Cum se face in Romania evaziune fiscala cu ajutorul firmelor fantoma. Cazul Nelu Iordache

default

Dimensiune font:

| 15-07-2018 23:09

 Un cetatean sirian din Alep a infiintat mai multe firme fantoma in Romania si ar fi emis mai multe facturi fictive unor firme in schimbul unui comision, potrivit procurorilor DNA. Detaliile apar in dosarul in care milionarul Nelu Iordache si firma Romstrade au fost trimisi in judecata pentru evaziune fiscala.

In acelasi dosar, afaceristul Ali Imad este judecat pentru complicitate la evaziune fiscala.

Procurorii acuza ca Nelu Iordache ar fi inregistrat, in decembrie 2012, in contabilitatea Romstrade SRL achizitii fictive de materiale de constructii in suma totala de 58.921.812 lei, in scopul sustragerii de la plata impozitului pe profit si al deducerii nelegale de TVA. Prejudiciul: 9.427.490 de lei, aproximativ 2 milioane de euro.

Nu au dat declaratii la DNA

Potrivit dosarului aflat pe rolul Tribunalului Bucuresti, Nelu Iordache si Ali Imad s-au prevalat la DNA de dreptul de a nu da declaratii.

Cele 5 volume ale dosarului de urmarire penala din acest caz dezvaluie ca evaziune fiscala cu ajutorul firmelor fantoma inca se mai practica in Romania. In esenta, doua firme controlate de Ali Imad, Ramo-Time SRL si Daima Construct SRL, au emis doua facturi catre Romstrade SRL, care era controlata de Nelu Iordache.

Din actele Garzii Fiannciare a reiesit ca cele doua firme au avut un comportament disimulat de tip fantoma.

Schema

Ramo-Time a facturat catre Romstrade SRL suma de 46.939.538,98 lei -din care 9.085.072,06 lei reprezinta TVA, iar Daima Construct suma de 26.123.508,69 lei- din care 5.056.162,97 lei reprezinta TVA.

Cele doua facturi atestau livrarea de materiale de constructii in valoare totala de 73.063.047,67 lei, din care TVA in cuantum de 14.141.235,03 lei, in baza carora Romstrade SRL si-ar fi dedus in mod nelegal TVA in cuantum de 14.141.235,03 lei, iar pe de alta parte s-ar fi sustras de la plata unui impozit pe profit in valoare de 9.427.490,02 lei, aferent cheltuielilor in suma de 58.921.812,63 lei, care ar fi fost inregistrate nelegal ca fiind deductibile.

Ancheta a dezvaluit ca materialele de constructii nu ar fi fost livrate, fiind vorba de tranzactii fictive.

Perchezitia politiei

Mai multi martori care au lucrat pentru Ali Imad au declarat la DNA ca acesta detinea facturile fiscale, stampilele si documentele de infiintare si functionare pentru mai multe societati comerciale.

"Nu am fost angajata efectiv la o firma anume. Din cate am observat eu Imad Ali nu desfasura efectiv activitati comerciale. Dupa o scurta perioada de timp, Imad Ali a inceput sa fie vizitat de diferite persoane care ii solicitau sa emita facturi. Imad Ali venea la mine cu foi pe care avea mentionat produsele care trebuiau mentionate ca fiind livrate, pretul cu TVA si fara TVA si imi solicita sa emit facturi.

Tot el imi spunea numele firmei furnizoare si numele firmei cumparatoare, indicandu-mi si datele de identificare ale acestora. Mai precizez ca pe facturile emise de mine Imad Ali aplica stampila la rubrica Furnizor si tot el semna la aceasta rubrica. La inceput nu am cunoscut ca facturile emise la solicitarea lui Imad Ali erau false in sensul ca marfurile nu existau. El imi spunea ca marfa se afla in depozit", a declarat una din secretarele acestuia.

Femeia a povestit inclusiv un episod in care politia a venit si a perchezitionat unul dintre birourile lui Ali Imad si atunci ar fi aflat ca emiterea facturilor de catre ea era ilegala si marfa nu exista. Dupa aceasta descindere, sediul unde lucra a fost mutat.

"Imad Ali mi-a spus ca el nu face ilegalitati, ca a fost o neclaritate, dupa care a schimbat locul unde ne desfasuram activitatea, respectiv undeva in zona Decebal", a declarat martora.

Apare "comisionul"

O alta tanara, care a explicat la DNA ca se ocupa de intocmirea facturilor pentru firmele Ramo-Time SRL si Daima Construct SRL.

"De la Imad Ali am inteles ca pentru a emite facturile catre Romstrade SRL vorbea cu o persoana pe nume Najib, care ii dadea toate detaliile necesare pentru emiterea facturilor. Acest Najib ii spunea lui Imad Ali ce facturi erau necesare pentru cei de la Romstrade SRL. Najib a venit la biroul nostru de cateva ori, ocazie cu care l-am cunoscut si eu. Cred ca a venit o data sau de doua ori, dar de mai multe ori Imad mi-a spus ca se intalnea cu el in oras.

Imi amintesc ca exista o contabila care intocmea declaratiile lunare si le depunea la ANAF. Nu cunosc daca societatile la care am facut referire inregistrau cheltuieli. De la Imad Ali am aflat ca emitea aceste facturi pentru a incasa un comision calculat la valoarea facturilor", a precizat martora.

Probleme si la Romstrade

Una dintre contabilele de la Romstrade a explicat si ea ce probleme a avut cu aceste facturi, deoarece materialele nu erau livrate, iar sefii ei ii spuneau ca nu are cine sa semneze acum receptia lor.

"Domnul XXX XXX (martor in dosar - n.red.), mi-a spus ca aceste materiale fusesera deja puse in opera in lucrarea Transalpina si cand am solicitat documente justificative pentru ca nu aveam semnatura de gestiune, acesta a inceput sa tipe, sa urle, sa ma ameninte, spunandu-mi ca este director economic si ca el decide....Avand in vedere aceste lucruri, intrucat factura era datata decembrie 2011 si noi ne aflam in luna februarie 2012, a trebuit sa generez un document din care sa rezulte ca aceste materiale au fost date in consum", a explicat contabila ce probleme erau cu facturile.

Cum s-au infiintat firmele fantoma

Una din declaratiile cheie date la DNA a fost cea a persoanei care s-a ocupat de formalitatile la Oficiul Registrului Comertului, in cazul firmelor implicate. Femeia a explicat ca a dat anunt in ziar in care arata ca se ocupa de infiintarea de firme, moment in care a fost sunata de Ali Imad.

Acesta mi-a solicitat indeplinirea de formalitati pentru mai multe societati comerciale printre care si cele doua mentionate mai sus.

"Pentru a indeplini formalitatile solicitate de Imad Ali precizez ca acesta imi trimitea pe e-mail fotocopii ale documentelor necesare. De cele mai multe ori ma intalneam cu Imad Ali la Piata Muncii, unde este sediul Registrului Comertului pentru a semna documentele necesare. In functie de situatie, Imad Ali aducea persoana care trebuia sa semneze documentele, persoana care dupa ce semna ce era necesar, pleca, iar eu tineam legatura numai cu Imad Ali", a declarat martora.

Imad Ali platea in numerar

Imad Ali era persoana care detinea documentele de infiintare si functionare a societatilor pentru care ii solicita sa inregistrez modificarile la Registrul Comertului.

"Plata pentru serviciile pe care le prestam a fost facuta numai de catre Imad Ali, in numerar. Nu-mi amintesc cu exactitate, dar este foarte posibil sa mai apar si in documentele privind alte mentiuni facute atat la SC Ramo-Time SRL, SC Daima Construct SRL cat si la alte societati cu care a venit Imad Ali si al caror nume nu mi-l amintesc. Spun acest lucru deoarece am avut astfel de solicitari de la Imad Ali o perioada destul de mare, peste un an de zile", a mai explicat femeia.

  
Nelu Iordache a fost condamnat la 6 ani si 3 luni de inchisoare pentru ca a furat banii pentru autostrada Nadlac-Arad

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei