Angajatii de la metrou au decis: Miercuri intra in greva generala

default

Dimensiune font:

| 16-11-2018 14:57

Angajatii de la metrou vor intra in greva generala miercuri, a declarat pentru Ziare.com liderul Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou (USLM), Ion Radoi.

"Noi eram pregatiti sa intram in greva de luni. Dar din cauza ca activitatea de la metrou este considerata continua, Legea 62/2011, a Dialogului Social, prevede ca trebuie sa treaca doua zile intre greva de avertisment si cea generala. Iar noi am avut greva de avertisment pe 15 noimebrie. In aceste conditii, potrivit legii, a trebuit sa mai amanam putin intrarea in greva.

Dar miercuri dimineata va fi greva, intre orele 04:00 si 16:00. Si suntem pregatiti sa continuam cu greva si joi si in zilele urmatoare, in conditiile in care nu se va tine cont de solicitarile noastre", a declarat Ion Radoi.

Pentru a semna contractul colectiv de munca pentru anul 2018-2019, sindicalistii cer ca salariile angajatilor sa fie majorate cu 42%. In plus, oamenii vor ca Metrorex sa mai angajeze cateva sute de oameni, astfel incat povara sarcinilor zilnice pentru fiecare salariat sa scada.

Negocierile, oprite de ministrul Transporturilor

Ion Radoi sustine ca, de fapt, sindicatul este dispus sa negocieze si, la o adica, s-ar multumi si cu majoratri salariale mai mici de 42%.

"Noi am inceput sa negociem si ajunsesem, practic, la o intelegere cu conducerea Metrorex. Ne intalneam cumva la jumatate si negociam punct cu punct.

Pana cand, la un moment dat, s-a gandit domnul ministrul Sova sa bage batul prin gard. A intervenit si a spus ca nu semneaza nimic. Au urmat declaratiile pe care le-am vazut cu totii, potrivit carora nu se pot face majorarile salariale si asa mai departe. Nici nu inteleg caror interese serveste ceea ce a spus ministrul Sova", a mai spusi Ion Radoi.

In replica, directorul executiv al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a declarat pentru Ziare.com ca sindicalistii n-au renuntat decat in mica masura la pretentiile salariale pe care le aveau initial. In aceste conditii, societatea nu are cum sa le acorde salariatilor majorarile solicitate, sustine Sodolescu.

"Exista un proces verbal pe care l-am incheiat la negociere: dumnealor au solicitat 41%, iar noi le-am oferit 18%, oferta pe care nu au acceptat-o. Drept urmare, conflictul de munca este, in continuare, deschis. Nu s-a ajuns la o intelegere.

Metrorex nu isi permite sub nicio forma sa satisfaca solicitarile de majorare salariale cu 42% sau 41%. Am facut niste simulari, iar asta ar insemna sa crestem pretul calatoriei de la 2,5 lei, cat este acum, la 4 lei. Un tichet cu 2 calatorii n-ar mai costa 5 lei, ci 8 lei. Un abonament care acum costa 75 lei ar ajunge la pretul de 120 lei. Si nu cred ca cineva isi doreste asa ceva.
ADVERTISING

 


Oricum, salariile nu pot creste atat de mult si din cauza ca sunt constrangerile impuse de OG 26/2013 care se aplica companiilor cu capital majoritar de stat, fie ele societati sau regii. In aceast act normativ se prevede o corelare intre productivitatea muncii si cresterea salariului mediu brut. Or, aceste prevederi nu permit majorarile pe care le solicita sindicalistii", a declarat pentru Ziare.com directorul executiv al Metrorex, Dumitru Sodolescu.

Ministrul Transporturilor ii acuza pe sindicalisti de santaj: Nu-i intereseaza salariile angajatilor, ci beneficiile lor

Ministrul Lucian Sova a declarat, miercuri seara, ca miza reala a protestelor tine mai putin de majorarile salariale si mai mult de intentia liderilor sindicali de la metrou de a-si pastra monopolul asupra spatiilor comerciale din statiile subterane.

Aceste spatii - in suprafata de circa 5.000 de metri patrati - sunt adiminstrate, inca din primii ani de dupa Revolutie, de societatea sindicatului de la metrou, Sindomet Servcom SRL. Societatea a ajuns sa administreze spatiile in baza unui contract de participatiune incheiat cu Metrorex, care s-a prelungit apoi, periodic, prin acte aditionale.

De ce tin sindicalistii atat de mult ca aceste spatii sa ramana in administrarea lor? Motivul e simplu: pentru ca din inchirierea lor, societatea sindicatului castiga foarte multi bani.

Spre exemplu, potrivit ministrului Sova, comerciantii au platit bani grei pentru a-si putea desfasura activitatea in aceste spatii. Mai exact: 495 de lei/an/metru patrat in 2015, 500 de lei/mp/an in 2016, 529 de lei/mp/an in 2017 si 409 lei/mp/am in 2018.
Potrivit lui Sova, din veniturile obtinute din chirii, administratia ia doar o mica parte, restul ajungand la societatea sindicatului. Mai exact, potrivit lui Sova, veniturile din exploatarea acestor spatii comerciale au fost de 2,9 milioane lei in 2016 (din care 734 milioane lei pentru administratie), de 3 milioane de lei in 2017 (din care 796.000 de lei pentru administratie) si de 2,3 milioane lei in acest an (din care 855.000 de lei pentru administratie).

In aceste conditii, inca din prima parte a lui 2018, Lucian Sova a anuntat ca acesta situatie e paguboasa pentru Metrorex. In consecinta, urmeaza sa se organizeze licitatii pentru inchirierea spatiilor administrate de Sindomet Servcom SRL.

Directorul general al Metrorex, Dumitru Sodoleanu, a declarat pentru Ziare.com ca societatea a cerut, la rectificarea bugetara din aceasta luna, peste 2 milioane de lei cu care sa despagubeasca Sindomet Servcom SRL pentru spatiile comerciale din subteran.

Ion Radoi, liderul USML a spus, inca de la inceput, ca se opune categoric oricaror masuri de acest fel, in conditiile in care sindicatul ar folosi banii din chirii in scopuri sociale. Mai mult chiar, la inceputul lunii august 2018, Sindomet Servcom SRL a dat in judecata Metrorex, in acest caz.

Pana la acest moment, la Tribunalul Bucuresti nu s-a fixat, inca, un prim termen de judecata, in acest caz.

La solicitarea Ziare.com, Radoi a apreciat ca - desi i se pare normal ca spatiile comerciale sa ramana in administrarea Sindomet Servcom SRL - protestele din aceste zile au legatura doar cu negocierea CCM si nu cu activitatea societatii sindicatului. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei