Evoluția pieței asigurărilor în primele șase luni ale anului 2018

default

Dimensiune font:

| 27-09-2018 12:18

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a prezintat astăzi evoluția pieței asigurărilor și situația petițiilor înregistrate la Autoritate în primul semestru al anului 2018.

Societățile de asigurare autorizate și reglementate de ASF au subscris, în primul semestru al anului 2018, prime brute în valoare de 5,04 miliarde lei, din care 79% reprezintă prime brute subscrise pentru activitatea de asigurări generale (3,97 miliarde lei), iar 21% sunt prime aferente asigurărilor de viață (1,07 miliarde lei).

Îmbunătățirea indicatorilor de solvabilitate a societăților de asigurare a continuat și pe parcursul primelor șase luni ale anului. La sfârșitul lunii iunie a anului 2018, toate societățile de asigurare îndeplineau atât cerințele necesarului de capital de solvabilitate (SCR), precum și cerințele minime de capital (MCR), astfel că ratele SCR și MCR, la nivelul pieței (calculate ca raportul dintre totalul fondurilor proprii eligibile să acopere cerințele de capital și valoarea totală a necesarului de capital) au înregistrat valori supraunitare.

În primul semestru al anului 2018, aproximativ 88% din volumul total de prime brute subscrise a fost realizat de 10 societăți din cele 29 de societăți care desfășurau activitate de asigurare/reasigurare la 30 iunie 2018.

Număr de contracte

La nivelul întregii piețe de asigurări, numărul de contracte de asigurare, în vigoare la finalul semestrului I al acestui an, a fost de 14.973.036, în creștere față de anul precedent cu aproximativ 6%.

Indemnizații brute plătite

Societățile de asigurare au raportat indemnizații brute plătite (excluzând maturități și răscumpărări parțiale și totale), cumulat pentru cele două categorii de asigurări, în sumă de 2.436.170.733 lei, astfel:

  • 2.346.346.150 lei sunt aferente contractelor de asigurări generale (96%), înregistrând o

creștere cu 20% față de perioada similară a anului 2017 (1.958.217.305 lei);

  • 89.824.583 lei sunt sume plătite pentru indemnizații brute aferente asigurărilor de viață, înregistrând o creștere cu circa 20% comparativ cu semestrul I 2017 (74.656.797 lei).

 

Solvabilitate II

Valoarea fondurilor proprii eligibile să acopere cerința de capital de solvabilitate se afla la finalul primului semestru al anului 2018 la nivelul de 5,10 miliarde lei, în creștere cu 2,60% comparativ cu valoarea înregistrată în semestrul I al anului 2017.

Asigurări de locuințe

Pe ansamblul pieței asigurărilor de locuințe (obligatorii și facultative), în primele șase luni ale anului 2018 s-a consemnat o creștere a primelor brute subscrise de aproximativ 3,5% comparativ cu aceeași

perioadă a anului precedent.

Piața RCA

Valoarea totală a primelor de asigurare subscrise pentru asigurările RCA, în primul semestru al anului 2018, a atins valoarea de 1,84 miliarde lei, restul până la totalul clasei A10 (1,919 miliarde lei) reprezintă asigurările transportatorului pentru marfa transportată în calitate de cărăuș și asigurările RCA subscrise pe teritoriul altor state membre UE în baza dreptului de liberă prestare a serviciilor.

Pe ansamblul întregii piețe, prima medie RCA anualizată a scăzut, în primele șase luni ale anului, cu aproximativ 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, înregistrând valoarea de 604 lei.

Dauna medie RCA plătită pentru vătămări corporale în primul semestru al anului 2018 a crescut, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, cu 5,23%, iar cea pentru daune materiale a crescut cu 5,87%.

Decontarea directă

În primul semestru din anul 2018, asigurătorii RCA au încheiat un număr de 169.578 clauze de decontare directă, primele brute subscrise aferente acestora fiind de 12.282.670 lei.

Sucursale

În primele șase luni ale anului 2018, sucursalele au cumulat prime brute subscrise în valoare de 361,36 milioane lei, în scădere cu aproximativ 1% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Brokerii de asigurări

În urma centralizării raportărilor transmise de brokerii de asigurare și/sau reasigurare, la data de 30.06.2018, se constată o scădere procentuală față de aceeași perioadă a anului 2017 a valorii primelor intermediate pentru asigurări generale și asigurări de viață, de 1,73%, de la 3.178.840.312 lei la 3.123.895.838 lei.

 

Situația petițiilor în primul semestru al anului 2018

În primul semestru al anului 2018, ASF a înregistrat un număr total de 5.415 petiții, în creștere cu 15,16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Din totalul de 5.415 petiții, 86,59% dintre acestea reprezintă petiții aferente pieței asigurărilor-reasigurărilor, 11,36% sunt petiții aferente pieței pensiilor private, iar 2,05% sunt petiții aferente pieței instrumentelor și investițiilor financiare.

Piața asigurărilor – reasigurărilor

ASF a primit în primele șase luni ale acestui an un număr de 4.689 de petiții pentru piața asigurărilor – reasigurărilor, în creștere cu 17,46% față aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, au fost înregistrate în mod unic pe petent, analizate și soluționate un număr de 3.695 petiții (78,80% din totalul înregistrat) transmise de către asigurați/păgubiți, petiții care intră în sfera de competență a ASF, în creștere cu 16,34% față de înregistrările din semestrul I 2017, iar un număr de 994 petiții (21,20%) au fost clasate sau conexate, în conformitate cu prevederile Ordonanței nr. 27/2002 și cu procedurile interne ale ASF.

Din analiza datelor raportate de către societățile de asigurare la ASF se constată că cele 3.695 petiții, analizate și soluționate în mod unic pe petent, reprezintă 0,60% din numărul total de daune avizate de către asigurători (615.392) și 0,02% din numărul total al contractelor de asigurare în vigoare la sfârșitul perioadei de raportare - 30.06.2018 (14.973.036 contracte).

Aspectul cel mai des reclamat de către petenți a fost nerespectarea condițiilor contractuale/ normelor RCA, aspecte care s-au regăsit în 2.010 cazuri, acestea reprezentând 54,40% din total. Printre alte aspecte sesizate s-au numărat și neplata/plata parțială a despăgubirilor/valorilor de răscumpărare solicitate de către asigurați/păgubiți (21,76%), informații referitoare la sistemul bonus-malus (8,74%), respectiv solicitări de recalculare a valorii despăgubirilor (5,63%).

Din cele 3.695 petiții analizate în mod unic în primul semestru al anului, 65,79% (2.431 petiții) au fost finalizate în favoarea petenților, 1.264 petiții (34,21%) au fost constatate ca neîntemeiat formulate sau asupra cărora ASF nu are capacitatea de intervenție în aplicarea legislației actuale.

Piața pensiilor private

Pentru sectorul pensiilor private au fost primite în total 615 petiții în semestrul I al anului 2018, în creștere cu 2,84% față de aceeași perioadă a anului trecut. Au fost instrumentate/soluționate în mod unic pe petent 569 petiții, în creștere cu 8,38% față de înregistrările din semestrul I 2017, iar 46 petiții au fost clasate sau conexate, conform prevederilor Ordonanței nr. 27/2002 și procedurilor interne ale ASF.

Participanții la Pilonul II de pensii private au transmis cele mai multe petiții în primele șase luni ale anului. Solicitările de informații, atât generale, cât şi individuale, pe caz şi pe persoană privind denumirea fondului de pensii administrate privat au reprezentat 93,80% din totalul solicitărilor de informații pentru piața pensiilor private. În semestrul I al anului 2018 au fost finalizate în favoarea petenților un număr de 562 petiții, reprezentând 98,77% din total.

Piața instrumentelor și investițiilor financiare

Pentru sectorul instrumentelor financiare au fost primite 111 petiții, în scădere cu 0,89% față de semestrul I 2017.

Au fost soluționate în mod unic pe petent 100 petiții, în creștere cu 1,01% față de înregistrările din semestrul I 2017, iar 11 petiții au fost clasate, în conformitate cu prevederile OG nr. 27/2002 și cu procedurile interne ale ASF.

Din totalul petițiilor analizate în mod unic, 99 petiții (99,00%) au fost finalizate în favoarea petenților.

 

 

Rapoartele referitoare la evoluția pieței asigurărilor și la situația petițiilor în primul semestru al anului 2018 pot fi consultate pe site-ul ASF AICI.

 

 

*********

 

Despre ASF

 

ASF este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei