Averea unui brand al Iaşului, vândută la bucată
Dimensiune font:
Administratorul firmei Aqua Mold Trading scoate la vânzare toate bunurile companiei care producea apa-simbol a Iaşului * active în valoare de 447.000 de lei vor fi scoase la mezat pentru a stinge datoriile firmei, ce se ridică la peste două milioane de lei * societatea a intrat în faliment la începutul acestui an, după încercarea eşuată a implementării unui plan de reorganizare
Compania care producea unul dintre cele mai cunoscute branduri ale Iaşului de după Revoluţie, apa minerală Amfiteatru, este vândută pe bucăţi. Capital Insol SPRL, societatea care administrează falimentul Aqua Mold Trading, a publicat recent o listă cu bunurile firmei ieşene scoase la licitaţie, în încercarea de a stinge datoriile acumulate. De la autovehicule la etichete, dopuri de sticlă şi cuiere, toate activele companiei ieşene sunt cuprinse în lista celor de la Capital Insol, care vor organiza o serie de licitaţii pentru a le valorifica.
Cele mai costisitoare bunuri sunt maşinile fostului producător de apă minerală din dealul Copoului. Opt autoturisme şi autoutilitare fabricate între anii 2003 şi 2006 sunt scoase la licitaţie, valoarea totală a acestora fiind de 89.800 de lei. Cel de-al doilea pachet de active cuprinde, practic, toate bunurile pe care lichidatorul le-a putut inventaria în cadrul companiei ieşene. Astfel, pe lista întocmită de administrator sunt cuprinse stingătoare, conducte, etichete autocolante, dopuri, aparate de aer condiţionat, scaune, birouri, flip-chart-uri, televizoare defecte, imprimante sau maşini de numărat bani. Astfel, valoarea totală a bunurilor scoase la vânzare se ridică la 447.008 lei.
Cu toate acestea, chiar dacă ar fi valorificate toate aceste active la preţul iniţial, sumele acumulate nu ar fi suficiente pentru a stinge datoriile acumulate de compania ieşeană. Conform raportărilor financiare aferente anului 2012, ultimele depuse la Ministerul Finanţelor de societate, Aqua Mold Trading are datorii de nu mai puţin de 2,4 milioane de lei. De altfel, tot pentru aceeaşi perioadă, firma a raportat pierderi de 517.467 de lei.
Ucişi de concurenţă
În pofida încercărilor de rebranding, compania ieşeană nu a mai putut fi salvată. Iniţial, aceasta intrase în procedura de insolvenţă. „Dintre principalele cauze ale reducerii vânzărilor este scăderea constantă a puterii de cumpărare la nivelul pieţei din România, ca efect al crizei economice, ceea ce a determinat, în mod indirect, reducerea volumului vânzărilor în special pe domeniul comercial şi orientarea clienţilor către produse ieftine, însă de o calitate inferioară”, sunt două dintre motivele reducerii vânzărilor invocate de către reprezentanţii Capital Insol SPRL, administratorul judiciar al companiei ieşene.
Planul de reorganizare a companiei cuprindea în principal o restructurare financiară a acesteia prin reducerea datoriilor firmei până la nivelul posibilităţilor de generare de excedent de numerar precum şi o eşalonare a datoriilor rămase pe perioada reorganizării. „În paralel, vor fi valorificate activele care nu sunt indispensabile pentru continuarea activităţii”, se arată în planul de reorganizare al companiei Aqua Mold Trading. Cu toate acestea, producătorul brandului Amfiteatru a intrat în procedura de faliment la începutul acestui an, iar vânzarea activelor la pachet este, de altfel, o tentativă de a mai stinge din datoriile pe care firma le-a acumulat în ultimii ani.
„Apa minerală naturală Amfiteatru îşi începe povestea sub Grădina Botanică din Iaşi. Aceasta dispune de numeroase surse de apă, provenite dintr-un strat acvifer – alcătuit din nisipuri şi pietriş în bază – cantonate în depozitele interfluviului Copou. Stratul acvifer se descarcă natural prin izvoare descendente, aici fiind identificate şi cercetate cinci izvoare. Dintre ele, «Izvorul nr.3 – AMFITEATRU» se distinge prin puritate, compoziţie şi gust. Întreg procesul de captare, transport şi îmbuteliere a apei minerale se realizează astfel încât protecţia faţă de factorii externi să fie maximă. De asemenea, protecţia sanitară a zăcământului este asigurată atât prin perimetrul de protecţie instituit şi aprobat prin O.M.S. Nr.1350/13.07.1995 cât şi printr-o conservare adecvată a cadrului natural din Grădina Botanică Iaşi”
Istoricul brandului Amfiteatru
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau