scurt

Dimensiune font:

Economia pe scurt

| 23-02-2016 05:20

 ANAF rambursează TVA în valoare de 1,5 miliarde lei
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală rambursează în februarie TVA în valoare de 1,54 miliarde lei, prima tranşă fiind plătită luni, în valoare de 517 milioane lei, iar a doua este programată pentru 29 februarie. Pentru aceste plăţi au fost cuprinse toate deconturile de TVA cu decizii de rambursare înregistrate în baza de date până la 16 februarie, cu excepţia celor aferente operaţiunilor de import soluţionate până la 25 ianuarie, a anunţat luni Fiscul. Deconturile cu compensare şi restituire totalizează aproape 1,47 miliarde lei, din care se restituie 1,38 miliarde lei şi se compensează 86,62 milioane lei. Totodată, deconturile cu compensare integrală însumează 78 milioane lei. Pentru sumele de restituit, prima plată va fi efectuată luni, 22 februarie, în cuantum de 517,22 milioane lei, iar a doua tranşă a fost programată pentru 29 februarie, în valoare de 864,64 milioane lei. În prima tranşă au fost incluse şi toate deconturile al căror termen de soluţionare era întârziat cu peste 180 de zile şi care au fost cuprinse în selecţia lunii curente.

Tot mai mulţi români se debranşează
Circa 50.0000 de apartamente din România au fost debranşate, în 2015, acestea beneficiind acum de un sistem propriu de încălzire, în principal o centrală termică pe gaz, după ce în ultimii cinci ani peste 262.300 de familii au decis să renunţe la CET-uri, conform unei analize realizate de o companie de producţie şi furnizare de echipamente şi servicii destinate încălzirii. În topul judeţelor unde s-au raportat cele mai multe debranşări, în 2015, se află Galaţi, unde aproape 20.300 de apartamente figurează ca debranşate. Pe locurile următoare, conform analizei realizate de Ariston Thermo România, în top se află şi Constanţa, cu peste 4.900 de apartamente, şi Prahova, cu peste 4.200 de familii ce au renunţat la sistemul centralizat. Datele raportate de ANRSC arată că, la finalul lui 2015, în 9 judeţe din ţară întreaga populaţie a ales debranşarea şi foloseşte sisteme proprii de încălzire a locuinţei. De asemenea, alte 12 judeţe mai au doar sub 10% din locuinţe racordate la CET-uri.

9 milioane de euro pentru promovarea ONG-urilor
Un număr de 200 de Organizaţii Non - Profit (ONG) din România pot beneficia, în acest an, de fonduri în valoare de 9 milioane de dolari pentru promovarea în Google, prin intermediul programului WEB-ONG, a anunţat Asociaţia Europa Digitală, iniţiatorul programului naţional şi prima organizaţie partener certificat Google din plan local. WEB-ONG are ca scop să ofere ONG-urilor din România posibilitatea de a dezvolta capacităţile de promovare, prin construirea gratuită a paginilor web şi de aplicare la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă acestora un buget lunar de 10.000 de dolari, pe care îl pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google. În cursul anului 2015, peste 200 de ONG-uri din România au aplicat în cadrul programului, iar dintre acestea 30 de proiecte internaţionale dedicate ONG-urilor au fost deja câştigate, iar 170 sunt în proces de înrolare.

Miliardarii care învestesc în România
Aproape 30 dintre cei mai bogaţi oameni ai lumii, cu averi cumulate de peste 400 de miliarde de dolari, au ajuns să facă afaceri în România, direct sau indirect, în retailul alimentar, în agricultură, industria auto, în domeniul modei sau cel de imobiliare, potrivit datelor centralizate de ZF. Investiţii majore ale miliardarilor lumii au venit în România pe filieră germană, austriacă, franceză sau turcă, iar pariurile pe care ei le-au făcut au reuşit să plaseze brandurile create de ei sau de predecesorii lor printre liderii de pe plan local ai domeniilor în care activează. Inditex, Kaufland şi Lidl, Auchan, Metro, Carrefour, Schaeffler, IKEA, Lactalis, UPC, AFI, Arctic sau OTP sunt doar câteva dintre brandurile create "în afară" care au împânzit România în ultimele trei decenii. Cele mai multe sunt filiale ale unor adevărate imperii economice, unele păstrând o prezenţă relativ discretă la nivel de business în România, altele făcând investiţii peste investiţii în ultima perioadă, scrie ZF.


Grupaj realizat de Georgiana BĂNUC

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. VINI COM COPOU S.R.L. Iași, prin administrator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., numit potrivit Încheierii nr. 171/19.07.2017, pronunţată de Tribunalul Iași, în dosarul nr. 5373/99/2017, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 și ale hotărârilor adunării creditorilor din data de 20.06.2018, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, la data de 01.10.2018, orele 12.00, la sediul administratorului judiciar din Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor categorii de stocuri: Nr. crt. – Active propuse spre valorificare – Cantitate – Preţ unitar pe buc./litru (lei, cu T.V.A. inclus) – Valoare de pornire a licitaţiei (lei, fără T.V.A.) 4. – RIESLING ITALIAN DOC – vin vrac* – 16.828 litri – 2,00 lei/litru – 33.656,00* * În cazul în care acest activ nu se va valorifica la prețul din prezenta publicație de vânzare, în cadrul aceleiași licitații el va putea fi valorificat la cel mai mare preț oferit, cu condiția să nu fie derizoriu. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 28.09.2018, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași. Pentru participarea la licitaţie, potenţialii cumpărători trebuie să depună la sediul administratorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași, până la data de 28.09.2018, ora 12.00, documentele prevăzute în publicația de vânzare ce poate fi vizualizată pe site-ul www.insolventa.ro. Accesul direct la activul oferit la vânzare se face cu programare şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a activului care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232/212231 sau e-mail vanzari@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0749244377, 0755132471, 0232/243864.
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. Util Store S.R.L. C.U.I. 26185417, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.-Filiala Suceava, numit conform Sentinței nr. 309/03.04.2015, pronunţată de Tribunalul Suceava în dosarul nr. 3845/86/2014*, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 și ale H.A.C. din 28.03.2017, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, la data de 10.10.2018, orele 14.00, a activului: Restaurant și pensiune Luxor*** (Sc 309 mp, suprafața desfășurată 716 mp, amplasate pe un teren intravilan curți construcții 418 mp, la ieșirea din com. Marginea spre Sucevița, jud. Suceava, vis-a-vis de Muzeul de ceramică neagră Marginea), împreună cu mobilier restaurant, echipament profesional bucătărie, alte bunuri mobile. Proprietatea imobiliară este de tip P+1E+M, cu finisaje de înaltă calitate, mobilier, aer condiționat și sistem de ventilație a aerului. Restaurantul are o capacitate de 300 locuri, mobilier și echipament profesional pentru bucătărie. Spațiul de cazare este la mezanin, format din 2 apartamente și o cameră dublă fiecare cu baie proprie. Proprietatea dispune de rețea alimentare apă și canalizare în regie proprie, rețea energie electrică de la rețea locală, două boilere electrice, centrală termică și are o deschidere frontală la DN 17A de 16 mp. Valoare de pornire a licitatiei (fără T.V.A.) - 479.412,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 09.10.2018, ora 12.00, la sediul procesual ales al lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 09.10.2018, orele 14.00, toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura de la sediul procesual ales al lichidatorului judiciar în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 09.10.2018, ora 12.00. Relaţii suplimentare se pot obţine: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. la telefoanele: 0749244377, 0757545545, 0232/243864. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.-Filiala Suceava
Publicaţie de vânzare bun mobil SC Sanrotex SRL LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Sanrotex SRL, Sat Hemeius, com. Hemeius, jud. Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, vinde prin licitaţie publică următorul activ: 1. Bun mobil: Maşină de împachetat RVE 210 – preţ 8.882 lei. Preţul nu conţine TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 28 septembrie 2018, 12 şi 26 octombrie, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitãrii cauţiunii - 10% din valoarea bunului licitat, fără TVA; c.dovada achitãrii taxei de participare – 500 lei; d.dovada achitãrii caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxele se vor achita în contul nr. RO31BTRL00401202439798XX, cont deschis pe numele debitoarei SC Sanrotex SRL la Banca Transilvania SA. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacau cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Informaţii lichidator judiciar la numerele de telefon 0746153363, 0745630037. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
Diversificarea si extinderea productiei la S.C. CURATATORIA OMNICLEAN S.R.L.
22/09/2018 12:10

  COMUNICAT DE PRESA   Iasi, 22.09.2018   „Diversificarea si extinderea productiei la S.C. CURATATORIA OMNICLEAN S.R.L.” 1. Număr referinţă: Contract de finanţare 2992/29.08 ...

Start Activ - Participă la prima sesiune de selecţie a planurilor de afaceri!
22/09/2018 11:17

                           Nord Est Start Activ 156.047 Lei Finantare Nerambursabilă    

Au început lucrările la primul tronson de drum judeţean finanţat de stat
21/09/2018 00:00

Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi a emis ordinul de incepere a lucrărilor pentru drumul judeţean 248A - intersecţie DC 73 Grieşti - limită judeţul Vaslui. Acesta va fi ...

 

CARAVANA DE INFORMARE  în Suceava, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie joi, 20 septembrie 2018, ora 10.00
20/09/2018 10:11

  Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de n ...

VEZI: Cum sa investesti intr-o afacere de succes cu ZERO RISCURI
20/09/2018 10:11

 Orice antreprenor stie ca demararea unui business nu e neaparat partea cea mai grea, cat este de fapt mentinerea afacerii functionala. E nevoie de ani de munca pana reusesti sa recuperezi investitia initi ...