Ce îi ţine pe antreprenorii din Moldova în loc: teama de eşec, birocraţia şi lipsa infrastructurii

default

Dimensiune font:

| 11-06-2016 09:10

Unul din trei antreprenori din regiunea Moldova consideră că eşecul unei afaceri este o barieră în calea pornirii uneia noi, arată cel mai recent studiu Business Days, despre nevoile, problemele şi provocările mediului de afaceri din estul ţării. Tot 30% din antreprenori consideră că birocraţia este cea mai importantă problemă cu care se confruntă mediul de afaceri din Moldova.

 În cazul provocărilor pe care trebuie să le înfrunte antreprenorii din această regiune, aceştia menţionează lipsa infrastructurii de transport şi logistice, lipsa unei educaţii de business formale şi informale de calitate sau chiar zelul şi inechitatea organelor de control ale statului. Studiul a fost elaborat în perioada aprilie-mai 2016 pe un eşantion de 200 de antreprenori şi manageri din zona de est a ţării.


Eşecul este perceput ca o barieră pentru următoarele afaceri, cred 33% din oamenii de afaceri şi managerii care au participat la sondajul Business Days. Unul din patru respondenţi (26,1%)  a afirmat că eşecul este un prilej pentru învăţare, iar unul din cinci (19%) dintre respondenţi a afirmat că eşecul indică lipsa calităţilor necesare pentru a deveni un antreprenor de succes. Reducerea birocraţiei, simplificarea legislaţiei şi a Codului Fiscal reprezintă măsurile cu cel mai mare impact favorabil pentru dezvoltarea afacerilor, consideră unul din trei respondenţi la studiul Business Days.


A doua măsură considerată ca fiind de natură să stimuleze economia locală este reducerea taxelor şi acordarea de facilităţi fiscale (23% din respondenţi). A treia măsură importantă este, în opinia a 12,7% din respondenţi, creşterea nivelului de educaţie antreprenorială a oamenilor de afaceri din Moldova.
În cazul provocărilor la adresa antreprenorilor din această regiune, cele mai importante sunt lipsa infrastructurii de transport şi logistice (56% din respondenţi), lipsa unei culturi antreprenoriale sănătoase în România, lipsa unei educaţii de business formale şi informale de calitate (considerată ca o provocare medie de către 27% dintre respondenţi) sau chiar zelul şi injusteţea organelor de control ale statului (considerată ca o provocare mare de către 28,9% dintre respondenţi).


„Oamenii de afaceri din Moldova se confruntă cu probleme asupra cărora au o influenţă limitată, precum starea infrastructurii, dar şi cu probleme care pot fi corectate mult mai uşor, precum educaţia de business primită de la antreprenori cu experienţă. Ca platformă dedicată antreprenorialului, Business Days pune în legătură oameni de afaceri din cele mai diferite domenii de activitate. Participanţii la evenimentele noastre pot astfel afla «direct de la sursă» cum pot păstra cei mai buni angajaţi, cum pot găsi noi parteneri de afaceri sau cum pot îşi raţionalizeze costurile”, a declarat Laszlo Pacso, fondator şi coordonator Business Days.
În perioada 29 – 30 iunie va avea loc Iaşi Business Days 2016  ediţie care reuneşte peste 1.000 de antreprenori şi manageri din zona de est a României, dar şi din zona transfrontaliera Chişinău, Ucraina. Evenimentul este dedicat în egală măsură antreprenorilor şi managerilor cu experienţă, dar şi celor la început de drum. Înscrierile la Iaşi Business Days 2016 au început pe 31 mai, iar până în data de 15 iunie este perioada early-bird, cu 15% reducere la toate tipurile de acces. Evenimentul va avea loc la Congress Hall din cadrul Palas Iaşi.


Evenimentul este susţinut de Raiffeisen Leasing, Fan Courier, EY Romania, Dedeman, Unicredit Bank, Rogalski Damaschin, Profit Point, Sophia Home Decoration, Regina Maria, Bonduelle,  Zitec, Francize.ro, Autonom Rent-a-Car, Dallmayr, Aqua Carpatica, Heineken,  Biroul de traduceri Champollion, Netlogiq, Bittnet, Easyhost, Galaxy Design, Polizu Manor, Agentia de Print, Grafoprint.

Acţiunile Iaşi Business Days - conferinţe, workshop-uri, masterclass-uri,  minitraining-uri, expoziţie de produse inovative şi tehnologice, programe dedicate startup-urilor, matchmaking şi generare de leadeuri, etc. compun reţeta unui eveniment de networking de cea mai înaltă clasă. Un ingredient esenţial pentru cei care doresc să-şi dezvolte afacerea la nivel naţional sau internaţional şi să găsească partenerii potriviţi de discuţii.


Business Days este o platformă de informare, educaţională şi de business networking dedicată antreprenorilor şi managerilor din România, al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă şi durabilă. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 6 ani de zile şi strâng la fiecare ediţie peste 1.000 de participanţi. Iaşi Business Days este ediţia cu numărul 23 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri şi participanţi, drept cel mai mare, de impact şi relevant eveniment de business din România.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei