Afacerile angajatorilor de top din judeţul Iaşi EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 08-06-2017 12:15

Ieri au fost publicate de Ministerul de Finanţe datele financiare aferente anului trecut * topul celor mai puternice firme din Iaşi nu se schimbă, însă, în timp ce cifrele de afaceri şi profitul cresc, numărul mediu de salariaţi scade

Odată cu publicarea celor mai recente date financiare ale marilor firme din capitala Moldovei se poate bate în cuie ierarhia celor mai mari firme din judeţ. Astfel, în ceea ce priveşte valoarea cifrei de afaceri, de departe cea mai puternică societate rămâne Delphi Diesel System România SRL, cu afaceri nete de 1,9 milioarde de lei, în creştere de la 1,8 miliarde de lei, cât a raportat în 2015. Şi la nivelul profitului conduce detaşat, raportând un câştig net de 170 de milioane de lei, în scădere de la 178 de milioane de lei. Un indicator la care se observă, de asemenea, o reducere modică este cel al numărului mediu de salariaţi, care anul trecut a fost de 1.719.

O firmă de tip „call-center“, cel mai mare angajator

La acest capitol investitorul american este depăşit, situându-se pe locul secund. Practic, potrivit datelor raportate anul trecut, cel mai mare angajator din judeţ rămâne Xerox Business Services România SRL. Compania a avut în medie 1.876 de salariaţi, în scădere de la 1.945, în 2015, dar această reducere nu face ca firma, care are ca domeniu de activitate „centru de intermediere telefonică de tip call center“, să-şi piardă poziţia de lider la numărul de angajaţi. „Trebuie să facem o distincţie între firmele din industria creativă, ca Xerox, şi cele din industria producătoare, precum Delphi. Investiţia unei firme din Outsourcing este redusă, închirierea de spaţii de birou şi absorbţia de capital uman de pe piaţa din zonă. De cealaltă pare, acolo unde există investiţii mai mari în infrastructura de producţie, bazată pe noile tehnologii, cum este la Delphi, putem vorbi de permanentizarea locurilor de muncă pe un termen mult mai lung“, a punctat conf. dr. Dan Chirleşan din cadrul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor. Astfel, cifra de afaceri a celor de la Xerox a ajuns la 137 de milioane de lei, în creştere de la 123 de milioane de lei, cât au raportat în 2015. şi profitul net a crescut de la 6,5 milioane de lei, în urmă cu doi ani, la 8 milioane de lei.

Cum s-a împărţit profitul de la Antibiotice

Pe locul trei în ceea ce priveşte cel mai mare angajator privat din judeţ se află compania ieşeană Antibiotice. Producătorul de medicamente a raportat pe 2016 un număr mediu de salariaţi de 1.449, în uşoară scădere de la 1.458. În acelaşi interval, cifra de afaceri netă ajuns la 334 milioane de lei, în creştere de la 331 milioane de lei, iar profitul net raportat de firmă a fost de 30 milioane de lei, mai mare cu 10% faţă de cel din 2016.

Potrivit unei adrese transmise în martie către Bursa de Valori Bucureşti cu privire la modul de repartizare a câştigului. Astfel, oficialii companiei au repartizat cele 30,3 milioane de lei în surse proprii de finanţare- 14,5 milioane de lei şi dividendele de 15,7 milioane de lei. La capitolul dividende, suma de 15,7 milioane de lei a fost împărţită în două mari categorii. Astfel, 53% din valoarea dividendelor va ajunge la Ministerul Sănătăţii, respectiv 8,3 milioane de lei, iar un procent de 47% va fi direcţionat către „alte persoane juridice şi persoane fizice“.

„Plata dividendelor aferente anului 2016 se va efectua începând cu data de 15.09.2017, conform prevederilor legale în vigoare. Consecvenţi politicilor noastre cu privire cu privire la creşterea cifrei de afaceri, reducerea costurilor şi punerea în piaţă de noi produse la preţuri mai accesibile care să conducă la înregistrarea de economii atât la populaţie, cât şi la bugetul statului, acordăm în continuare o atenţie deosebită Programului investiţional pentru această perioadă şi în mod deosebit celui din anul 2017“, se arată în adresa transmisă Bursei de Valori Bucureşti. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei