Comerţul electronic a explodat
Dimensiune font:
Ediţia din 2017 a Tabloului de bord al condiţiilor pentru consumatori arată că tot mai mulţi consumatori din UE fac cumpărături online şi că încrederea acestora în comerţul electronic a crescut, în special în ceea ce priveşte achiziţiile online din alte ţări ale UE Cu toate acestea, comercianţii cu amănuntul sunt încă reticenţi în a-şi extinde activităţile online şi continuă să aibă preocupări referitoare la vânzarea online către consumatorii din alte ţări ale UE. Aceste preocupări sunt legate în principal de un risc sporit de fraudă şi neplată în cazul vânzărilor transfrontaliere, de reglementările fiscale diferite, de legislaţiile naţionale diferite care se aplică obligaţiilor contractuale şi de normele diferite de protecţie a consumatorilor.
Deşi condiţiile pentru consumatori s-au îmbunătăţit în general de la ultimul tablou de bord, nivelul de încredere, cunoştinţele şi gradul de protecţie variază încă foarte mult de la o ţară la alta.
Astfel, „tabloul de bord” arată că încrederea consumatorilor în comerţul electronic a crescut semnificativ. În zece ani, proporţia europenilor care fac cumpărături online aproape că s-a dublat (de la 29,7% în 2007 la 55% în 2017). De la ultimul tablou de bord, nivelul de încredere al consumatorilor a crescut cu 12 puncte procentuale în cazul achiziţiilor de la comercianţii cu amănuntul situaţi în aceeaşi ţară şi cu 21 de puncte procentuale în cazul achiziţiilor din alte state membre ale UE.
Deşi s-a înregistrat un progres semnificativ, tabloul de bord arată că există în continuare obstacole pentru consumatorii care doresc să cumpere de la comercianţii cu amănuntul online aflai într-o altă ţară a UE. De exemplu, 13% dintre respondenţi au raportat că li s-a refuzat o plată şi unui procent de 10% li s-a refuzat livrarea de produse în ţara lor.
În ceea ce priveşte comercianţii cu amănuntul, numai 4 din 10 - printre cei care efectuează vânzări online în prezent - au declarat că intenţionează ca în anul următor să îşi vândă produsele atât la nivel naţional, cât şi peste hotare. Aceştia au încă preocupări referitoare la vânzarea online în alte ţări, şi anume: un risc mai ridicat de fraudă, diferenţele dintre reglementările fiscale sau normele naţionale din domeniul dreptului contractual, precum şi diferenţele dintre normele de protecţie a consumatorilor. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau