Încă un pas apăsat înainte: Dacia fără pedală de ambreiaj!

default

Dimensiune font:

| 04-07-2016 06:00

 Dacia a introdus o opţiune mult aşteptată printre modelele sale * viitorii clienţi pot acum să decidă dacă mai vor sau nu ca noua lor maşină să aibă pedală de ambreiaj * cam cât de apreciată va fi această opţiune ne-am lămurit după trei zile de teste cu Sandero dotat cu noua cutie de viteze Easy-R

 Înaintea acţiunii „Dacia Prestige Tour” pentru gama Dacia Prestige Easy-R, desfăşurată la sfârşitul săptămânii trecute, am avut privilegiul de a testa timp de trei zile Sandero dotat cu propulsorul Diesel 1.5 dCi de 90 CP şi, bineînţeles, cu cutia de viteze Easy-R. Nu eram eu prea încântat de ploaia care marţi dimineaţă cădea din belşug, deşi venea după vreo zece zile caniculare. Îmi strica planurile legate de şedinţa foto, dar parcă Sandero cu Easy-R atunci şi-ar fi primit „botezul”. Dar dacă n-ar fi fost ploaia asta poate nici n-aş fi apreciat cât de bine îşi fac treaba ştergătoarele, aduse şi ele de ceva timp la nivelul prezentului după ce destui ani erau parcă o mărturie pe parbriz pentru a nu uita prea repede cam de unde şi-a început Dacia fulminanta ascensiune.

Dar nu pentru ştergătoare am mers eu cu Sandero, ci pentru Easy-R. Imediat cum urci la volan n-ai cum să nu observi maneta schimbătorului de viteze şi semnele de pe ea. Trei sunt în dreapta, adică poziţiile în care poate fi cuplată. De sus în jos avem „R” pentru marşarier, „N” mai ales pentru modul în care poate fi pornit motorul şi „D” pentru deplasare. În „R” sau în „D” motorul nu porneşte, iar pe display vezi cum apare şi dispare „N”, sugestie mai mult decât clară asupra poziţiei schimbătorului dacă vrei totuşi să te deplasezi. În stânga întâlnim „-” şi „+”, iar între ele un „M”, adică vitezele pot fi schimbate şi manual prin deplasarea manetei înainte, respectiv înapoi. Până să văd ce se întâmplă în modul manual am pus maneta cu toată încrederea pe „D” şi am luat-o din loc.

Clipele împotrivirii

N-a apucat să schimbe vreo viteză până am părăsit parcarea concesionarului Caremil Impex, dar cum m-am încadrat spre sensul giratoriu de la „Era” am simţit că maşina mi se cam împotriveşte. Mai târziu aveam să-mi explic acest soi de recul, probabil că apăsasem cam adânc pedala de acceleraţie pentru a reuşi o încadrare rapidă. Easy-R tocmai trecuse din viteza întâi în cea de-a doua şi am continuat să simt nişte întârzieri la fiecare treaptă schimbată, din ce în ce mai mici cu cât avansam spre a şasea. Cam la aceste întârzieri se face diferenţa între cutia robotizată Easy-R şi o cutie automată veritabilă. Dar dacă dau ceva ani înapoi chiar şi la maşini pretenţioase m-am confruntat cu senzaţii tare apropiate, deşi ele aveau cutii automate. La Sandero aveam o cutie robotizată, adică nu mai schimbam eu vitezele manual când călcam pedala de ambreiaj, ci în locul meu le schimba un calculator, iar el n-are nevoie de pedală ajutătoare. Ştie el însă în funcţie de mai mulţi factori cum să schimbe vitezele, în special ţinând cont de cum calci acceleraţia. Eu am călcat-o cam tare şi n-am avut nicio ezitare prin oraş. Am condus Sandero după bunul plac, iar la fiecare nouă deplasare reculul de care pomeneam începea să se estompeze. Cum spuneam, am cam exagerat cu călcatul acceleraţiei, iar distanţele de deplasare erau cam scurte. Mai mult, ploaia se oprise, căldura îşi reintra rapid în drepturi, iar climatizarea automată începea să fie solicitată. Consumul mediu afişat pe display trecuse de 8 litri la suta de kilometri, prea mult însă chiar şi pentru oraş, şi îmi era clar că nu maşina era vinovată.

Prieteni la cataramă

Dar dacă tot am amintit de display trebuie să trec repede în revistă cele mai importante dotările ale gamei Prestige, nivelul cel mai înalt de echipare pe care îl oferă Dacia. În primul rând trebuie menţionată a doua generaţie a sistemului Media Nav de pe consola centrală, cu tot ce ai nevoie pentru entertainment. Sunet de bună calitate chiar şi fără să umblu la setări, dimensiune generoasă a display-ului, un „touch” ireproşabil, navigaţie, bluetooth, USB, practic tot ce-ţi trebuie pentru reuşita unei călătorii.

Cum de a doua zi vremea a redevenit caniculară, climatizarea automată a fost solicitată din plin, iar ea a reacţionat fără cusur. Comanda geamurilor electrice a fost mutată pe portiere, iar cel din dreapta faţă poate fi comandat de pe portiera şoferului. Geamurile din spate pot fi acţionate şi cu butoanele rămase pe consola centrală şi mai menţionez că oglinzile laterale au semnalizatoare încorporate. Dacă îmi mai aduc aminte şi de alte dotări le voi preciza, dar ca să nu uit amintesc acum şi de sistemul Start-Stop cu care era dotată maşina, unul de la care nu mă aşteptam să fie atât de silenţios la pornire.

Dar eu eram hotărât să mă lămuresc în privinţa consumului. Am tratat pedala de acceleraţie cu mai multă blândeţe, iar Easy-R începea să schimbe vitezele fără un efect deosebit în habitaclu. Probabil că n-ai nevoie de mai mult de o săptămână să te familiarizezi complet cu cutia de viteze robotizată, eu deja mă înţelegeam mult mai bine cu ea chiar de a doua zi. Deşi climatizarea automată lucra de zor, consumul mediu începea să ajungă la cotele pe care le anticipam. Am lungit un pic şi deplasările, aşa că am lăsat consumul mediu la 6,5 l/100 km, dar cred că poate fi coborât sub 6 fără cine ştie ce efort.

Ziua concluziilor

Eu mă declaram mulţumit cu 6,5 la sută şi am constatat că Sandero avea aceeaşi lejeritate în exprimarea pe şosea cu care eram deja obişnuit. Ajungea repede la 90-100 km/h, Easy-R era deja în treapta a şasea, iar de acolo înainte maşina va rula după cum îi va comanda şoferul. Mai aveam ceva nelămuriri în rampe mai lungi, dar calculatorul cred că n-a lipsit de la orele de fizică în care era studiată deplasarea pe un plan înclinat, aşa că a împletit cu dibăcie treptele de viteză pentru un urcuş fără vreo sincopă.

Nu puteam însă să nu trec maneta schimbătorului în stânga, pe modul „manual”. Se poate apela la această variantă mai ales în primele ore cu maşina, atunci când nu vreţi ca vitezele să fie schimbate de calculator. Se elimină acea întârziere la schimbatul vitezelor, se păstrează avantajul că la oprire maşina este deja în treapta I gata de un nou demaraj, dar cine îşi va cumpăra un model cu Easy-R nu-l văd să folosească prea des modul „manual”. Nici nu ar avea de ce. În plus, cutia asta robotizată oferă o frână de motor eficientă, care mai ales iarna îşi va dovedi utilitatea.

Rezolvând încă de a doua zi nelămurirea legată de consumul mediu, joi am constatat că practic eram acomodat cu Easy-R şi mi-a întărit convingerea că Sandero merită mult mai multă atenţie şi că rămâne o variantă oricând de luat în calcul la achiziţionarea unei maşini din clasa mică. Dragoş GAŞPAR

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei