Povestea prostiei omenești tipic românești: șoferi batjocoriți și cu banii luați

default

Dimensiune font:

| 30-11-2015 09:40

 Plătim taxe de drum pentru a umfla burțile și conturile unor politruci corupți și incompetenți care sunt plasați de partide în funcții importante la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Le vezi politrucilor ”performanța” la fiecare investiție majoră pe care o face această companie.

O astfel de ”performanță” duce zilele acestea la apariția unei aberații uluitoare.

Mii de șoferi circulă în cozi de kilometri buni, înghesuiți pe un sens de pe Centura București, având alături o șosea nou-nouță care zace nefolosită. În unele porțiuni asfaltul nou e lipit de vechea șosea pe care se stă în coadă, ceea ce face ca situația să fie pur și simplu siderantă.


Aberația se consumă între sensul giratoriu de la ieșirea către Mogoșoaia și ieșirea către comuna Chiajna din apropierea jocțiunii cu A1. Pe această porțiune  este finalizat aproape în totalitate un sens nou al Centurii București, cu două benzi pe care s-ar putea circula bine în orice moment.  

 


Din motive pe care șoferii nu le pot vedea, noua șosea stă nefolosită, în timp ce traficul este înghesuit pe vechiul sens de circulație, pe un drum care s-a deteriorat serios. Vorbim de câțiva kilometri buni pe care șoferii îi parcurg foarte greoi. Practic, mai mult stai în coadă decât să avansezi. În plus, îți rupi mașina prin porțiunile cu gropi sau prin șanțurile care s-au format din pricina camioanelor foarte grele.


Situația asta nu ar fi cu nimic diferită de scenele similare care se petrec în orice loc din România, din cauza faptului că statul nu a fost capabil să construiască o rețea decentă de autostrăzi.  Guvernul defunct politic al lui Victor Pota a reușit chiar performanța jenantă să demoleze porțiuni dintr-o autostradă nouă, autostradă pe care Dottore o folosise ca butofarie în campania electorală când visa să ajungă șef al statului. Dar, asta e cu totul altă discuție.


Pe Centura București, în zona despre care vorbim, situația este absurdă și revoltătoare pentru că șoferii care stau în coada interminabilă au alături șoseaua nouă, nefolosită. Din când în când câte un șmecher se încumetă să treacă pe noul sens și trece în viteză pe lângă fraierii care așteptă în coloană. Mai trec pe noul drum unii șoferi cu microbuzele care asigură transportul între comunele învecinate și București. E explicabil gestul lor. Probabil că înnebunesc să tot atepte, de mai multe ori pe zi, în bătaia asta de joc.

 


Stai ca prostul în coadă și te enervezi constatând că ești și batjocorit și cu banii luați, pentru că nu ai cum să scapi neamendat și executat silit urgent, dacă ai circulat fără să achiți taxa de drum. Când e vorba să-ți înhațe banii pe rovignetă sau să te vâneze dacă ai uitat să plătești și ai circulat fără ea pe drumurile naționale, CNADNR este de o eficiență senzațională. Când e vorba să-ți ofere ceva în schimb, aceeași companie devine brusc șocant de ineficientă.


Pentru ce plătim, până la urmă, taxele de drum?


Drmuri nu avem. Cele existente sunt execrabil administrate. Pe A1, de exemplu, îți bagi degetele în ochi dacă circuli noaptea, nici măcar un marcaj decent nu e capabilă să facă CNADNR. Când reușesc să ducă la bun sfârșit vreun proiect, după amânări peste amânări și cu costuri suplimentare imposibil de explicat logic, cei de la CNADNR pur și simplu dau cu bățul în baltă, la final, ca proștii. Nu e unica situație de acest fel.


Acum câțiva ani, când s-a deschis Autostrada 3  București-Poiești, luni de zile CNADNR nu a pus indicatoare către noua autostradă, astfel încât știai că există, de la televizor, dar era aproape imposibil să o găsești.


Situația de atunci și cea de astăzi demonstrează că cei care decid la CNADNR o fac pe criterii care nu au nicio legătură cu ideea de îmbunățire a condițiilor de circulație pe drumurile publice sau cu grija pentru șoferii care sunt jecmăniți cu taxe tot mai mari.
Îi doare în cot de plătitorii de taxe pe politrucii de la CNADNR.

...




...
Sunt alte criterii care scapă la prima vedere sau pe care le vedem expuse când este arestat pentru corupție vreun șmecher de acolo.
După ce am filmat imaginile pe care le vedeti am întrebat șefii de la CNADNR de ce nu se circulă pe porțiunile finalizate de șosea. Răspunsul e incredibil.

”Undeva, pe traseu, există două țevi de gaz pe care nu au reușit să le mute, deși noua șosea se intersectează cu ele”

Au făcut drumul nou, dar nu au mutat țevile la timp!

”Bun, de ce nu deviați traficul pe langă ele?”, întreb eu.

”Facem șerpuire, nu credem că e bine!”, a venit răspunsul.


”E complicat când lucrezi cu agenți economici”, mi-a mai răspuns un șef căruia nu i-am mai reținut numele.


Pentru întreaga societate e foarte complicat când idioți și incompetenți sunt puși să ia decizii în zone importante. Și devine chiar revoltător când mai constați că idioții îți toacă în fieare an degeaba un munte de bani.

Asta este o poveste a prostiei tipic românești.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei