Cine are de luat bani de la Siraj

default

Dimensiune font:

| 10-07-2014 11:00

 

Rezultatul financiar oficial al anului trecut arată că Sirajul are şanse minime de redresare. Compania aflată în procedura de insolvenţă are datorii de peste 32 de milioane de lei. Anul trecut l-a încheiat cu pierderi de jumătate de milion de lei.

 

 

Sumbrul rezultat al celui mai vechi complex comercial din oraş a fost confirmat de experţii contabili. Un raport al SC Siraj AD Impex SA înaintat către Bursa de Valori Bucureşti arată dimensiunea reală a problemelor existente la centrul comercial de pe bulevardul Poitiers. Astfel, compania ieşeană a încheiat anul 2013 cu datorii ce se ridică la nu mai puţin de 32,3 milioane de lei! Furnizorii Sirajului au de primit aproximativ 8,7 milioane de lei. Creditele pe termen lung ale companiei sunt în valoare de 8,8 milioane de lei, diverşi creditori mai au de recuperat 8,5 milioane de lei, iar asociaţiile au de primit alte 3,9 milioane de lei. Restul sumei, până la totalul de aproape 33 de milioane de lei se împarte între clienţi, stat, acţionari, salariaţi, contribuţii la diverse bugete ale statului şi garanţii materiale.

Astfel, la data de 31 decembrie anul trecut, compania ieşeană a înregistrat o pierdere netă de 503.013 lei. Veniturile din exploatare au fost de 9,7 milioane de lei, iar cheltuielile de exploatare au totalizat 9,9 milioane de lei. Veniturile financiare au fost de doar 295 de lei, în timp ce cheltuielile aferente au ajuns la 300.914 lei. De asemenea, veniturile totale au ajuns la 9,7 milioane de lei, dar cheltuielile le-au depăşit, fiind de 10,2 milioane de lei. De asemenea, reprezentanţii Sirajului detaliază şi cifra de afaceri obţinută anul trecut. Aceasta a fost de 6.057.065 de lei. „Cifra de afaceri realizată în anul 2013 a fost obţinută din venituri din vânzarea mărfurilor – 1.818.986 lei, venituri din redevenţe, locaţii şi chirii – 3.693.442 de lei, venituri din subvenţii de exploatare – 130.271 de lei, venituri din vânzarea produselor finite – 184.993 de lei şi venituri din activităţi diverse – 229.373 de lei”, se arată în raportul remis de Siraj Bursei de Valori Bucureşti.

Speranţele de profit, spulberate de insolvenţă

În prezent, situaţia companiei aflate în insolvenţă este administrată de o societate specializată din Iaşi, după ce a avut un alt administrator special revocat de instanţă. Pe 30 iulie, anul trecut, judecătorul sindic a admis cererea companiei de deschidere a procedurii de insolvenţă. În calitate de administrator judiciar provizoriu a fost numit Cabinetul Individual de Insolvenţă Ţiplea Liviu. Întrucât acesta nu şi-a respectat atribuţiile, eliminând în mod abuziv o serie dintre creditorii Sirajului, instanţa de judecată a decis luna trecută înlocuirea administratorului judiciar cu o companie de profil din Iaşi, Eurobusiness LRJ SPRL, firmă ce face parte din consorţiul care se ocupă şi de insolvenţa Fortus SA Iaşi.

Anul trecut, în luna iulie, directorul Sirajului încă mai declara că are speranţe de a face profit. Ce-i drept, anul 2012 fusese unul bun pentru companie. Astfel, tot conform raportărilor realizate către Bursa de Valori din Bucureşti, Siraj SA a înregistrat o cifră de afaceri de nu mai puţin de 8.221.106 de lei, ceea ce a dus la un profit net de 95.576 de lei. Pentru anul trecut compania condusă de omul de afaceri Ahmad Al Deiri îşi propusese să obţină venituri din exploatare în valoare de 10,4 milioane de lei, din care peste trei milioane de lei urmând să provină din activitatea de închiriere a spaţiilor. 

În raportul remis BVB sunt identificate şi activele corporale ale companiei ieşene. Astfel, pe bulevardul Poitiers, Sirajul deţine un depozit în suprafaţă construită de 4.549 de metri pătraţi, alte două depozite de 207, respectiv 294 de metri pătraţi şi 39 de module în suprafaţă construită de 2.062 de metri pătraţi. Suprafaţa de teren desfăşurată este de 11.323 metri pătraţi. De asemenea, compania mai deţine şi un teren arabil de 39.800 de metri pătraţi, în satul Muntenii de Jos, judeţul Vaslui.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei