1tva

Dimensiune font:

Ce modificări aduce 2014 în Codul Fiscal

| 01-01-2014 04:03

Regimul de impozitare a veniturilor, a construcţiilor sau a cheltuielilor cu sponsorizarea sunt doar câteva aspecte luate în calcul de noul Cod Fiscal. Reglementările vor intra în vigoare din prima zi a anului 2014. Modificările aduse de acesta au fost îndelung dezbătute în ultimele luni.

Noul Cod Fiscal, ce va intra în vigoare începând cu prima zi a anului viitor conţine o serie de prevederi anunţate în ultima perioadă - introducerea impozitului pe construcţiile speciale, indexarea accizelor, majorarea redevenţelor. Astfel, la impozitul pe profit, este prevăzută schimbarea anului fiscal pentru contribuabilii care solicită modificarea exerciţiului financiar, concomitent cu stabilirea de reguli corespunzătoare privind calculul, declararea şi plata impozitului pe profit datorat în anul fiscal de tranziţie, precum şi în anii următori.

Noi măsuri fiscale vizează includerea în categoria veniturilor neimpozabile a veniturilor din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare deţinute la o persoană juridică română sau la o persoană juridică străină situată într-un stat cu care România are încheiată o convenţie de evitare a dublei impuneri, dacă la data vânzării/cesionării inclusiv contribuabilul deţine pe o perioadă neîntreruptă de 1 an minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice la care are titlurile de participare, precum şi includerea în categoria veniturilor neimpozabile a dividendelor primite de la o persoană juridică străină situată într-un stat terţ cu care România are încheiată o convenţie de evitare a dublei impuneri, dacă persoana juridică română care primeşte dividendele deţine, la data înregistrării acestora, potrivit reglementărilor contabile, pe o perioadă neîntreruptă de 1 an, minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice care distribuie dividende.

Regimul fiscal aplicabil cheltuielilor cu sponsorizarea a fost revizuit în sensul reglementării mecanismului de reportare şi deducere, în următorii şapte ani consecutivi, a sumelor care nu au putut fi scăzute din impozitul pe profit al anului fiscal respectiv. Prin instituirea acestui mecanism, se acordă dreptul de deducere, din impozitul de profit, pentru sumele aferente sponsorizării şi în cazul contribuabililor care înregistrează pierdere fiscală în anul efectuării sponsorizării.

Având în vedere dificultăţile întâmpinate de persoanele juridice care au ca obiect de activitate consultanţa şi managementul, legat de aplicarea sistemului de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor, dar care nu realizează din activitatea desfăşurată astfel de venituri, au fost modificate condiţiile de încadrare a unei persoane juridice române în categoria microîntreprinderilor, în sensul introducerii condiţiei de ieşire din sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor dacă ponderea veniturilor realizate din consultanţă şi management este peste 20%.

Bani mai mulţi pentru benzină şi construcţii

Noul pachet de măsuri fiscale prevede, totodată, o creştere a accizelor cu şapte eurocenţi/litru la produsele energetice utilizate drept combustibil pentru motor, respectiv pentru benzină cu plumb, benzină fără plumb, motorină şi kerosen.

Una din cele mai importante măsuri se referă la cota impozitului pe construcţii speciale, care va fi de 1,5% din valoarea acestora. Impozitul asupra valorii construcţiilor se datorează începând cu prima zi din 2014, iar calculul şi declararea acestuia se efectuează de contribuabili anual, până la data de 25 mai, inclusiv, a anului pentru care se datorează impozitul. Valoarea cotei datorate este de 1,5%, plata urmând să fie efectuată în două rate egale, până la data de 25 mai şi 25 septembrie, inclusiv.

Impozitul asupra valorii construcţiilor speciale reprezintă venit la bugetul de stat, iar baza impozabilă este reprezentată de valoarea construcţiilor existente în patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior.

De asemenea, deduceri din baza impozabilă vor exista pe valoarea lucrărilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru clădirile închiriate, luate în concesiune, aflate în administrare ori în folosinţă, pentru care se datorează impozit pe clădiri de către contribuabil sau proprietar, după caz, sau care urmează să fie trecute în proprietatea statului sau a unităţilor administrativ teritoriale.

Cotele de redevenţă, majorate

Pe de altă parte, sunt vizate de noua bază de impozitare contribuabilii persoane juridice române, persoane juridice străine care desfăşoară o activitate prin intermediul unui sediu permanent în România şi persoanele juridice cu sediu social în România înfiinţate potrivit legislaţiei europene.

Cotele de redevenţă, atât cele în cotă procentuală din valoarea producţiei miniere, cât şi cele stabilite ca echivalent euro pe unitate de producţie minieră, vor fi majorate, de la 1 ianuarie 2014, cu 25%, cu excepţia celei pentru metale nobile, în cazul cărora majorarea urmează să fie de 50% faţă de cota procentuală în vigoare.

Aplicabilitatea cotelor, astfel majorate, are în vedere toate actele de concesiune în baza cărora se pot realiza activităţi miniere de exploatare, respectiv licenţele de concesiune/dare în administrare pentru exploatare, licenţele de concesiune/dare în administrare pentru explorare, cu exploatare experimentală, precum şi permisele de exploatare.

Redevenţa minieră cuvenită bugetului de stat se stabileşte la încheierea licenţei ori la eliberarea permisului de exploatare.

 

O eventuală reducere a TVA într-o altă zonă trebuie să nu mai fie compensată cu alte măsuri. Dacă va fi nevoie tot timpul de a pune ceva în loc, nu se va mai reduce TVA în alte zone. Cota redusă la alimente este o zonă cu o viteză de rotaţie a produselor foarte mare. Accizele la alcool, la produsele de lux, maşinile scumpe sunt taxele pe care FMI ni le-a cerut pentru compensarea reducerii TVA şi altor reduceri de taxe”

Dan Manolescu, secretar de stat în Ministerul Finanţelor Publice

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. Euro Continental Invest S.R.L. Iași, C.U.I. RO1969826, nr. de înreg. O.R.C. J22/929/1991, cu sediul social în mun. Iași, str. Hatman Sendrea, nr. 42B, jud. Iași, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L., desemnat prin Sentinţa civilă nr. 7/07.01.2015, pronunţată de Tribunalul Iaşi – Secţia II civilă - faliment, în dosarul nr. 12335/99/2011 (nr.vechi 621/2011), anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare în data de 25.10.2017, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, a următoarelor active: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Valoarea de pornire licitație (lei, fără T.V.A.*) Activ 1 – Lot 13 teren, curți construcții in st. de 2.665mp. și clădiri indistriale in sc. de 645,45mp situate în mun. Iași, b.dul Poitiers, nr. 10, zona industrială CUG, jud. Iași. Proprietatea dispune de utilitati, are acces la alee betonata si este pretabila pentru activitati industriale, comerciale si de productie. Cladirile sunt dezafectate. Se adaugă cote părți indivize din Lot 9, Lot 6 și Lot 2 în suprafață de 366,55mp si servitute de trecere pentru parcela CC1/1/1/1/2(600/1/1/1/1/2). – 780.805,94 – 663.685,05 Activ 5 – Lot 4, Lot 3 și Lot 1 teren curți construcții, st. 1.827mp situat în mun. Iași, b.dul Poitiers, nr. 10, zona industrială CUG, jud. Iași (zona ocupata de spatii logistice si industriale). Proprietatea dispune de utilitati, are acces la alee betonata, ce se ramifica din bld. Poitiers si este pretabila pentru activitati industriale, comerciale si de productie. Se adaugă cotă parte indiviză din Lot 2 în st. de 56,05mp si servitute de trecere pentru parcela CC1/1/1/1/2(600/1/1/1/1/2). – 282.172,62 – 239.846,73 Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 24.10.2017, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Licitaţia publică cu strigare va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, pe data de 25.10.2017, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de adunarea creditorilor din data de 22.11.2016, respectiv 25.08.2017 Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 05.10.2017, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, documentele prevăzute în Regulamentul de vânzare si caietul de sarcini. Bunurile se vând libere de sarcini conform art. 85 din Legea nr. 85/2006 alin. 1. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 24.10.2017, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: fax: 0232/212231; tel. 0232/243864; 0757544544. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. practician în insolvență, Lucian Andronic
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE Subscrisa EUROBUSINESS LRJ S.P.R.L.,cu sediul în Mun.Iaşi, Str.Zorilor,nr.11, Jud.Iaşi,în calitate de lichidator judiciar al debitoarei AYA SPORTS S.R.L.,astfel desemnat de instanţa Tribunalului Iaşi–Secţia a-II-a Civilă-Faliment în dosarul nr.1970/99/2009(nr.format vechi 96/2009),prin Sentinţa Comercială nr.585/25.05.2010,în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006,privind procedura insolvenţei,cu modificările şi completările ulterioare,coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă,în măsura compatibilităţii,organizează licitaţie publică competitivă cu strigare, în ziua de 23.10.2017,ora 14:00,pentru valorificarea bunului imobil: Denumirea activului: – Preț de pornire a licitației(EUR,fără TVA) Proprietate rezidențială,casă de locuit P+1E+M,situată în Sat Răsboieni, Com.Țibănești, Jud.Iași,compusă din: – 22.994,00 Teren intravilan,categoria de folosință curți-construcții,în suprafață de 962,26 mp, identificat sub nr.cad.392,înscris în CF nr.237 a Com.Țibănești,Sat Răsboieni,T6,P1(380/1),Com.Țibănești,Jud. Iași; – 3.900,00 Corp clădire C1,cu destinație casă de locuit,în stare de degradare,cu regim de înălțime P+1E+M, identificat sub nr.cad.392-C1,înscris în CF nr.237 a Com.Țibănești, având:Sc=258,18 mp;Scd=516,36 mp;Su parter=170,48 mp;Su etaj=172,84 mp;Su mansard =66,78 mp și Su totală=410,1 mp – 19.094,00 Prețurile nu includ TVA.Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292,(alin. 2),lit.F,din Noul Cod Fiscal,în măsura aplicabilității. În cazul în care la licitația din 23.10.2017,nu se va reuşi valorificarea bunului,aparţinând debitoarei,se vor organiza noi şedinţe de licitaţie,în aceleaşi condiţii,pe 30.10.2017,respectiv 06.11.2017,ora 14:00,la sediul lichidatorului judiciar.Persoanele care pretind vreun drept asupra activului ce urmează a fi scos la vânzare,au obligaţia,sub sancţiunea decăderii,să facă dovada acestui fapt până la data de 22.10.2017,29.10.2017 şi 05.11.2017,ora 12:00,la sediul lichidatorului judiciar.În conformitate cu prevederile art.53,din Legea nr.85/2006,bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator,în exerciţiul atribuţiilor sale,sunt dobândite libere de orice sarcini,precum ipoteci,garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie,de orice fel,ori măsuri asiguratorii.Modalitatea de valorificare a activului este licitaţie publică,cu strigare,competitivă,conform hotărârilor adoptate în Adunarea Creditorilor din data de 16.10.2017.Pasul de licitaţie stabilit este de 10% din preţul de pornire al licitaţiei,conform hotărârii Adunarii Creditorilor din data de 16.10.2017.Înscrierea la licitaţie se face cel târziu cu o zi înainte de data fixată pentru începerea licitaţiei,prin depunerea tuturor documentelor prevăzute în Regulamentul de organizare al licitaţiei.Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 5% din preţul de pornire a licitaţiei,sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei,nr.:RO67BRDE240SV83383702400,deschis la BRD GSG S.A.,suc.IașiÎn cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans,iar în caz contrar se va restitui licitantului.Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare,până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică.Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei,precum şi descrierea bunului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul lichidatorului judiciar.Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini,aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie.Preţul caietului de sarcini este de 700 lei,fără TVA,plătibili în contul lichidatorului judiciar nr.: RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi,sau în numerar la sediul lichidatorului judiciar.Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar, pe www.lrj.ro, la tel/fax: 0232/220777, mobil 0733683702, mail: vanzari@lrj.ro.
 
LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -  18 OCTOMBRIE
18/10/2017 09:58

Dacă reprezentaţi o agenţie de recrutare, puteţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor, contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL AL MOLD ...

Fără amenzi pentru companii
18/10/2017 09:09

„Legea prevenirii interzice organelor de inspecţie fiscală şi control ale statului să vă amendeze la primul control pentru o serie de mai mult de 500 de contravenţii. S-a lucrat foarte, foarte mult ...

Motive în plus pentru eliminarea split TVA
18/10/2017 07:07

Aplicarea obligatorie a plăţii defalcate a TVA trebuie eliminată, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atenţia reprezentanţii EY Romania, intr-un comunicat de presă. &bdqu ...

Concurenţa verifică schimbarea acţionarului la fosta Ceramica
18/10/2017 05:06

Prezentă pe piaţa de producţie a cărămizilor de 50 de ani, societatea Brikston Construction Solutions SA, fosta Ceramica Iaşi, şi-a modificat acţionarii. Potrivit directorului general al Brikston, Iulia ...

Tentative timide de apreciere ale leului
18/10/2017 03:10

Cursul euro a scăzut de la 4,5854 la 4,5802 lei, in a treia şedinţă consecutivă de apreciere. Piaţa s-a deschis la 4,585 iar tranzacţiile s-au realizat in culoarul 4,579 – 4,587 lei. Cotaţiile de ...

ANAF, mai multe CONTROALE. Anunț oficial
17/10/2017 11:49

 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) intenţionează să creeze un mecanism pentru a colecta informaţii care să conducă la identificarea unor profile de risc la nivel central, a declara ...

Ordonanta de urgenta referitoare la sanctionarea muncii la negru, respinsa de Senat: E inaplicabila
17/10/2017 08:15

 Senatul a respins, in sedinta plenului de luni, OUG 53/2017 pentru modificarea si completarea Codul muncii prin care se stabileste ca angajatorul isi poate relua activitatea dupa ce plateste contraventia ...

Bucovina are cele mai puţine poliţe de asigurare
17/10/2017 08:12

Potrivit Agerpres, la finalul anului trecut, erau active 1.703.047 poliţe PAD, in timp ce la 31 decembrie 2015 erau active 1.590.954 poliţe. Astfel, la sfarşitul lunii septembrie 75,3% dintre poliţele acti ...

Soluţii pentru dificultăţile de pe piaţa muncii
17/10/2017 05:11

Potrivit unui recent studiu, 86% dintre angajatorii romani, majoritatea afaceri mici şi mijlocii, se confruntă cu o lipsă acută de candidaţi valoroşi atunci cand recrutează. Această problemă apare din ...

Nereguli descoperite de Curtea de Conturi în bugetele locale
16/10/2017 07:49

Potrivit Agerpres, valoarea abaterilor financiar-contabile constatate insumează peste 87,2 miliarde de lei, se arată intr-un raport al instituţiei. Cele mai multe nereguli au fost constatate la bugetele comu ...

 

 

 

Viva FM Iași

 

 

 

 

Viva FM Iași