nefiind de acord să mai gireze ceea ce se întâmplă în Parlament. Ceea ce se întâmplă acolo, acum, este un atac la siguranţa naţională!
- Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu au formulat un răspuns comun către Departamentului de Stat al SUA, precizând că este asumat de întregul Parlament...
- Reacţia celor doi este gravă. Preşedintele Camerei şi preşedintele Senatului asumă o poziţie în numele întregului Parlament, pe politică externă, cu cel mai important partener strategic al României. Este de o gravitate maximă, sub incidenţa Codului Penal, pentru că o astfel de poziţie putea fi asumată de Parlament numai în urma unei dezbateri în cele două Camere, din care să rezulte o rezoluţie votată, dacă nu în unanimitate, măcar cu majoritate. Faptul că cei doi ies cu o astfel de declaraţi în numele Parlamentului, fără să fi discutat măcar cu biroul de conducere al Camerei sau a Senatului, arată evident că au fost încălcate, nu numai proceduri interne de funcţionare ale Parlamentului, ci şi legile în vigoare ale ţării. Altă perspectivă ţine de îmbăţoşarea celor doi, ca şi cum ar fi nişte adolescenţi certaţi de profesor că au fost prinşi fumând în baie şi se ambiţionează să aibă ultimul cuvânt.
- Şi de ce ar ţine aceştia să aibă ultimul cuvânt?
- Dragnea şi Tăriceanu sunt doi infantili, din punct de vedere politic, aceştia dând dovadă că nu înţeleg gravitatea situaţiei. Ei nu înţeleg că, în acest moment, o luptă împotriva corupţiei, a evaziunii şi a fraudei se duce la nivel mondial. În Bruxelles se discută despre blocarea automată a fondurilor europene pentru statele care derapează de la principiile statului de drept. Unul dintre principii este ca statul care primeşte sprijin european să fie democratic, iar ceea ce se întâmplă astăzi în România nu are nimic de-a face cu democraţia, aşa cum se întâmplă şi în Ungaria şi, mai nou, în Polonia. Eu cred că noi avem instituţii acreditate să intervină pentru a-i opri pe aceşti doi oameni disperaţi de faptul că se strânge laţul în jurul lor şi că trebuie să răspundă la tot mai multe întrebări legate de averile colosale pe care le au, mai ales Liviu Dragnea, care şi-a petrecut toată viaţa lucrând la stat.
- Şi cum ar putea fi sancţionaţi aceştia, dar, mai ales, când s-ar putea produce acest fapt?
- Teoretic, Liviu Dragnea trebuia să-şi dea de mult demisia din funcţiile pe care le deţine... În schimb, cred că oamenii din interiorul partidului realizează tot mai clar pericolul în care Dragnea pune nu doar viitorul partidului, ci şi viitorul ţării, iar în PSD sunt oameni responsabili care vor lua atitudine. Avem mecanisme cu ajutorul cărora Liviu Dragnea să fie oprit să arunce totul în aer, să sacrifice totul pentru propriul său interes. Până ce PSD va găsit curajul intern de a lua măsuri radicale împotriva acestuia, sunt instituţii ale statului care o vor face. În momentul în care noi am intrat în NATO şi în Uniunea Europeană, o parte din suveranitatea naţională la care fac referire Dragnea şi Tăriceanu a fost cedată unor instituţii care se asigură că toate celelalte ţări merg în aceeaşi direcţie. Această îmbăţoşare poate prinde la o parte mică de electorat, dar nu este vorba de mândrie naţională aici. Este vorba despre nişte angajamente care au dat României stabilitate, securitate în regiune, chiar şi creştere economică, de aceea orice formă de colaborare vine cu drepturi, dar şi cu obligaţii.
- Cine şi cum ne-ar putea sancţiona pentru faptul că nu ne respectăm obligaţiile?
- În acest moment, toată lumea. Mie îmi e frică de faptul că investiţiile în România pot să scadă, spre dispariţie chiar, deoarece investitorii străini nu vin într-un stat instabil. Sper să nu ajungem în momentul în care investitorii din ţara nostră să se retragă.
- „Ţopăiala” aceasta fiscală ar putea fi un semnal pentru investitori că trebuie să se relocheze?
- În România nu mai este de mult o ţăpăială fiscală, ci o revoluţie. Nu poţi să revoluţionezi sistemul fiscal fără să arunci în aer economia. De obicei, astfel de revoluţii fiscale au loc ca urmare a unor revoluţii pe plan politic şi social, cum a fost momentul în care s-a trecut de la comunism la capitalism. În vreme de pace, linişte şi creştere economică faci doar ajustări fine, dintr-o parte în alta, ca să impulsionezi un anumit mediu, să creşti puţin salariile. Eu cred că această revoluţie fiscală este o fumigenă aruncată de Dragnea şi Vâlcov, agenda acestora fiind de fapt modificarea legilor justiţiei!
A consemnat Anca BURNICHE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau