Economia pe scurt
Dimensiune font:
Cele mai importante informaţii economice ale zilei prezentate pe scurt de cotidianul Evenimentul Regional al Moldovei.
Cele mai căutate pachete pascale
România, Bulgaria, Grecia şi programele Senior Voyage sunt cele mai cumpărate destinaţii pentru petrecerea Sărbătorilor de Paşte, susţin reprezentanţii mai multor agenţii de turism. „Mulţi români vor alege pensiunile rurale pentru petrecerea sărbătorilor pascale. Bulgaria şi Grecia sunt preferate pentru cei care merg pe litoral, iar România pentru staţiunile montane. Cei care şi-au cumpărat prin agenţii de turism aceste destinaţii au plătit, în medie, 100—150 euro de persoană”, a declarat a declarat Teodor Călimănescu, directorul general al agenţiei Europa Travel.
O cerere mare s-a înregistrat anul acesta pentru pelerinajele în Israel şi pentru cele în Israel-Iordania.
Cele mai cerute programe Senior Voyage au fost Costa Brava (de la 365 euro/persoană), Costa del Sol (de la 470 euro/persoană), Napoli-Sorrento (de la 345 euro/persoană), Coasta de Azur (de la 450 euro/persoană), Sicilia (de la 370 euro/persoană), Toscana (de la 345 euro/persoană). Dana CHIRU
5.300 de sucursale bancare închise în 2013
Marile bănci europene au închis sau vândut 5.300 de sucursale anul trecut, ceea ce ar putea accelera tranziţia spre online banking, informează Reuters după ce a analizat rapoartele financiare anuale publicate de 26 din primele 30 de mari grupuri bancare europene. Închiderea sucursalelor bancare reflectă o revoluţie online care transformă viaţa oamenilor, începând de la cumpărarea de vacanţe şi până la împrumutarea de cărţi sau DVD-uri. În plus, închiderea oficiilor bancare este şi o modalitate prin care instituţiile financiare îşi reduc costurile şi îşi consolidează capitalul.
Firma de consultanţă Bain & Company estimează că procesul de digitalizare va conduce la închiderea a aproximativ 40% din sucursalele bancare din Europa între 2013 şi 2020. Aceasta înseamnă că în 2020, în UE, vor fi cu 65.000 mai puţine oficii bancare, având în vedere că potrivit datelor Băncii Central Europene la finele lui 2012 erau 218.000 de oficii bancare în UE. Alina STAN
Un milion de SUV-uri Duster în patru ani
Grupul auto francez Renault a anunţat vineri că modelul Duster, lansat pe piaţă în 2010, a ajuns la pragul de un milion de unităţi produse, exemplarul cu numărul un milion fiind fabricat la uzina Renault de la Curitiba (Brazilia). Duster este una din forţele care stau la baza creşterii internaţionale a grupului Renault şi totodată cel mai bine vândut model Renault la nivel mondial. Duster este disponibil, în prezent, în peste 100 de ţări din întreaga lume, fie sub marca Renault fie sub marca Dacia.
„Duster este o poveste de succes la nivel global”, a explicat directorul Programului Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf. „Sub brandul Renault, răspunde perfect cerinţelor clienţilor internaţionali şi contribuie la extinderea grupului pe pieţele emergente. În acelaşi timp, versiunea Dacia, comercializată în Europa şi pe pieţele din bazinul mediteranean a atras cu succes o nouă clientelă datorită designului şi a calităţilor de maşină de teren la un preţ accesibil”, a adăugat Arnaud Deboeuf. Dana CHIRU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau