Piaţa auto din România a avansat cu 17,9% în primele două luni din 2016
Dimensiune font:
Livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) pe piaţa din România au înregistrat, în primele două luni din 2016, o creştere generală cu 17,9% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) * în intervalul ianuarie-februarie 2016, vânzările de autoturisme au consemnat o evoluţie cu 12,2% pe piaţa din România * de asemenea, APIA notează faptul că februarie 2016 este cea mai bună lună februarie din ultimii 7 ani (2010 - 2016)
Şi pe plan european remarcăm o creştere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme, respectiv +9,3% pe întreg anul 2015. În cele mai mari pieţe auto din UE, anul 2016 consemnează creşteri importante la categoria autoturisme, astfel: Franţa +8,5%, Germania +7,8%, Italia +22,4%, Spania +12,4% şi Marea Britanie +4,7%.
În România, vânzările realizate în luna februarie 2016 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 89,7% (vs. 10,3% persoane fizice), iar în cazul autoturismelor, de 87% (vs. 13% persoane fizice). Procentele sunt similare cu cele înregistrate după două luni din 2015, efectul de aşteptare generat în piaţă de către Programul „Rabla” fiind unul evident.
Pe un alt palier al analizei, cel legat de impactul autovehiculelor rulate, se observă faptul că în primele două luni din 2016, importurile de autoturisme rulate au crescut şi ele comparativ cu 2015, cu un consistent 11,1%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate şi cele noi să se fie unul în creştere, respectiv de 3,6 autoturisme rulate la unul nou.
Producţia naţională
În primele două luni din 2016 s-au fabricat 62.875 de autovehicule, cu 9% mai puţin decât în perioada similară din 2015, dar în creştere cu 3,9% faţă de luna precedentă (ianuarie).
Dintre acestea, 53.234 au fost produse de către Dacia şi 9.641 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 30.380 unităţi (cu 11% mai mult decât în primele două luni din 2015), urmat de Ford B-MAX (9.641 unităţi, cu 10,4% mai puţin decât în 2015), Dacia Sandero (8.203 unităţi, - 14,9%), Dacia Logan (7.769 unităţi, - 46,7%) şi Dacia Logan MCV (6.882 unităţi, +2,3%).
Exportul
Cu cele 58.421 unităţi exportate în primele două luni din acest an, consemnăm o scădere de 7,9% comparativ cu perioada similară din anul 2015, dar cu 16,7% mai mult în februarie 2016 faţă de luna ianuarie a acestui an.
Cel mai exportat model în primele două luni din 2016 a fost Dacia Duster (30.419 unităţi), în creştere faţă de 2015 cu 14,7%, urmat de Ford B-MAX (9.520 unităţi, -10%), Dacia Sandero (6.581 unităţi, -16,8%), Logan MCV (6.300 unităţi, -4,4%) şi Dacia Logan (5.601 unităţi, -52,6%).
APIA mai menţionează faptul că 92,9% din producţia naţională realizată în primele două luni ale lui 2016 a fost exportată, comparativ cu 91,8% cât s-a înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările
Cu un volum total de 8.356 unităţi vândute în luna februarie, se înregistrează în primele două luni din 2016 un volum total de 14.960 unităţi, respectiv cu 17,9% mai mult decât în primele două luni din 2015.
Autoturismele, care reprezintă 77,1% din vânzările înregistrate în aceste prime două luni din 2016 (11.537 unităţi), înregistrează o creştere de 12,2%, iar vehiculele comerciale (marfă şi persoane), una de 42,1%.
La autoturisme, topul pe mărci după primele două luni este condus de către Dacia, cu 3.252 de unităţi (28,2% cotă de piaţă, pe un volum în scădere cu 5,5% faţă de 2015), urmată de Volkswagen cu 1.361 unităţi (11,8% cotă de piaţă, volume în creştere cu 35% faţă de 2015); Skoda 1.233 unităţi (10,7% din total piaţă, volume în creştere cu 8,7%); Ford 778 unităţi (6,7% din total piaţă, volume în creştere cu 19,7%); Renault 644 unităţi (5,6% cotă de piaţă, volume mai mari cu 7,5%) şi Opel, 391 unităţi (3,4% din total piaţă, volume mai mici cu 11,1%).
Pe modele, cu cele 1.469 unităţi livrate pe piaţa autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele două luni din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 590 unităţi, Skoda Octavia, 573 unităţi, Dacia Duster, cu 516 unităţi şi Dacia Logan MCV cu 394 unităţi.
Analizând segmentarea pe clase, observăm o evoluţie mixtă, majoritatea segmentelor înregistrând creşteri, unele chiar importante (MPV +71,2%, Clasa D +27,3%, SUV +15%, Clasa C +8,8%, Clasa B +7,6%). În schimb, segmentul de lux (F) şi cel al autoturismelor mici (A) înregistrează scăderi, primul cu 27,3%, iar al doilea cu 12,1%.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau