EXCLUSIV Situaţie dramatică la Fortus RAPORT

default

Dimensiune font:

| 19-02-2015 23:50

Raportul de activitate pe ultimele patru luni ale fostului Combinat de Utilaj Greu arată problemele cu care se confruntă unitatea falimentară * în timp ce veniturile din exploatare au fost de 3,9 milioane de lei, cheltuielile au fost duble * din cauza dificultăţilor de pe piaţa de profil, planul de reorganizare a fost prelungit cu încă un an

Un fost mare colos al industriei ieşene se sufocă în urma declarării falimentului. Fostul Combinat de Utilaj Greu se confruntă cu pierderi considerabile, salariaţi şi creditori nemulţumiţi, dar şi lipsă de încredere a partenerilor de afaceri.

Ultimul raport de activitate prezentat de administratorul judiciar, care vizează perioada noiembrie 2014- februarie 2015, scoate în evidenţă găurile pe care le generează fostul mare colos industrial. Decizia instanţei de la Târgu Mureş de a declara falimentul societăţii, la mijlocul anului trecut, a determinat reacţii în lanţ: „furnizorii şi beneficiarii au sistat o parte din contractele şi comenzile care erau în derulare, fapt care a condus la diminuarea semnificativă a activităţii de producţie, ceea ce a afectat capacitatea de asigurare a resurselor financiare“.

Totodată, decizia a avut „un impact negativ asupra furnizorilor de utilităţi de bază materială, care au blocat livrările către SC Fortus SA Iaşi, şi a condiţionat plata în avans pentru furnizarea gazelor naturale, a materiilor prime şi materialelor contractate“, se arată în raportul de activitate.

Administratorii vor prelungirea agoniei Fortus EXCLUSIV

Toate aceste temeri sunt vizibile în cifrele prezentate de administratorii judiciari. Concret, veniturile din exploatare au ajuns la 3,9 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au fost duble. Practic, cheltuielile din exploatare au depăşit 8,9 milioane de lei, din care cele variabile au fost de 2,7 milioane, iar cele fixe au ajuns la 6,2 milioane de lei. „Nivelul veniturilor realizate a fost sub valoarea prognozată prin Planul de reorganizare judiciară, ceea ce a condus inevitabil la diminuarea încasărilor şi afectarea posibilităţilor de finanţare a activităţii de producţie, dar ca raportare procentuală se încadrează în previziunea Planului de reorganizare judiciară“, se arată în raportul de activitate.

Active de la Fortus, de peste 11 milioane de euro, scoase la vânzare

În trimestrul doi din al doilea an de reorganizare judiciară, cea mai mare pondere în cadrul cheltuielilor fixe este reprezentată de salarii. Practic, din 6,2 milioane de lei cheltuieli fixe, 3 milioane reprezinte salariile, iar 1,2 milioane sunt taxe şi impozite. „În plus, faţă de aceste cheltuieli s-a înregistrat un volum de 2.894.366 lei, reprezentând penalităţi calculate de Primăria Iaşi, neluate în calcul la proiecţia indicatorilor din Planul de reorganizare judiciară“, reiese din documentul oficial.


În ceea ce priveşte personalul, în perioada analizată nu au fost operate modificări structurale în organigrama societăţii. Astfel, „personalul aflat în evidenţă la data de 31.12.2014 era de 566 persoane, fiind cu 259 persoane mai puţin decât s-a stabilit prin plan, din cauza plecărilor naturale“.


Documentul prezentat de administratorul judiciar arată că există totuşi cereri de oferte din partea unor parteneri în valoare de peste 14,6 milioane de euro, peste 70% dintre acestea venind din partea firmelor din ţară- Arsenal Reşinţa şi Popeci Craiova, fiind două dintre ele. Mai mult, în urma licitaţiilor pentru valorificare a 32 de utilaje, 5 strunguri au fost achiziţionate de UMC Machines Tooles SRL, la un preţ total de aproape 60.000 de euro, cu TVA. Totodată, un alt creditor a solicitat instanţei intrarea în faliment a combinatului.  Alina STAN

Administratorii judiciari au primit avizul de a prelungi cu un a termenului de executare a Planului de reorganizare, „având în vedere dinamica vieţii economice şi fluctuaţiile pe piaţa de profil“. Iniţial, acest document a fost votat de creditori la mijlocul lui 2013 pe o perioadă de trei ani.

Raportul de activitate va fi supus avizării Comitetului creditorilor Fortus SA pe 27 februarie. La aceeaşi dată va fi înaintat aprobării şi caietul de sarcini privind selecţia şi achiziţia de servicii de evaluare a bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul societăţii.



 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei