Revoluţia lui Cioloş
Dimensiune font:
Potrivit unui proiect de ordonanţă privind debirocratizarea, copiile legalizate la notar vor fi istorie, în vreme ce plata amenzilor şi taxelor de timbru se va putea face şi online
Guvernul a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede măsuri menite să ducă la debirocratizarea instituţiilor, printre care reducerea situaţiilor în care se cer copii legalizate după documente, obligaţia să se primească copii şi în format electronic, plata online a amenzilor şi taxelor de timbru. Potrivit proiectului de ordonanţă de urgenţă elaborat ca urmare a propunerilor venite prin intermediul proiectului cunoscut sub denumirea de „Comisia de tăiat hârtii”, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate, drept condiţie pentru furnizarea unui serviciu public, vor elimina această cerinţă acolo unde există tehnologia pentru a scana sau pentru a primi şi procesa o copie în format electronic.
De asemenea, instituţiile publice vor fi obligate să reducă situaţiile în care se solicită depunerea copiilor legalizate după documente, înlocuindu-le cu declaraţii pe propria răspundere sau cu certificări cu originalul de către funcţionar. Proiectul se referă şi la modalităţile de plată a serviciilor furnizate de instituţii. „Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice locale au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, amenzilor contravenţionale şi a taxelor şi impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic naţional de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018”, se mai arată în documentul Executivului.
Comunicare prin e-mail
De asemenea, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale vor fi obligate, după intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să îşi furnizeze o adresă de poştă electronică. În acest sens, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale sunt obligate să îşi dezvolte capacitatea de furnizare a serviciilor publice electronice şi să îşi elaboreze un plan de dezvoltare al acestora în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, precizându-se că orice serviciu public furnizat electronic trebuie adaptat nevoilor persoanelor cu dizabilităţi.
ANUNŢURI ZIARUL EVENIMENTUL ÎNCHIRIERI OFERTE
Cereri şi formulare din oficiu
Mai mult, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar. Guvernul introduce facilităţi şi în privinţa taxelor extrajudiciare de timbru. Astfel, prin OUG sunt scutite de taxe extrajudiciare de timbru eliberarea cazierului judiciar şi examinarea conducătorilor de autovehicule în vederea obţinerii permisului de conducere, o serie de taxe de timbru de valoare mică fiind eliminate. Dan CONSTANTINESCU
Amenzile care se cuvin bugetului de stat pot fi achitate prin intermediul instrumentelor de plată electronică în cadrul Ghişeului virtual de plăţi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau