Disperarea angajaţilor de la Fortus

default

Dimensiune font:

| 09-02-2016 05:45

Zeci de salariaţi de la fostul Combinat de Utilaj Greu au blocat traficul în CUG, ieri * transportul public a fost serios afectat pe toată durata protestului, tramvaiele de pe traseul 9 neputând înainta pe ambele direcţii * angajaţii spun că este singurul gest prin care pot atrage atenţia autorităţilor asupra faptului că de ani de zile sunt păsuiţi, iar valoarea salariilor restante a ajuns la 9 milioane de euro * astăzi are loc o licitaţie pentru serviciile de pază la Fortus

Zeci de angajaţi de la Fortus au mărşăluit, ieri, pe trecerea de pietoni din CUG în semn de protest că nu şi-au primit salariile restante. „Nemulţumirile vor fi veşnice, dacă nu primim restanţele salariale, care au ajuns la peste 9 milioane de euro. Situaţia se agravează de la un an la altul. Din active nu se valorifică nimic, iar ce ar putea fi vândut nu trece de votul adunării creditorilor, şi aşa ne învârtim într-un cerc“, a spus Adrian Flondor, preşedintele sindicatului de la Fortus.

Acesta a menţionat că valoarea salariilor este de doar 2% - 3% din valoarea activelor. „Salariaţii au fost nedreptăţiţi în ultimii ani de legile adoptate în acest domeniu. Practic, majoritatea salariaţilor din Fortus ar fi trebuit să fie deja pensionari, dar nu mai pot din cauza schimbărilor legislative. Nu mai există grupe de muncă. Cine îl mai angajează la 57 - 58 de ani şi cu ce meserie, că cei mai mulţi sunt specializaţi pe anumite meserii“, a mai explicat Adrian Flondor.

Dincolo de faptul că protestul salariaţilor fostului Combinat de Utilaj Greu este unul îndreptăţit, maniera în care aceştia au decis să acţioneze ridică semne de întrebare. Bunăoară, transportul public a fost serios afectat pe toată durata protestului, tramvaiele de pe traseul 9 neputând înainta pe ambele direcţii. La fel au stat lucrurile şi cu autobuzele de pe traseul 41. „S-a luat decizia devierii traficului autobuzelor prin Aleea Tudor Neculai. De asemenea, tramvaiele de pe traseul 9 care nu au putut înainta spre CUG, au fost deviate pe ruta 1/13. Mai mult decât atât, în condiţiile în care tramvaiele nu au putut ajunge pe Bulevardul Carol, s-a luat decizia de prelungirii traseului 41 de autobuz spre Copou”, a spus Cristian Stoica, directorul RATP. Iritaţi de faptul că nu pot ajunge la destinaţia dorită, călătorii ieşeni şi-au vărsat năduful pe oamenii legii, amendând pasivitatea acestora. „Poliţia Locală s-a mulţumit doar să dirijeze traficul. Oamenii ăia trebuiau îndepărtaţi de acolo, puteau protesta foarte bine într-o zonă în care nu ar fi deranjat pe nimeni. Probabil, însă, că acesta a fost scopul dorit: să blocheze traficul auto”, a spus unul dintre ieşenii aflaţi în aşteptarea unui mijloc de transport spre Podu Roş.

În replică, reprezentanţii Poliţiei Locale au declarat că nu aveau atribuţia de a interveni într-o astfel de situaţie. „Orice problemă legată de un protest spontan revine Jandarmeriei Iaşi”, afirmă Daniel Ungureanu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale. La rândul lor, oficialii Jandarmeriei au dat de înţeles că situaţia socială a salariaţilor Fortus nu recomanda o intervenţie pentru degajarea zonei. „Misiunea noastră a fost de a preveni incidentele. De altfel, nu au existat conflicte. S-a discutat cu protestatarii, iar într-un final aceştia au înţeles că trebuie să elibereze drumul. De asemenea, li s-a recomandat ca pe viitor să obţină autorizaţie pentru protestele pe care vor să le iniţieze”, a spus Mihai Cojocariu, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Iaşi. Interesant este faptul că, în jurul orei 11.00, protestatarii au blocat accesul unei ambulanţe care circula pe strada Nicolina. Maşina a fost ţinută pe loc minute bune, după care i s-a permis să-şi continue drumul spre Ciurea.

Licitaţie la Fortus pentru servicii de pază

Consorţiul de practicieni în insolvenţă care administrează Fortus anunţă organizarea unei selecţii interne de oferte pentru atribuirea contractului de servicii de pază la sediul societăţii din CUG. Firma invită toţi operatorii economici care îndeplinesc condiţiile solicitate şi sunt interesaţi de depunerea unor oferte pentru serviciile de pază de la Fortus să nu ezite în a-şi prezenta ofertele în cadrul selecţiei.

Contractul de servicii de pază presupune înfiinţarea a 13 posturi de pază fixe şi alte două posturi mobile. Criteriul de atribuire principal aplicat în cadrul licitaţiei de acordare a contractului de servicii de pază va fi preţul cel mai scăzut. În ceea ce priveşte durata contractului, prestarea de servicii se va executa pe o perioadă cuprinsă între data intrării în vigoare a contractului pe termen nedeterminat cu posibilitatea de reziliere cu un preaviz de 30 de zile. În data de 9 februarie, la ora 16.00 se va preceda la aprobarea ofertei câştigătoare.

O altă o licitaţie ce va avea loc în data de 12 februarie la sediul practicianului în insolvenţă SMDA Mureş Insolvency S.P.R.L este cea referitoare la ofertele privind contractarea serviciilor de evaluare pentru patrimoniul de la Fortus. Oferta pentru aceste servicii poate fi depusă până la data de 10 februarie, ora 16.00 într-un plic închis la sediul administratorului judiciar SMDA Mureş Insolvency S.P.R.L.

Georgiana BĂNUC, Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei