Campania „Oamenii Timpului” va avea o ediţie extinsă în Moldova
Dimensiune font:
Publicul din cele şase judeţe ale Regiunii Nord-Est, dar şi din Cernăuţi şi Chişinău, va avea posibilitatea de a propune, pe platforma www.oameniitimpului.ro, nominalizări ale personalităţilor locale pentru fiecare dintre cele 10 categorii supuse jurizării: Literatură, Arte, Educaţie şi Cercetare, Societate civilă, Diplomaţie publică, Memorie şi istorie, Jurnalism, Tinere valori, Sănătate şi Antreprenoriat.
Cea de-a II-a ediţie a Campaniei „Oamenii Timpului” a fost lansată pe 3 august, în Sala Mare a Palatului Roznovanu, Primăria Municipiului Iaşi fiind partener principal în acest demers de recunoaştere a valorilor culturale şi ştiinţifice, a personalităţilor momentului. „Este un proiect care presupune, practic, identificarea, recunoaşterea şi promovarea personalităţilor comunităţii. Ni se alătură în acest an şi celelalte cinci judeţe ale Moldovei, iar conceptul nostru este acum «Regiunea Nord-Est plus», incluzând şi oraşele Cernăuţi şi Chişinău”, a precizat Daniel Şandru, director al revistei „Timpul”.
Campania „Oamenii Timpului” a fost lansată în 2014, la nivel local, printre cei a căror activitate a fost răsplătită cu trofee şi premii speciale numărându-se Oltiţa Cîntec, Constantin Cucoş, Constantin Chiriac, Leonidas Rados, Viorel Ilişoi, Mălina Ciobanu, Norina Forna, Marius Ursache, Petru Ciubotaru, Dan Lungu, Raluca Ştiribăţ şi Şerban Strudza, precum şi Alex Savitescu (in memoriam). Ediţia a II-a presupune o extindere a proiectului la nivelul Regiunii Nord-Est a României şi în oraşele Chişinău (Republica Moldova) şi Cernăuţi (Ucraina). În fiecare din acestea, urmează să fie declanşată o campanie de mediatizare a conceptului, iar publicul din cele şase judeţe ale Regiunii Nord-Est, dar şi din oraşele Cernăuţi şi Chişinău, va avea posibilitatea de a propune, pe platforma www.oameniitimpului.ro, nominalizări ale personalităţilor locale pentru fiecare dintre cele 10 categorii supuse jurizării.
„Legitimarea excelenţei”, în absenţa unei pieţe culturale a valorilor româneşti
Într-o primă etapă, propunerile venite din partea publicului vor fi analizate de către reprezentanţii partenerilor media din plan local, care vor documenta nominalizările selectate. Acestea din urmă vor fi documentate suplimentar şi la nivelul redacţiei revistei de cultură contemporană „Timpul” şi înaintate unui juriu naţional.
„La nivelul evidenţei, este un proiect cultural frumos şi emoţionant, de legitimare a excelenţei, însă la nivel profund, cred că acest proiect răspunde principalei probleme de sistem a culturii în România - absenţa unei pieţe culturale. Există valori, dar nu există o piaţă care să le integreze, care să facă informaţia culturală să circule. Campania «Oamenii Timpului» are forţa aceasta de iradiere, prin care să coaguleze tot ceea ce înseamnă valoare culturală în România. Nu este deloc întâmplător, nici la nivel simbolic, nici la nivel istoric, faptul că rarele momente în care a existat o piaţă culturală a valorilor în România au venit din Iaşi”, a spus conf.univ.dr. Radu Vancu, de la Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu, membru al juriului naţional, amintind că în anul 1872, Titu Maiorescu făcea o listă scurtă a scriitorilor români, echivalent al nominalizărilor din cadrul campaniei „Oamenii Timpului”, generând circulaţia acestor nume de scriitori, precum şi diseminarea scriiturilor lor. „Sunt convins că «Oamenii Timpului» poate coagula această piaţă culturală. Mi se pare foarte important că sunt cuprinse aici şi oraşele Cernăuţi şi Chişinău, pentru că idealul este să construim o piaţă a valorilor culturale româneşti, care să fie mai amplă decât spaţiul geografic al României. Îmi imaginez ediţia din 2018, când, la aniversarea centenarului Marii Uniri, am putea avea, în sfârşit, elementele unei pieţe culturale româneşti constituite, iar «Oamenii Timpului» ar putea fi proiectul pilot care să integreze şi să genereze această piaţă”, a punctat Radu Vancu.
„Acest Oscar de Moldova şi Bucovina”
Categoriile pentru care vor fi selectaţi nominalizaţii sunt: Literatură, Arte, Educaţie şi Cercetare, Societate civilă, Diplomaţie publică, Memorie şi istorie, Jurnalism, Tinere valori, Sănătate şi Antreprenoriat. Criteriile de selecţie vor viza notorietatea nominalizatului în domeniul respectiv, însă accentul se va pune pe activitatea care l-a făcut remarcat în perioada octombrie 2014-septembrie 2015, în baza căreia se va realiza şi promovarea sa de-a lungul întregii campanii.
„Tot acest efort al nostru de a construi un dosar de candidatură a Iaşului (la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021 – n.red.) nu este un exerciţiu limitat temporal. Indiferent de decizie, acest efort merită dus mai departe, câţiva dintre vectorii esenţiali vor fi şi pe viitor extrem de importanţi în dezvoltarea politicilor culturale ale Iaşului. Am convingerea că «Oamenii Timpului», proiect care pune în valoare modelele culturale, va continua. Ţinta proiectului nostru de Capitală Europeană este ca Iaşul să fie locul de întâlnire, centrul de iradiere a valorilor europene pentru Chişinău şi Cernăuţi”, a spus Florin Cîntic, director artistic al Fundaţiei Iaşi – Capitală Culturală Europeană, declarându-se mândru că în Iaşi a fost lansat „acest Oscar de Moldova şi Bucovina”.
Campania „Oamenii Timpului” este un eveniment anual iniţiat de revista de cultură contemporană „Timpul” şi organizat de Asociaţia Revistei Timpul (ART), în parteneriat cu instituţii administrative şi culturale, precum şi cu instituţii academice şi economice. Producătorul campaniei este Editura Adenium.
Gina POPA
În perioada premergătoare Galei Oamenii Timpului, care va avea loc la Iaşi (12 decembrie 2015), în fiecare din cele şapte oraşe incluse în campanie va avea loc o gală în cadrul căreia vor fi anunţaţi nominalizaţii locali. Ulterior, din rândul acestora, vor fi aleşi câştigătorii, care vor fi premiaţi în cadrul Galei Oamenii Timpului, care va avea loc la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau