Ce îi ţine pe antreprenorii din Moldova în loc: teama de eşec, birocraţia şi lipsa infrastructurii
Dimensiune font:
Unul din trei antreprenori din regiunea Moldova consideră că eşecul unei afaceri este o barieră în calea pornirii uneia noi, arată cel mai recent studiu Business Days, despre nevoile, problemele şi provocările mediului de afaceri din estul ţării. Tot 30% din antreprenori consideră că birocraţia este cea mai importantă problemă cu care se confruntă mediul de afaceri din Moldova.
În cazul provocărilor pe care trebuie să le înfrunte antreprenorii din această regiune, aceştia menţionează lipsa infrastructurii de transport şi logistice, lipsa unei educaţii de business formale şi informale de calitate sau chiar zelul şi inechitatea organelor de control ale statului. Studiul a fost elaborat în perioada aprilie-mai 2016 pe un eşantion de 200 de antreprenori şi manageri din zona de est a ţării.
Eşecul este perceput ca o barieră pentru următoarele afaceri, cred 33% din oamenii de afaceri şi managerii care au participat la sondajul Business Days. Unul din patru respondenţi (26,1%) a afirmat că eşecul este un prilej pentru învăţare, iar unul din cinci (19%) dintre respondenţi a afirmat că eşecul indică lipsa calităţilor necesare pentru a deveni un antreprenor de succes. Reducerea birocraţiei, simplificarea legislaţiei şi a Codului Fiscal reprezintă măsurile cu cel mai mare impact favorabil pentru dezvoltarea afacerilor, consideră unul din trei respondenţi la studiul Business Days.
A doua măsură considerată ca fiind de natură să stimuleze economia locală este reducerea taxelor şi acordarea de facilităţi fiscale (23% din respondenţi). A treia măsură importantă este, în opinia a 12,7% din respondenţi, creşterea nivelului de educaţie antreprenorială a oamenilor de afaceri din Moldova.
În cazul provocărilor la adresa antreprenorilor din această regiune, cele mai importante sunt lipsa infrastructurii de transport şi logistice (56% din respondenţi), lipsa unei culturi antreprenoriale sănătoase în România, lipsa unei educaţii de business formale şi informale de calitate (considerată ca o provocare medie de către 27% dintre respondenţi) sau chiar zelul şi injusteţea organelor de control ale statului (considerată ca o provocare mare de către 28,9% dintre respondenţi).
„Oamenii de afaceri din Moldova se confruntă cu probleme asupra cărora au o influenţă limitată, precum starea infrastructurii, dar şi cu probleme care pot fi corectate mult mai uşor, precum educaţia de business primită de la antreprenori cu experienţă. Ca platformă dedicată antreprenorialului, Business Days pune în legătură oameni de afaceri din cele mai diferite domenii de activitate. Participanţii la evenimentele noastre pot astfel afla «direct de la sursă» cum pot păstra cei mai buni angajaţi, cum pot găsi noi parteneri de afaceri sau cum pot îşi raţionalizeze costurile”, a declarat Laszlo Pacso, fondator şi coordonator Business Days.
În perioada 29 – 30 iunie va avea loc Iaşi Business Days 2016 ediţie care reuneşte peste 1.000 de antreprenori şi manageri din zona de est a României, dar şi din zona transfrontaliera Chişinău, Ucraina. Evenimentul este dedicat în egală măsură antreprenorilor şi managerilor cu experienţă, dar şi celor la început de drum. Înscrierile la Iaşi Business Days 2016 au început pe 31 mai, iar până în data de 15 iunie este perioada early-bird, cu 15% reducere la toate tipurile de acces. Evenimentul va avea loc la Congress Hall din cadrul Palas Iaşi.
Evenimentul este susţinut de Raiffeisen Leasing, Fan Courier, EY Romania, Dedeman, Unicredit Bank, Rogalski Damaschin, Profit Point, Sophia Home Decoration, Regina Maria, Bonduelle, Zitec, Francize.ro, Autonom Rent-a-Car, Dallmayr, Aqua Carpatica, Heineken, Biroul de traduceri Champollion, Netlogiq, Bittnet, Easyhost, Galaxy Design, Polizu Manor, Agentia de Print, Grafoprint.
Acţiunile Iaşi Business Days - conferinţe, workshop-uri, masterclass-uri, minitraining-uri, expoziţie de produse inovative şi tehnologice, programe dedicate startup-urilor, matchmaking şi generare de leadeuri, etc. compun reţeta unui eveniment de networking de cea mai înaltă clasă. Un ingredient esenţial pentru cei care doresc să-şi dezvolte afacerea la nivel naţional sau internaţional şi să găsească partenerii potriviţi de discuţii.
Business Days este o platformă de informare, educaţională şi de business networking dedicată antreprenorilor şi managerilor din România, al cărei scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă şi durabilă. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 6 ani de zile şi strâng la fiecare ediţie peste 1.000 de participanţi. Iaşi Business Days este ediţia cu numărul 23 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri şi participanţi, drept cel mai mare, de impact şi relevant eveniment de business din România.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau