« Inapoi

Ce a declarat Mihai Gâdea şi Mugur Ciuvică în fața judecătorilor în dosarul 'Șantaj la Antene'

Ce a declarat Mihai Gâdea şi Mugur Ciuvică  în fața judecătorilor în dosarul 'Șantaj la Antene'#1
Mărime font - +

Mihai Gâdea şi Mugur Ciuvică au fost audiaţi vineri la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în calitate de martori, în dosarul privind şantajarea administratorului RCS&RDS, Ioan Bendei.

Primul care a dat declaraţii în faţa instanţei a fost Mihai Gâdea, el oferind detalii în legătură cu difuzarea de către Antena 3, în mai 2013, a unui spot publicitar, prin care opinia publică era informată că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la presupuse fapte de corupţie din fotbal, scrie agerpres.ro.

 

Mihai Gâdea a spus în sala de judecată că Antena 3 şi Antena TV Group sunt două entităţi juridice care funcţionează independent, între care exista un protocol de colaborare privind difuzarea de materiale promoţionale. Camelia Voiculescu apare în acţionariatul ambelor societăţi, dar ea nu este implicată în deciziile editoriale ale postului Antena 3.

"Nu am fost niciodată cenzurat, nu mi s-a dictat niciodată ceva de Camelia Voiculescu. Nu am primit ordine privind activitatea editorială. Au fost dialoguri sociale, fireşti, după anumite emisiuni. Pe Sorin Alexandrescu l-am cunoscut puţin, când a venit ca director executiv la Antena 1. În afara unor dialoguri fireşti, nu am avut alte raporturi cu acesta. Fiecare îşi vedea de postul său", a afirmat Gâdea.

Citește și: Cât de gravă e influența desenelor animate asupra copiilor

Directorul Antena 3 le-a mai spus judecătorilor că spoturile de publicitate sunt difuzate printr-un automatism, fără ca televiziunea care le difuzează să poată interveni, iar întreaga responsabilitate îi revine celui care îl produce.

În cazul promo-ului "Exploziv! Mită în fotbal: 3,5 mil euro. Anchetă jurnalistică în curând", Gâdea a menţionat că acesta a fost produs de Antena Group şi a urmat traseul clasic de difuzare pe Antena 3, însă el nu a ştiut de el înainte de reţinerea lui Sorin Alexandrescu.

 

"Despre ancheta jurnalistică care se spunea în spot am aflat doar după momentul reţinerii lui Sorin Alexandrescu. Am aflat că era o anchetă jurnalistică făcută de cei de la Antena 1 vizând fapte de corupţie. Documentele care stau la baza acestei anchete jurnalistice le-am văzut ulterior, când totul a devenit public. Din punctul meu de vedere, acele documente impuneau declanşarea unei anchete jurnalistice. Sorin Alexandrescu era abilitat să desfăşoare o anchetă jurnalistică, el având atribuţii editoriale în Antena TV Group", a adăugat Gâdea.

El a arătat că, după reţinerea lui Sorin Alexandrescu, a discutat cu Camelia Voiculescu despre modul în care Antena 3 ar putea da un comunicat, ce urma să fie citit pe post, însă el s-a opus.

 

„Procedura uzuală impunea ca spot-urile produse să fie difuzate fără posibilitatea unei cenzuri de către televiziunea difuzoare. Difuzarea impunea un anumit automatism. Foloseam denumirea de departament de trafic care nu permitea intervenția. Singura instituție care putea interveni era CNA. Spre exemplu, în cazul unui spot publicitar potrivit căruia dacă iei o anumită pastilă, nu te mai îmbolnăvești de inimă. Nu a existat niciodată situația ca Antena Group să pună la dispoziția Antena 3 un material care să aducă atingere imaginii sale. Mențin punctul de vedere că nu am avut cunoștintă de difuzarea promo-ului Exploziv! Mită în fotbal – 3,5 mil euro. În curând, anchetă jurnalistică. Inclusiv acest promo a urmat modul automat de difuzare. Nu am văzut promo-ul nici pe Antena 3, nici pe alt canal. Am aflat odată cu scandalul reținerii domnului Alexandrescu”, a declarat Mihai Gâdea în fața instanței.

 

"După reţinerea lui Sorin Alexandrescu am avut mai multe discuţii la telefon sau faţă în faţă cu Camelia Voiculescu cu referire la acel eveniment. Ştiu că aceasta a considerat ancheta ca fiind nedreaptă şi promovată împotriva Intact Media. Cred că a folosit cuvintele capcană sau înscenare. Am discutat despre modul în care postul Antena 3 ar putea da un comunicat, prin care să ne spunem punctul de vedere. Camelia voia ca acel comunicat să fie citi pe post de Andreea Berecleanu, dar eu m-am opus. Camelia a dorit să promovăm un comportament echilibrat, iar pe primul loc trebuie să fie prezumţia de nevinovăţie", a explicat Gâdea.

Tot la acest termen a fost audiat în calitate de martor şi Mugur Ciuvică.

 

El le-a spus magistraţilor că, în 2013, a intrat în posesia unui contract semnat între SC Bodu SRL şi RCS/RDS privind achitarea unei sume de bani de către RCS/RDS, în valoare de 1,7 milioane euro, pentru prestarea de servicii de publicitate şi marketing.

Ciuvică a precizat că documentele le-a primit la sediul Grupului de Investigaţii Politice, într-un plic fără nicio menţiune pe el, de la o sursă anonimă, după care le-a postat pe site şi apoi a trimis şi mailuri către alte redacţii.

 

"Noi primim foarte multe informaţii, dar le publicăm doar pe cele care le considerăm de interes public şi le verificăm. Eu am terminat facultatea de medicină, dar mă ocup cu această asociaţie - Grupul de Investigaţii Politice. În general, sursele noastre îşi doresc anonimatul şi de cele mai multe ori rămân anonime în relaţia cu noi. Aşa a fost şi în cazul de faţă. Atunci nu îl cunoşteam pe Sorin Alexandrescu. Poate m-am întâlnit cu el pe hol, nu ştiu, că eu sunt invitat la televiziuni. În ziua în care noi am publicat materialul, am aflat că Alexandrescu a fost reţinut. Nu pot să îmi exprim un punct de vedere asupra modului în care Alexandrescu a intrat în posesia contractului dintre Bodu SRL şi RCS/RDS. Noi aveam suspiciuni că acel contract era o mită mascată sau un comision plătit de RCS lui Mitică Dragomir, în schimbul cedării drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal (...) Noi am publicat materialul pe la prânz şi ne-a sunat Mitică Dragomir care ne-a reproşat ceea ce i-am făcut, iar cei care se ocupau cu fabricarea dosarului, aflând din convorbirile noastre telefonice că o să publicăm documentele, s-au dus şi l-au ridicat pe Alexandrescu", a spus Ciuvică.

 

Ciuvică a fost ușor pus în dificultate de către președintele completului de judecată:

Judecător: Vă supuneți Codului Deontologic al Jurnalistului?

Mugur Ciuvică: …nu înțeleg.

Judecător: Dacă vă supuneți Codului Deontologic al Jurnalistului elaborat de Convenția Organizațiilor de Media? Aveți obligația de confidențialitate?

Mugur Ciuvică: În general, obligația de confidențialitate cu privire la surse revine oricărei publicații.

 

Următorul termen al procesului a fost stabilit pentru 17 martie, când vor fi audiaţi doi martori.

Pe 12 mai 2016, Curtea de Apel Bucureşti l-a condamnat pe omul de afaceri Dan Voiculescu la doi ani de închisoare cu executare în dosarul privind şantajarea administratorului RCS&RDS Ioan Bendei.

 

În acelaşi dosar, directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, a fost condamnat la trei ani şi şase luni închisoare cu executare, pentru şantaj în formă continuată, iar Camelia Voiculescu, asociat şi administrator al societăţilor Antena TV Group, Antena 3 şi Intact Production, a primit doi ani cu suspendare, pentru complicitate la şantaj în formă continuată.

De asemenea, Şerban Pop, fost preşedinte al ANAF, a fost condamnat la doi ani închisoare cu executare, iar SC Antena TV Group SA a fost obligată la plata unei amenzi penale de 350.000 de lei. În schimb, instanţa a dispus achitarea lui George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum şi a societăţilor SC Intact Publishing şi SC Antena 3 SA, acuzate de DNA de şantaj şi complicitate la şantaj în formă continuată. Decizia nu e definitivă iar apelul se judecă la Înalta Curte.

 

Potrivit DNA, în perioada 16 aprilie - 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu a exercitat în mod repetat şi gradual acte de constrângere asupra lui Ioan Bendei, administratorul firmei RCS&RDS, ameninţându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupţie, astfel încât să îl determine să urmeze conduita impusă de inculpat.

"În mod concret, inculpatul Alexandrescu a exercitat acte de ameninţare cu publicarea, prin intermediul entităţilor media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupţie săvârşită de partea vătămată, în situaţia în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparţinând Antena TV Group la un preţ dorit de inculpat. Semnarea contractului în condiţiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare de 6.480.000 euro/an, pe o durată de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanţelor, oprirea campaniei media împotriva societăţii pe care o reprezenta partea vătămată şi a persoanelor din conducerea acelei societăţi", susţin procurorii. 

Data publicarii: 17/02/2017
loading...
Adauga comentariul tau
Nume:
E-mail:
Comentariu:
Security Code Imagine noua



Alte titluri din evenimentul > CULTURA

Ultima ora

CELE MAI CITITE STIRI

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -  24 IUNIE

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 24 IUNIE

                         (...)
AICI GASITI CELE MAI NOI PROIECTE IMOBILIARE DIN IASI

AICI GASITI CELE MAI NOI PROIECTE IMOBILIARE DIN IASI

             90% dintre dezvoltatorii imobiliari din(...)
Horoscopul de weekend, sâmbătă, 24 iunie 2017

Horoscopul de weekend, sâmbătă, 24 iunie 2017

BERBEC Va manifestati, cu voluptate, senzualitatea in cele mai neasteptate momente. Primiti(...)

 

 

editia online din 24.06.2017 - 23:39

Copyright © SC Ziarul Evenimentul SRL Iasi. In varianta tiparita, cotidianul Evenimentul are o arie de distributie care cuprinde 6 judete: Iasi, Bacau, Botosani, Neamt, Suceava si Vaslui

Statistici T5

Tel - 0232246000 | Fax - 0232246002
Orange - 0752266266
E-mail - contact@evenimentul.ro

Link exchange