Cele mai mari dorinţe ale antreprenorilor

default

Dimensiune font:

| 18-05-2015 18:53

Aproape jumătate dintre întreprinzători consideră că reducerea taxelor şi acordarea de facilităţi fiscale reprezintă una dintre măsurile care ar susţine dezvoltarea afacerilor pe termen scurt * pe de altă parte, incubatoarele şi acceleratoarele de afaceri ar putea sprijini cel mai mult dezvoltarea antreprenorială

Reducerea taxelor şi acordarea de facilităţi fiscale, diminuarea birocraţiei şi simplificarea legislaţiei şi Codului fiscal, creditarea cu garanţii de la stat, în special pentru start-up-uri şi stabilitatea fiscală sunt câteva dintre măsurile pe care antreprenorii le vor pentru dezvoltarea afacerii.

Aproape jumătate dintre antreprenori (45%) consideră că reducerea taxelor şi acordarea de facilităţi fiscale reprezintă una dintre măsurile care ar susţine dezvoltarea afacerilor pe termen scurt, alături de reducerea birocraţiei şi simplificarea sistemului legislativ şi a Codului Fiscal (15%), colaborarea public-privat (7%), acordarea de credite garantate de stat (8%), stabilitatea mediului fiscal (5%) şi îmbunătăţirea nivelului de educaţie antreprenorială/profesională, reiese din studiul EY „Antreprenorii vorbesc - Barometrul antreprenoriatului românesc 2015“.

500 de firme vor fi susţinute cu 5-10 milioane euro


Două treimi dintre antreprenori (65%) spun că măsurile fiscale adoptate de Guvern i-ar ajuta cel mai mult în dezvoltarea afacerilor, în condiţiile în care jumătate dintre respondenţi apreciază că mediul de reglementare şi fiscale pentru antreprenori s-a deteriorat în ultimul an. Puţin peste 10% dintre oamenii de afaceri ar consideră utilă şi necesară dezvoltarea unei agenţii guvernamentale care să asiste afacerile noi în respectarea cerinţelor fiscale.

Antreprenorii s-au arătat nemulţumiţi în privinţa accesului la finanţare, 82% dintre aceştia spunând că este încă dificil sau foarte dificil, însă percepţia s-a îmbunătăţit uşor faţă de ediţia precedentă, de la 88%. Dacă la ediţia de anul trecut aproape jumătate dintre antreprenori apreciau că accesul la finanţare s-a deteriorat, în acest an răspunsurile antreprenorilor s-au echilibrat, astfel că 32% dintre respondenţi spun că accesul la finanţare s-a deteriorat în ultimul an, 30% cred ca s-a îmbunătăţit, în timp ce alţi 30% consideră ca nu s-au modificat condiţiile de obţinere de finanţare.


„Această echilibrare a răspunsurilor indică de fapt o îmbunătăţire a percepţiei accesului la finanţare: dacă în 2014 doar 16% dintre respondenţi considerau că accesul la finanţare s-a îmbunătăţit, în 2015 procentul celor care cred acest lucru aproape s-a dublat, ajungând la 30%“, se spune în studiu.


Studiul EY relevă că incubatoarele şi acceleratoarele de afaceri vor sprijini cel mai mult dezvoltarea antreprenorială, în opinia a 23% dintre respondenţi, urmate de programe guvernamentale pentru start-up-uri şi antreprenori (19%), programe specifice de training pentru industrii (12%) şi programe de mentorat (12%). Antreprenorii îşi doresc programe dedicate în universităţi, 56% considerând că astfel de programe ar îmbunătăţi percepţia tinerilor asupra antreprenoriatului ca alegere de carieră.


Studiul, ajuns la a treia ediţie, măsoară percepţiile antreprenorilor români în privinţa a cinci piloni, respectiv accesul la finanţare, reglementarea şi impozitarea, cultura antreprenorială, educaţia şi sprijinul coordonat oferit de asociaţii specializate în susţinerea antreprenoriatului.

 

Legea business angels, recent adoptată, poate fi o soluţie pentru unele dintre aceste cerinţe, întrucât acordă diverse facilităţi fiscale contra investiţiei făcute. Actul normativ prevede că un investitor persoană fizică poate contribui cu minim 3.000 de euro şi maxim 200.000 euro la o afacere a unei companii tinere, pentru maxim 49% din capitalul acesteia. Investitorul este scutit de impozit pe veniturile din dividende timp de cinci ani şi pe veniturile din diferenţa preţului pe părţile sociale deţinute atunci când va ieşi din afacere, dar nu mai devreme de trei ani de la dobândirea participaţiei.

IMM-urile din România creează 44% din valoarea adăugată brută la nivelul economiei, nivel inferior celui din Uniunea Europeană, de 59%, deşi acestea au o pondere similară în numărul total de companii, de 99,6% pe plan local şi 99,8% în UE, potrivit unui studiu realizat de EY România. Sectoarele de producţie, comerţ, construcţii, activităţi profesionale şi transport concentrează circa două treimi (70%) din valoarea totală adăugată brută, în primele trei domenii lucrând 60% din totalul salariaţilor din IMM-uri, se arată în studiul EY.

 

 


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei