Toyota rămâne cel mai mare producător auto în 2015
Dimensiune font:
Toyota a vândut anul trecut 10,15 milioane de vehicule, în scădere cu 0,8% faţă de 2014, însă compania niponă şi-a păstrat pentru al patrulea an consecutiv titlul de cel mai mare producător auto din lume, după ce grupul german Volkswagen a raportat scăderea livrărilor la nivel global cu 2%, la 9,93 milioane de unităţi
Grupul Toyota, care alături de brand-ul cu acelaşi nume include şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, a anunţat că în 2015 a vândut în afara Japoniei 7,98 milioane de vehicule, în creştere cu 0,9% faţă de 2014, în timp ce pe piaţa internă a livrat 2,17 milioane de unităţi, în scădere cu 6,5% faţă de 2014. Producţia globală a grupului Toyota a înregistrat anul trecut un declin de 2%, la 10,08 milioane de unităţi.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce, în septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Portofoliul Volkswagen este format din douăsprezece mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Control integral asupra subsidiarei Daihatsu
Toyota a anunţat că va achiziţiona şi cealaltă pondere de 48,8% din acţiunile diviziei Daihatsu, iar tranzacţia va fi definitivată în luna august a acestui an. Obiectivul acordului constă în dezvoltarea de automobile şi mai bune prin adoptarea unei strategii unice pentru segmentul maşinilor de mici dimensiuni, care le va permite ambelor firme să se concentreze asupra competenţelor principale. În plus, Toyota şi Daihatsu îşi propun să înregistreze o creştere sustenabilă la nivel global.
„Este o oportunitate pentru noi de a scăpa de ideea că trebuie să ne descurcăm singuri şi să avem încredere unul în celălalt ca să ne putem exploata la maximum avantajele. Cu alte cuvinte, acum ne putem concentra asupra competenţelor principale”, a declarat preşedintele Toyota, Akio Toyoda. „Consider că am găsit calea care ne va permite să creştem în următorii 100 de ani. Este oportunitatea perfectă de a consolida relaţia noastră cu Toyota şi să trecem într-o nouă etapă”, a completat preşedintele Daihatsu, Masanori Mitsui.
Cele două companii vor împărţi tehnologiile încă din stadiile conceptuale, Toyota urmând să-şi îndrepte atenţia în special asupra siguranţei, protejării mediului înconjurător, confortului şi experienţei trăite de utilizatori. De cealaltă parte, Daihatsu îşi va direcţiona eforturile către tehnologiile eficiente din punct de vedere al costurilor şi al consumului de combustibil.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau