ANAF  64700

Dimensiune font:

Declarația Unică 2018: Câteva răspunsuri ale ANAF pentru PFA și alte persoane

| 12-07-2018 21:35

 

Thumbnail

Declarația Unică, al cărei termen de depunere a fost amânat de Guvern până pe 31 iulie 2018, ridică încă multe întrebări din partea românilor care trebuie să o depună. Persoane fizice autorizate (PFA), cei cu drepturi de autopr sau cu chirii au pus întrebări pe pagina deFacebook a ANAF, zilele trecute, și au primit anumite clarificări. Câteva merită puțină atenție:

  • Contribuabi: Detin un PFA (activitati independente) si as dori sa va intreb: 1) cum se stabileste venitul estimativ pe anul 2018 in declaratia unica? Trebuie sa am in vedere si cheltuielile pe care le voi face in 2018, astfel incat sa ma refer la venitul net? Ce se intampla daca estimez un venit mai mic de 22.800 lei, nu platesc CAS si CASS, iar la finalul anului s-ar putea sa constat ca am depasit cele 12 venituri minime? 2. Putem opta sa nu platim CAS si CASS chiar daca estimam un venit net mai mare de 22.800 lei pe an? Mentionez ca sunt angajata cu 8 ore pe zi si platesc deja contriburiile la stat. Multumesc.
  • ANAF: În acest caz, dumneavoastră sunteți cea care estimați venitul brut, cheltuielile și venitul net pentru anul 2018. În situaţia în care estimați venit net mai mic decât plafonul de 22800 lei nu aveți obligația completării secțiunilor aferente contribuțiilor sociale din cap II, decât dacă optați pentru plata acestora. Dacă în schimb ați estimat un venit net inferior plafonului însă, ulterior se constată că venitul realizat a depăşit plafonul, atunci veți datora contribuţia de asigurări sociale şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate, prin depunerea Declaratiei unice până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor veți definitiva contribuţiile sociale. Dacă estimați venit net peste plafonul de 22.800 lei nu puteți "opta" să nu plătiți CAS şi CASS.

 

  • Contribuabil: La inceputul anului pt un PFI s-a depus declaratie 200 si 220 mai trebuie completata declaratia unica?
  • ANAF: Dacă ați depus declarația 200 pentru anul 2017 până la data de 23 martie 2018, nu mai aveți obligația completării cap. I din declarația unică. În ceea ce privește declarația 220, dvs trebuie să depuneți Declarația unică privind impozitul pe venit si contribuțiile sociale, completând corespunzător cap. II.

 

  • Contribuabil: Daca in Ianuarie anul acesta eu am depus ambele declaratii 200 si 220 la ghiseu, mai trebuie sa depun declaratia unica , in conditiile in care nu s-a schimbat nimic din punct de vedere al veniturilor din Ianuarie pana acum ?
  • ANAF: Întrucât Declarația 200 pentru anul 2017a fost depusă până la data de 23 martie 2018, nu mai aveți obligația completării cap. I din declarația unică. În ceea ce privește declarația 220, trebuie să depuneți Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale, completând corespunzător cap. II, până la data de 16 iulie 2018, inclusiv.

 

  • Contribuabil: Daca sunt angajat cu un contract de munca cu norma intreaga (8 ore/zi) la un angajator si in acelasi timp am un contract de drepturi de autor cu acelasi angajator, mai trebuie sa depun Declaratia Unica? Mentionez faptul ca in 2017 s-a practicat stopajul la sursa (atat impozitul, cat si asigurarile sociale si de sanatate). Cumulat plata pe drepturi de autor depaseste cuantumul de 22.800 ron. Dar aceste drepturi de autor sunt platite de acelasi angajator la care am contract de munca. Multumesc! O zi frumoasa!
  • ANAF: Întrucât în anul 2017 ați optat pentru reținerea impozitului de 16 %, acesta reprezentând impozit final, nu aveți obligația completării Cap.I din Declarația unică. Din cele prezentate de dvs, presupunem că în fapt doriți clarificări cu privire la contribuțiile sociale. Astfel, vă informăm că începând cu data de 23.03.2018, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor nu datorează contribuția de asigurări sociale (CAS) pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală. De asemenea, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală sunt exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS).

 

  • Contribuabil: Un PFA cu norma de venit, salariat cu 8 ore si venituri din chirii care cumulat depasesc 22800 trebuie sa bifeze la CAS si sa plateasca pensia pentru 2018? Contributiile aferente PFA-ului se declara la 50% din norma de venit, corect?
  • ANAF: În cazul prezentat, dacă veniturile estimate depășesc plafonul de 22.800 lei, atunci aveți obligația completării cap II, în mod corespunzător, pentru stabilirea impozitului și a contribuției de asigurări sociale de sănătate. Contribuția de asigurări sociale se datorează doar pentru veniturile din activități independente și numai în condițiile în care venitul estimat este cel puțin egal sau mai mare decât plafonul de 22.800 lei. În acest caz veți completa cap II și pentru CAS.

 

  • Contribuabil: Daca am avut un pfa norma de venit in 2017 care a fost suspendat in octombrie 2017, cu toate taxele platite, mai trebuie sa completez declaratia unica? Si daca da, trebuie sa scriu sursele pe 2017 daca a fost la norma de venit? Pentru 2018 trebuie scris ceva? Nu merge sa o completez pe zero. In 2018 nu am avut activitate si nici nu voi avea.
  • ANAF: În situaţia prezentată de dvs., nu există obligaţia completării şi depunerii Declaraţiei unice, atât în ce priveşte Capitolul I "Date privind veniturile realizate în anul 2017" cât şi Capitolul II "Date privind impozitul pe veniturile estimate a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate în anul 2018"

Termen amânat pentru declarația unică 2018

Guvernul a decis joi să extindă, de la 16 iulie până la 31 iulie 2018, termenul până la care contribuabilii, persoane fizice trebuie să depună Declarația Unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale, din cauza blocării portalului Spațiul Privat Virtual.

Ministerul de Finanțe susține că termenul a fost extins deoarece „atât bonificaţia de 5% din impozitul pe venit aferent anului 2018 şi plătit integral până la 15 martie 2019, cât și cea acordată corespunzător pentru contribuţiile sociale datorate, au suscitat interesul contribuabililor, care a determinat îngreunarea Spațiului Privat Virtual prin numărul foarte mare de accesări ale acestui serviciu online gratuit în apropierea expirării termenului”.

Declarația se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri din România şi/sau din străinătate, și de cele care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii.

Persoanele care nu realizează venituri și aleg să plătească contribuția de asigurare de sănătate au de asemenea obligația de a depune Declarația Unică.

Declarația Unică se depune online, atât prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), pe baza de nume utilizator și parolă, sau cu certificat digital calificat, cât și prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

Declarația se poate depune și în format hârtie direct la registratura administrațiilor fiscale ale ANAF, sau prin poștă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Nedepunerea la termenul prevăzut de lege de către persoanele fizice a Declaraţiei Unice se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 500 lei, potrivit art.336, alin.(3) din Codul de Procedură Fiscală.

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie, etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 95% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 65.891 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 03, 10, 17 și 24.08.2018, ora 12.00; b. Preț de pornire 85% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 58.955 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 07, 14, 21 și 28.09.2018, ora 12.00; c. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 05, 12, 19 și 26.10.2018, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr. RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la Piraeus Bank – Sucursala Iași; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud. Iași, sau tel: 0744520508, 0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Publicaţie de vânzare bun mobil SC Sanrotex SRL LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Sanrotex SRL, Sat Hemeius, com. Hemeius, jud. Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, vinde prin licitaţie publică următorul activ: 1. Bun mobil: Maşină de împachetat RVE 210 – preţ 8.882 lei. Preţul nu conţine TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 28 septembrie 2018, 12 şi 26 octombrie, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitãrii cauţiunii - 10% din valoarea bunului licitat, fără TVA; c.dovada achitãrii taxei de participare – 500 lei; d.dovada achitãrii caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxele se vor achita în contul nr. RO31BTRL00401202439798XX, cont deschis pe numele debitoarei SC Sanrotex SRL la Banca Transilvania SA. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacau cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Informaţii lichidator judiciar la numerele de telefon 0746153363, 0745630037. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
Au început lucrările la primul tronson de drum judeţean finanţat de stat
21/09/2018 00:00

Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi a emis ordinul de incepere a lucrărilor pentru drumul judeţean 248A - intersecţie DC 73 Grieşti - limită judeţul Vaslui. Acesta va fi ...

Constructorul complexului de blocuri  Evocasa Completa, o reorganizare de succes
20/09/2018 19:13

 Constructorul complexului de blocuri  Evocasa Completa, din centrul Bacăului, incheie cu continuarea activităţii, o reorganizare de succes Internaţional Nivafil Construct S.R.L., compania b ...

Diversificarea si extinderea productiei la S.C. CURATATORIA OMNICLEAN S.R.L.
20/09/2018 12:10

  COMUNICAT DE PRESA   Iasi, 20.09.2018   „Diversificarea si extinderea productiei la S.C. CURATATORIA OMNICLEAN S.R.L.” 1. Număr referinţă: Contract de finanţare 2992/29.08 ...

 

Start Activ - Participă la prima sesiune de selecţie a planurilor de afaceri!
20/09/2018 11:17

                           Nord Est Start Activ 156.047 Lei Finantare Nerambursabilă    

CARAVANA DE INFORMARE  în Suceava, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie joi, 20 septembrie 2018, ora 10.00
20/09/2018 10:11

  Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de n ...

VEZI: Cum sa investesti intr-o afacere de succes cu ZERO RISCURI
20/09/2018 10:11

 Orice antreprenor stie ca demararea unui business nu e neaparat partea cea mai grea, cat este de fapt mentinerea afacerii functionala. E nevoie de ani de munca pana reusesti sa recuperezi investitia initi ...