Țeapa cu fonduri europene. UE a luat ţeapă sau a recuperat banii de la Ministerul Dezvoltării?

default

Dimensiune font:

| 19-02-2018 20:59

 

ELONDO: Firma lui Mihai ŢUŢUIANU a primit finanţare europeană pentru creşterea competitivităţii… şi a ajuns în faliment; UE a luat ţeapă sau a recuperat banii de la Ministerul Dezvoltării?

În februarie 2004, Mihai ŢUŢUIANU (foto, 38 de ani în prezent) a înfiinţat ELONDO SRL (CUI: 16177956), societate care are ca obiect principal de activitate “fabricarea de mobilă n.c.a”. La începutul anului 2012, ELONDO SRL a semnat un contract de finanţare în cadrul POS CCE pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea activităţii prin achiziţia de echipamente şi utilaje, cu o valoare totală de 1.857.210 lei, din care puţin peste un milion de lei finanţare nerambursabilă. Perioada de implementare a proiectului a fost de un an, respectiv ianuarie 2012 – ianuarie 2013, iar perioada de durabilitate a fost de 3 ani de la data finalizării proiectului, adică până pe 9 ianuarie 2016, aceasta fiind perioada de menţinere obligatorie a investiţiei.

Chiar dacă documentele au fost semnate în ianuarie 2012, banii au venit în iulie şi octombrie 2013, suma încasată de firma lui ŢUŢUIANU fiind de 1.044.148 lei (detalii AICI).

Demn de menţionat este faptul că ELONDO a înregistrat în 2012 o majorare importantă a cifrei de afaceri, dar această evoluţie a fost însoţită de dublări ale valorilor stocurilor, creanţelor şi datoriilor… ceea ce sugerează că a fost o creştere artificială/indusă, astfel încât să fie îndeplinite condiţiile din contractul de finanţare. Ciudat este şi faptul că numărul de angajaţi a scăzut cu 10% în anul respectiv… deşi nu este exclus să fi existat o condiţie privind crearea de noi locuri de muncă.

După anul de implementare, ELONDO SRL nu a mai avut “elanul” din 2012 şi a revenit la rezultate apropiate de cele din 2010-2011, cu menţiunea că 2013 a fost încheiat cu pierderi. Altfel spus, Uniunea Europeană a pompat bani în afacerea lui ŢUŢUIANU pentru creşterea competitivităţii, iar rezultatul a fost… primul an din istoria firmei încheiat pe minusŞi dacă ar fi fost doar asta…

Ce face un director de marketing? Înfiinţează o firmă paravan

În afară de încasarea sumei de 1.044.148 lei de la FEDR (Fondul European de Dezvoltare Regională) şi bugetul de stat, în 2013 s-a mai consemnat un eveniment important, aparent fără legătură cu ŢUŢUIANU: în luna noiembrie a fost înmatriculată LUCALFA SRL (CUI: 32495099), firmă care se ocupă de “intermedieri în comerţul cu mobilă, articole de menaj şi de fierărie” şi la care unic asociat şi administrator este de la înfiinţare Lucian CIUCĂ (împlineşte 38 de ani luna viitoare)… individ care avea calitatea de angajat la ELONDO SRL (director de marketing, după cum se lăuda AICI)

Pe 13 ianuarie 2014, ELONDO SRL se cere în insolvenţă, iar tabelul preliminar al creanţelor indică o masă credală de 4,5 milioane lei – Dosarul nr.158/103/2014. Administratorul judiciar Ionela Valentina TIMOFTE (TIMOFTE INSOLV SPRL) nu a publicat în BPI nici măcar un anunţ referitor la raportul privind cauzele insolvenţei, document în care trebuie precizat cine se face vinovat de ajungerea în această situaţie. Nu a publicat nici tabelul definitiv al creanţelor (la insolvenţă), document în baza căruia a fost întocmit planul de reorganizare, nici hotărârileAdunărilor Creditorilor, nici rapoartele de evaluare, nici… nici…

Şmecherie te halesc, ŢUŢUIANU mă numesc!

Judecătorul sindic Maria ATUDOSIEI de la Tribunalul Neamţ a emis sentinţa de confirmare a planului de reorganizare pe 20 mai 2015… după care a început perioada de şmecherii. Mai exact, au fost vândute unele din activele debitoarei, au fost plătite sumele prevăzute în plan, dar nu au fost achitate şi obligaţiile curente. Şi asta timp de 6 trimestre… iar administratorul judiciar nu a observat această problemă. Şi nici Fiscul, care a acceptat să adune datorii de peste un milion de lei fără să solicite trecerea la faliment, aşa cum era normal.

Această tergiversare a trecerii la faliment a avut două motive:

  • să expire perioada de durabilitate din cadrul proiectului cu finanţare europeană

  • să scadă preţul activelor propuse pentru valorificare astfel încât să poată fi achiziţionate aproape de pomană

Desigur, nu e o surpriză pentru nimeni că unele active au fost achiziţionate de LUCALFA SRL, care în 2014-2016 a înregistrat vânzări şi profituri impresionante, în timp ce ELONDO SRL raporta pierderi peste pierderi. Surse din piaţa mobilei susţin că vânzările de peste 9,5 milioane lei înregistrate în 2016 de firma deţinută în acte de CIUCĂ s-ar fi realizat în principal prin “Auchan România” şi “Brico Depot” – retailer deţinut de KINGFISHER, iar întrebarea care se pune este dacă decidenţii companiei – preşedintele Andy COSSLETT şi directorul executiv Véronique LAURY – sau măcar reprezentanţii lor în ţara noastră ştiu cu cine colaborează în realitate.

Un alt aspect dubios legat de activele valorificate în cadrul procesului de insolvenţă este următorul: în iulie 2016, TOTAL INVEST PLUS SRL (CUI: 29344541) a achiziţionat un imobil situat în intravilanul municipiului Piatra Neamţ, str. Izvoare, cu deschidere la DJ, jud. Neamţ, compus din:

  • teren curţi construcţii în suprafaţă de 834 mp, înscris în CF sub nr. 61758 (nr. CF vechi 6250/N), nr. cad. prov.1726/2;

  • teren curţi construcţii în suprafaţă de 2.300 mp împreună cu construcţiile edificate pe acest teren – hală tip parter, în suprafaţă construită la sol de 1.150 mp, construită din cărămidă şi plăci de beton, cu acoperiş tip şarpantă şi învelitoare din azbest şi o staţie decantare dezafectată, în suprafaţă construită la sol de 31 mp, construită din beton, întregul imobil fiind înscris în CF sub nr. 57350 (nr. CF vechi 6250/N), cu nr. cad. prov. 1723.

În bilanţul pe 2016, TOTAL INVEST PLUS SRL, firmă deţinută de Emil POPA (78 de ani!) precizează că nu deţine active imobilizate… şi nici nu prea avea banii necesari achiziţionării imobilului (364.078 lei + TVA) pentru că în 2015 a avut o cifră de afaceri de 70.955 lei. De aici rezultă că a vândut imediat proprietatea achiziţionată, adică a fost un interpus în tranzacţia reală. Iar singurul care avea motiv să nu participe direct la licitaţie era ŢUŢUIANU.

Ministerul Dezvoltării simulează o încercare de recuperare a finanţării europene

După declararea falimentul s-a gândit şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (prin Ministerul Finanţelor Publice) să revendice 1.044.148 lei, suma acordată pentru creşterea competitivităţii. Lichidatorul judiciar a respins creanţa pe motiv că nu există un titlu executoriu în acest sens şi a menţionat o “suspiciune de neregulă cu privire la intrarea în faliment” (invocată de creditoare), care s-ar afla în curs de soluţionare la structura de control din cadrul Direcţiei Generale Programe Europene Competitivitate.

Aceste precizări apar în tabelul suplimentar al creanţelor, publicat pe 13 iulie 2017. După trei luni(şi o săptămână), TIMOFTE INSOLV SPRL a publicat un “tabel definitiv consolidat al creanţelor”, document în care nu mai spune nimic de creanţa Ministerului Dezvoltării – nici laie, nici bălaie. Dacă între timp s-ar fi rezolvat problema suspiciunii, ar fi trebuit menţionată creanţa ca fiind respinsă definititiv!

Dincolo de această suspiciune şi de bănuială mea că nu a verificat nimeni de la cine şi ce achiziţii a făcut ELONDO SRL din banii europeni, am două nelămuriri legate de finanţarea europeană:

  • De ce Ministerul Dezvoltării nu s-a înscris la masa credală încă de la insolvenţă (eventual cu creanţă sub condiţie suspensivă)? De când se încadrează incapacitatea de plată în condiţiile acceptate pentru perioada de durabilitate?

  • Cei de la Uniunea Europeană sunt aşa de fraieri încât îi prosteşte unu’ ca ŢUŢUIANU(eventual în cârdăşie cu vreo instituţie a statului) sau finanţatorul european a recuperat deja banii de la Statul Român (ca în cazul TEL DRUM)?

Se pregăteşte un (nou) şmen sub titulatura de reevaluare?!

Pe 25 ianuarie 2018, lichidatorul judiciar a publicat un raport de activitate în care susţine că este necesară reevaluarea unor bunuri imobile… pentru că “a constatat o serie de erori strecurate în cuprinsul raportului de evaluare iniţial din 11.08.2014″.

Serios? Ionela Valentina TIMOFTE şi-a adus aminte după 3 ani şi jumătate că e greşit raportul iniţial de evaluare? Această evaluare şi altele (despre care nu e exclus să aflăm că au fost eronate) au stat la baza întocmirii planului de reorganizare. Sau poate că atunci exista interesul pentru o anumită sumă (evaluare), iar acum vrea cineva să cumpere proprietatea cu o altă sumă?!       www.supervizor.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei