Cifrele viitorului parc industrial al Iaşului!

default

Dimensiune font:

| 28-10-2014 16:02

 

Pentru parcul industrial pe care Primăria Iaşi îl doreşte construit la Fortus, există disponibile în acest moment, 11 active pe care municipalitatea le va prelua în dare de plată de la compania ieşeană, în contul unei creanţe de peste 11 milioane de euro. Aceste active însumează o suprafaţă afectată de construcţii de 131.040 mp şi 327.162 mp de teren aferent acestora. Creditorii fostului Combinat de Utilaj Greu au aprobat deja, cu ocazia ultimei Adunări, demararea procedurilor de dare în plată a activelor către municipalitate. In plus, aceştia au decis şi reducerea preţului de vânzare a restului de active ce compun patrimoniul fostului CUG în încercarea de a mai stinge din datorii.

 

 

Pregătirea terenului pentru una dintre cele mai ambiţioase iniţiative ale municipalităţii pare că a intrat în linie dreaptă. Pe o parte dintre terenurile fostului Combinat de Utilaj Greu, Primăria Iaşi speră să identifice sursele de finanţare pentru a construi noul parc industrial al municipiului. Primii paşi au fost făcuţi deja: instituţia va intra în posesia clădirilor şi terenurilor de la Fortus.

În ultima perioadă au fost organizate o serie de întâlniri între reprezentanţii Primăriei Iaşi, SC Fortus SA, ai Autorităţii de Administrare a Activelor Statului, ai specialiştilor în insolvenţă EuroBusiness LRJ SPRL Iaşi, ISD Insolvency SPRL Bucureşti şi ai Guvernului României.

În urma acestora şi a corespondenţei purtate, bunurile propuse pentru trecerea în proprietatea publică a municipiului Iaşi, prin procedura de dare în plată sunt depozitul central (7.495 mp) şi terenul aferent de 19.393 mp, Sculăria şi acoperiri metalice (7.777 mp) şi teren aferent de 15.168 mp, Depozit de cianuri, vopsele şi chimicale (603 mp) şi terenul aferent de 4.366 mp, UTCU (21.182 mp) şi teren aferent de 43.074 mp, Turnătoria de fontă, punct gospodăresc nisip, baza sarj (33.909 mp) şi teren aferent de 63. 755 mp, Mecanica grea (36.099 mp) şi terenul aferent de 54.67 mp, Fabrica de oxigen OM 2300 (3.776 mp) şi terenul aferent de 18.739 mp, Fabrica de oxigen OM 500 (2.604 mp) şi terenul aferent de 34.334 mp, Modelăria (6.088 mp) şi terenul aferent de 42.784 mp, Forja mijlocie (9.817 mp) şi terenul aferent de 27. 213 mp, Depozit de răşini şi silicat (1.683 mp) şi teren aferent de 3.654 mp. Totalul suprafeţei afectate de construcţii este de 131.040 mp, iar suprafaţa terenului aferent acestora este de 327.162 mp. „Proiectul de hotărâre ce va fi lansat în dezbaterea plenului Consiliului Local vizează ca stingerea creanţelor să se facă prin dare în plată, prin preluarea acelor bunuri, dar şi acceptarea înfiinţării parcului industrial cu bunurile pe care le vom prelua prin dare în plată şi acordarea de facilităţi pentru viitorii beneficiari ai parcului industrial. Urmează reevaluarea tuturor activelor care s-au aprobat la ultima Adunarea Generală a Creditorilor. Noi ne-am arătat opţiunea pentru un număr de 11 active. Darea în plată se va face până la stingerea în totalitate a creanţei. Pe de altă parte, şi AVAS-ul îşi va face aceeaşi procedură, prin hotărâre de Guvern, după care ne vom întâlni, AVAS în activitatea Fortus, Primăria Iaşi în activitatea parcului industrial”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.

 

Creanţa Fortus către bugetul local – 11,6 milioane euro

Lista acestor bunuri poate fi modificată în funcţie de valoarea acestora la momentul efectuării procedurii de dare în plată până la stingerea creanţei fiscale a municipiului Iaşi de către SC Fortus SA. În vederea reevaluării bunurilor este necesară constituirea unei asocieri între municipiul Iaşi, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului şi S.C. Fortus S.A., în scopul selecţionării unui expert evaluator. Suma cu care Primăria Iaşi s-a înscris în tabelul de creanţe al S.C. Fortus S.A. a fost de 17.459.731 lei, acceptată ca fiind în totalitate garantată şi introdusă în Planul de reorganizare a activităţii debitoarei. La aceasta se va adăuga suma de 34.032.545 lei reprezentând creanţe născute după data deschiderii insolvenţei. Practic, suma totală este de 51.492.277.80 lei (11.669.109 euro), calculată pentru acest an şi majorări de întârziere până în luna octombrie 2014.

Creditorii Fortus au aprobat transferarea proprietăţii clădirilor din patrimoniu companiei către Primăria Municipiului Iaşi. Ultima Adunare a creditorilor societăţii ieşene a avut ca scop aprobarea dării în plată a şase clădiri şi a terenurilor aferente către municipalitate, în contul datoriilor acumulate de fostul Combinat de Utilaj Greu. Astfel, conform unui raport al administratorilor judiciari înaintat Bursei de Valori Bucureşti, „creditorii debitoarei Fortus SA legal convocaţi au adoptat cu un procent de 89,08% din totalul masei credale restrângerea cu un număr de şase active imobile dintr-un număr de 11 active imobile supuse valorificării şi expunerii pe piaţă conform strategiei”. Tot în cadrul aceleiaşi Adunări a creditorilor, aceştia au decis reducerea valorii de vânzare a restului de cinci imobile şi a terenurilor ce mai fac parte din patrimoniul Fortus. Astfel, următoarele licitaţii vor fi efectuate începând cu 80% din preţul la care au fost evaluate iniţial activele.

 

De ce dare în plată?

În plus, la solicitarea Primăriei, consorţiul care administrează reorganizarea Fortus va contracta serviciile unui alt evaluator care să stabilească preţul imobilelor. „Primăria Iaşi a solicitat convocarea Adunării creditorilor debitoarei Fortus SA pentru a supune aprobării redeschiderea procedurii de reevaluare a bunurilor şi restrângerea licitaţiei de valorificare pentru acele bunuri care fac obiectul procedurii de dare în plată”, se mai arată în raportul companiei remis BVB.

Concret, stingerea datoriilor fiscale printr-o operaţiune de dare în plată are o serie de avantaje. Astfel, prin ieşirea din patrimoniu a clădirilor şi terenurilor aferente activului nefuncţional, pe lângă achitarea obligaţiilor faţă de creditorii înscrişi în tabelul definitiv rectificat al creanţelor, societatea va fi degrevată de cheltuieli anuale în valoare de 5.654.300 de lei, din care 1,59 milioane de lei sunt reprezentaţi de impozitul pe terenuri şi clădiri. „Pe de altă parte, nevalorificarea activelor imobile prin modalitatea descrisă mai sus ar duce la degradarea continuă a activelor imobile şi a instalaţiilor aferente acestora, fapt ce ar duce fără doar şi poate la scăderea preţului de vânzare şi implicit la un grad mai mic de recuperare a creanţelor creditorilor înscrişi la masa credală”, justifică administratorul judiciar decizia de dare în plată a imobilelor.
Dana CHIRU, Nelu PĂUNESCU

 

Primăria Iaşi şi-a exprimat intenţia de a dezvolta pe amplasamentul Fortus un parc industrial în care să se desfăşoare activităţi preponderent industriale, precum şi de prestări servicii, cercetare ştiinţifică, birouri, antrepozite şi alte activităţi legate de promovarea municipiului Iaşi ca Pol de Creştere pentru Regiunea de Dezvoltare Nord-Est.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei