Declarația Unică 2018: Câteva răspunsuri ale ANAF pentru PFA și alte persoane

default

Dimensiune font:

| 12-07-2018 21:35

 

Thumbnail

Declarația Unică, al cărei termen de depunere a fost amânat de Guvern până pe 31 iulie 2018, ridică încă multe întrebări din partea românilor care trebuie să o depună. Persoane fizice autorizate (PFA), cei cu drepturi de autopr sau cu chirii au pus întrebări pe pagina deFacebook a ANAF, zilele trecute, și au primit anumite clarificări. Câteva merită puțină atenție:

  • Contribuabi: Detin un PFA (activitati independente) si as dori sa va intreb: 1) cum se stabileste venitul estimativ pe anul 2018 in declaratia unica? Trebuie sa am in vedere si cheltuielile pe care le voi face in 2018, astfel incat sa ma refer la venitul net? Ce se intampla daca estimez un venit mai mic de 22.800 lei, nu platesc CAS si CASS, iar la finalul anului s-ar putea sa constat ca am depasit cele 12 venituri minime? 2. Putem opta sa nu platim CAS si CASS chiar daca estimam un venit net mai mare de 22.800 lei pe an? Mentionez ca sunt angajata cu 8 ore pe zi si platesc deja contriburiile la stat. Multumesc.
  • ANAF: În acest caz, dumneavoastră sunteți cea care estimați venitul brut, cheltuielile și venitul net pentru anul 2018. În situaţia în care estimați venit net mai mic decât plafonul de 22800 lei nu aveți obligația completării secțiunilor aferente contribuțiilor sociale din cap II, decât dacă optați pentru plata acestora. Dacă în schimb ați estimat un venit net inferior plafonului însă, ulterior se constată că venitul realizat a depăşit plafonul, atunci veți datora contribuţia de asigurări sociale şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate, prin depunerea Declaratiei unice până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor veți definitiva contribuţiile sociale. Dacă estimați venit net peste plafonul de 22.800 lei nu puteți "opta" să nu plătiți CAS şi CASS.

 

  • Contribuabil: La inceputul anului pt un PFI s-a depus declaratie 200 si 220 mai trebuie completata declaratia unica?
  • ANAF: Dacă ați depus declarația 200 pentru anul 2017 până la data de 23 martie 2018, nu mai aveți obligația completării cap. I din declarația unică. În ceea ce privește declarația 220, dvs trebuie să depuneți Declarația unică privind impozitul pe venit si contribuțiile sociale, completând corespunzător cap. II.

 

  • Contribuabil: Daca in Ianuarie anul acesta eu am depus ambele declaratii 200 si 220 la ghiseu, mai trebuie sa depun declaratia unica , in conditiile in care nu s-a schimbat nimic din punct de vedere al veniturilor din Ianuarie pana acum ?
  • ANAF: Întrucât Declarația 200 pentru anul 2017a fost depusă până la data de 23 martie 2018, nu mai aveți obligația completării cap. I din declarația unică. În ceea ce privește declarația 220, trebuie să depuneți Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale, completând corespunzător cap. II, până la data de 16 iulie 2018, inclusiv.

 

  • Contribuabil: Daca sunt angajat cu un contract de munca cu norma intreaga (8 ore/zi) la un angajator si in acelasi timp am un contract de drepturi de autor cu acelasi angajator, mai trebuie sa depun Declaratia Unica? Mentionez faptul ca in 2017 s-a practicat stopajul la sursa (atat impozitul, cat si asigurarile sociale si de sanatate). Cumulat plata pe drepturi de autor depaseste cuantumul de 22.800 ron. Dar aceste drepturi de autor sunt platite de acelasi angajator la care am contract de munca. Multumesc! O zi frumoasa!
  • ANAF: Întrucât în anul 2017 ați optat pentru reținerea impozitului de 16 %, acesta reprezentând impozit final, nu aveți obligația completării Cap.I din Declarația unică. Din cele prezentate de dvs, presupunem că în fapt doriți clarificări cu privire la contribuțiile sociale. Astfel, vă informăm că începând cu data de 23.03.2018, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor nu datorează contribuția de asigurări sociale (CAS) pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală. De asemenea, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală sunt exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS).

 

  • Contribuabil: Un PFA cu norma de venit, salariat cu 8 ore si venituri din chirii care cumulat depasesc 22800 trebuie sa bifeze la CAS si sa plateasca pensia pentru 2018? Contributiile aferente PFA-ului se declara la 50% din norma de venit, corect?
  • ANAF: În cazul prezentat, dacă veniturile estimate depășesc plafonul de 22.800 lei, atunci aveți obligația completării cap II, în mod corespunzător, pentru stabilirea impozitului și a contribuției de asigurări sociale de sănătate. Contribuția de asigurări sociale se datorează doar pentru veniturile din activități independente și numai în condițiile în care venitul estimat este cel puțin egal sau mai mare decât plafonul de 22.800 lei. În acest caz veți completa cap II și pentru CAS.

 

  • Contribuabil: Daca am avut un pfa norma de venit in 2017 care a fost suspendat in octombrie 2017, cu toate taxele platite, mai trebuie sa completez declaratia unica? Si daca da, trebuie sa scriu sursele pe 2017 daca a fost la norma de venit? Pentru 2018 trebuie scris ceva? Nu merge sa o completez pe zero. In 2018 nu am avut activitate si nici nu voi avea.
  • ANAF: În situaţia prezentată de dvs., nu există obligaţia completării şi depunerii Declaraţiei unice, atât în ce priveşte Capitolul I "Date privind veniturile realizate în anul 2017" cât şi Capitolul II "Date privind impozitul pe veniturile estimate a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate în anul 2018"

Termen amânat pentru declarația unică 2018

Guvernul a decis joi să extindă, de la 16 iulie până la 31 iulie 2018, termenul până la care contribuabilii, persoane fizice trebuie să depună Declarația Unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale, din cauza blocării portalului Spațiul Privat Virtual.

Ministerul de Finanțe susține că termenul a fost extins deoarece „atât bonificaţia de 5% din impozitul pe venit aferent anului 2018 şi plătit integral până la 15 martie 2019, cât și cea acordată corespunzător pentru contribuţiile sociale datorate, au suscitat interesul contribuabililor, care a determinat îngreunarea Spațiului Privat Virtual prin numărul foarte mare de accesări ale acestui serviciu online gratuit în apropierea expirării termenului”.

Declarația se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri din România şi/sau din străinătate, și de cele care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii.

Persoanele care nu realizează venituri și aleg să plătească contribuția de asigurare de sănătate au de asemenea obligația de a depune Declarația Unică.

Declarația Unică se depune online, atât prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), pe baza de nume utilizator și parolă, sau cu certificat digital calificat, cât și prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

Declarația se poate depune și în format hârtie direct la registratura administrațiilor fiscale ale ANAF, sau prin poștă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Nedepunerea la termenul prevăzut de lege de către persoanele fizice a Declaraţiei Unice se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 500 lei, potrivit art.336, alin.(3) din Codul de Procedură Fiscală.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei