Economia pe scurt
Dimensiune font:
Vânzările H&M în România au crescut cu 50%
Vânzările retailerului suedez de îmbrăcăminte H&M în România au crescut cu 50% în perioada decembrie- mai, primul semestru al anului financiar, la 826 de milioane de coroane (89,65 milioane de euro) de la 549 de milioane de coroane suedeze în acelaşi interval al anului trecut. Calculate în lei, vânzările au avansat în această perioadă cu 42%, se arată într-un comunicat al companiei. H&M a deschis în trimestrul al doilea fiscal trei magazine în România şi a ajuns la o reţea de 41 de unităţi pe piaţa locală. În lunile martie şi aprilie, H&M a deschis în acest an magazine online pe opt noi pieţe, respectiv în România, Polonia, Portugalia, Cehia, Bulgaria, Slovacia, Ungaria şi Belgia, urmând ca în toamnă să înfiinţeze unul şi în Elveţia. În total, grupul va avea magazine online pe 22 de pieţe.
Bani mai mulţi pentru crescătorii de vaci
Crescătorii de vaci de lapte din zonele defavorizate vor primi un ajutor specific majorat cu fonduri totale de 3 milioane de euro, suma totală acordată acestei categorii de fermieri urmând să ajungă la 25,4 milioane de euro. Ajutorul specific, reprezentând un sprijin financiar aferent Fondului European de Garantare Agricolă, va fi asigurat din sumele alocate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, din venituri din privatizare înregistrate în contul curent generat al Trezoreriei Statului, conform legilor bugetare anuale. „Măsura luată de Guvern are la bază consultările între Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi sectorul privat şi răspunde solicitărilor adresate de către asociaţiile crescătorilor de vaci de lapte“, au transmis oficialii Executivului.
20 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilor
Programele destinate întreprinderilor mici şi mijlocii vor fi susţinute cu 20 de milioane de lei, bani deblocaţi de Guvern la mijlocul acestei săptămâni. Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri este cel care implementează programe finanţate din bugetul de stat pentru înfiinţarea sau dezvoltarea de noi IMM-uri. Printre acestea se numără Programul Start, Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, Programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, Programul naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM-urilor ori Programul naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri. Prin Legea bugetului de stat pentru 2015, este prevăzută suma de 166,8 milioane de lei pentru dezvoltarea şi susţinerea înfiinţării de noi IMM-uri.
Grupaj realizat de Alina STAN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau