Opt decenii de nave amiral Opel
Dimensiune font:
Nave amiral Opel: de la Admiral din 1937 la noul Insignia * centrul universului autovehiculelor clasice: Techno Classica de la Essen, organizat între 5 şi 11 aprilie * efort comun: Opel Classic şi Alt Opel IG împart standul expoziţional
La ediţia cu numărul 29 a Techno Classica de la Essen, Opel Classic şi pasionaţii din cadrul Alt Opel IG (clubul deţinătorilor de autovehicule Opel clasice) vor expune autovehicule renumite produse la Rüsselsheim, în trecut şi în prezent. „Navele amiral Opel” este motto-ul anului acesta, iar autovehiculele vor fi expuse în standul cu o suprafaţă totală de 400 de metri pătraţi din Pavilionul 2.
Legendarul Admiral din perioada antebelică, care a avut premiera în 1937, este vârful de lance al flotei Opel. Când îl vezi de aproape este greu de imaginat că minunatul şasiu în stil art déco are deja 80 de ani. Călătoria în timp continuă cu exemplarul Opel Kapitän cu numărul două milioane, produs în 1956. Sunt prezente, de asemenea, reprezentante tipice ale modelelor KAD, cum ar fi un Diplomat A din 1968 şi un Opel Admiral din 1970 - două autovehicule de oraş în adevăratul sens al cuvântului. Modelul Senator A din 1978 are un design tipic anilor ’70, în timp ce noua navă amiral Opel, Insignia Grand Sport, ilustrează actuala filozofie de design a Opel „Măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”.
Autovehiculele Opel de dimensiuni mari vor fi cu siguranţă în centrul atenţiei la Techno Classica de la Essen - exact aşa cum au fost şi la Rüsselsheim cu 80 de ani în urmă. Pentru a marca cea de-a 75-a aniversare a Adam Opel AG, lansat la 17 februarie 1937, compania a prezentat două modele noi, futuriste: Admiral şi Super 6. Ambele autovehicule au fost dotate cu motoare noi. Unităţi cu şase cilindri în linie, cu cilindree de 3,6 şi 2,5 litri şi putere de 75 CP, respectiv 55 CP. Admiral a fost primul membru al unei familii de modele de lux care a continuat timp de 40 de ani. Super 6 a pregătit apariţia popularului model Kapitän 1938.
Zece ani mai târziu, pe poarta fabricii a ieşit primul Kapitän postbelic, iar miracolul economic a fost martorul ascensiunii sale meteorice. Kapitän a fost unul dintre cele mai bine vândute autovehicule cu motor cu şase cilindri din Germania şi a devenit un succes internaţional, 60 la sută din unităţile Kapitän produse mergând la export. Autovehiculul Kapitän construit pe 9 noiembrie 1956 şi expus la Essen joacă un rol aparte în această poveste de succes. Fiind autovehicul Opel cu numărul două milioane, acoperişul a fost vopsit în auriu şi a fost dotat cu elemente decorative placate cu aur de 24 de carate. Opel a fost primul producător auto german şi european care a depăşit cifra-prag de două milioane.
Ediţii limitate
Clasa superioară Opel a fost complet revizuită în 1964. „Cei trei mari” erau denumiţi Kapitän, Admiral şi Diplomat, Opel oferind pentru prima dată în istoria sa motoare V8. Ordinea în clasa premium a fost determinată de nivelul de echipare şi cilindreea motorului. Kapitän şi Admiral au fost dotate iniţial cu eficientul motor cu şase cilindri, cilindree de 2,6 litri şi putere de 100 CP, în timp ce motorul modelului Diplomat a fost produs în Statele Unite ale Americii. Nava amiral a seriei KAD era echipată cu un motor V8 de 4,6 litri şi putere de 190 CP. Începând cu primăvara anului 1965, atât Kapitän, cât şi Admiral puteau fi comandate opţional cu motorul V8 de 4,6 litri şi transmisia automată cu care era dotat modelul Diplomat. Chiar şi în prezent, Kapitän şi Admiral V8 sunt modele cu statut special: Kapitän a fost produs în doar 113 unităţi şi Admiral în 622 de unităţi.
„Senator-ul”
Modelele din cea de-a doua serie KAD au fost complet reproiectate din 1969, avansând în toate privinţele. Kapitän a reprezentat încă o dată modelul de bază KAD. Motorul său de 2,8 litri, cu şase cilindri în linie, dezvolta o putere de 132 CP. Deasupra sa se situa confortabilul Admiral care furniza o putere de 145 CP în versiunea Admiral 2800 S şi 165 CP în versiunea Admiral 2800 E. Motorul cel mai performant era unitatea V8 de 5,4 litri şi 230 CP care intra în dotarea standard a modelului Diplomat.
La 40 de ani de la lansarea modelului Admiral, compania a scos pe piaţă un alt Opel de dimensiuni mari. Din 1977, Senator a fost vârful de lance al portofoliului de modele. Senator şi fratele său coupé, Monza, au fost primele autovehicule Opel cu suspensie spate independentă şi arcuri elicoidale mini-bloc.
O altă lansare majoră
După alte patru decenii, la optzeci de ani după Admiral, a venit vremea pentru o altă lansare majoră: noul Opel Insignia Grand Sport îşi va face prima apariţie pe piaţa internă la Techno Classica.
Modelul Opel Insignia complet nou este într-o formă extraordinară. Are eleganţa sportivă a unui coupé de dimensiuni mari, arhitectura sa complet nouă conferindu-i un spaţiu generos fără a face compromisuri, asigurând plăcerea condusului şi oferind funcţii exemplare de siguranţă şi confort, aşa cum se cuvine din partea unei nave amiral veritabile. A doua generaţie a modelului Insignia nu doar impresionează prin liniile uimitoare ale exteriorului şi starea de bine din interior, ci asigură şi cea mai mare gamă de tehnologii inteligente, de la sistemul revoluţionar de iluminare cu matrice Opel IntelliLux LED® şi sistemul de tracţiune integrală, cu vectorizarea cuplului, până la sistemele ultra-moderne de asistare a şoferului şi rafinatul afişaj pe parbriz. În plus, modelul Insignia oferă conectivitatea de primă clasă specifică Opel, cu integrarea smartphone-ului şi o funcţie nouă Opel OnStar - asistentul personal care le permite ocupanţilor autovehiculului Insignia să rezerve camere la hotel şi să caute locuri de parcare cu ajutorul unui consultant OnStar. Per total, noul Insignia impresionează prin agilitatea sporită şi precizia conducerii, spaţiul mai mare şi un raport calitate-preţ excelent, făcându-l acum mai mult ca oricând un concurent de temut, chiar şi pentru modelele mărcilor premium.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau