Face bani din bunătăţi moldoveneşti FOTO

default

Dimensiune font:

| 09-10-2014 13:21

31 de societăţi cu răspundere limitată – debutant (SRL-D) au beneficiat, în Iaşi, de alocaţii financiare nerambursabile, în ultimii patru ani * o astfel de societate a înfiinţat şi Nicoleta Hriţcu * şi-a demarat business-ul cu delicatese, Cuptorul Moldovencei, în 2012, iar acum coordonează o echipă cu 12 angajaţi * vrea ca în următorii cinci ani să-şi tripleze cifra de afaceri

Aventura Nicoletei Hriţcu (32 de ani) în lumea afacerilor a început din 2012, după un curs de antreprenoriat unde a aflat că poate beneficia de o finanţare nerambursabilă de la stat de până la 10.000 de euro.

Ideea de-a aduce în România tradiţia plăcintelor din Republica Moldova o avea de prin 2005, dar a înfiinţat Cuptorul Moldovencei în 2012, iar atelierul de bunătăţi l-a deschis efectiv în martie 2013. „Am obţinut finanţarea de la stat de 10.000 de euro, alocată pentru SRL-D-uri, din care am asimilat vreo 6.000 de euro. Diferenţa am acoperit-o din finanţare proprie. Nu am apelat la un credit, deşi dacă ar fi să dau timpul înapoi aş face unul pentru a nu-mi consuma toate resursele financiare“, explică Nicoleta.


Lipseşte personalul calificat
Tânăra antreprenoare susţine că şi-a scris singură proiectul pentru a primi finanţarea de la stat, că întreaga procedură a fost destul de rapidă, doar că domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, cel de alimentaţie publică, este unul care impune numeroase reguli. „Business-ul meu se bazează pe calitatea produselor şi seriozitate, nu vreau să-mi scot banii într-un an şi să închid afacerea, vreau o creştere constantă a afacerii“, îşi explică succint crezul Nicoleta Hriţcu.

Aceasta susţine că a întâmpinat numeroase obstacole legate de găsirea unui spaţiu adecvat, deoarece chiriile în Iaşi sunt mari, dar s-a confruntat şi cu lipsa personalului calificat şi serios. „Cei mai mulţi oameni buni au plecat în afara ţării. Am avut doi absolvenţi de liceu din acest domeniu, dar au plecat în câteva luni în străinătate. Vrem ca oamenii să fie serioşi şi să conştientizeze faptul că locurile de muncă nu cresc în copaci“, spune antreprenoarea.

În prezent, firma Nicoletei are 12 angajaţi, dar intenţionează să-şi mărească echipa, după ce, de câteva luni, şi-a mutat atelierul de bunătăţi într-un nou spaţiu, lângă Piaţa Păcurari. „Până acum am investit peste 40.000 de euro. Cred că în următorii trei ani voi recupera banii. Noi suntem pe plus, dar tot ce câştigăm reinvestim în afacere“, explică Nicoleta Hriţcu. Planurile pentru următorii 5 ani sunt clare: să-şi extindă afacerea şi echipa, pe care o doreşte cât mai stabilă, şi să-şi tripleze cifra de afaceri.

„Recomand celor care vor să-şi deschidă propria afacere să muncească înainte în domeniul în care vor să devină antreprenori. Să ştie cât mai bine domeniul“, susţine tânăra. SRL-D-ul Nicoletei Hriţcu a înregistrat, pe 2013, o cifră de afaceri de 110.000 de lei, iar profitul brut a fost de peste 11.000 de lei.


Tot mai puţine SRL-D-uri
La nivelul judeţului Iaşi sunt înfiinţate 402 SRL-D, iar de finanţările nerambursabile alocate debutanţilor au beneficiat 31 de antreprenori care au deschis afaceri în perioada 2011-2014. Practic, în judeţul Iaşi au fost deschise 39% din SRL-D-urile aprobate pentru finanţări nerambursabile la nivelul Regiunii de Nord-Est. Cele mai multe au ca domenii de activitate serviciile şi comerţul, pe locul al treilea fiind producţia. Nicoleta Hriţcu este de părere că asemenea programe de finanţare ar trebui să se înmulţească, deoarece statul îşi recuperează rapid investiţia. „Eu, până acum, am dat înapoi la stat, prin taxe şi impozite, banii primiţi. Ar trebui să fie mai multe astfel de programe de susţinere, pentru că statul îşi recuperează foarte repede investiţia“, susţine antreprenoarea. Cu toate acestea, potrivit datelor Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (OTIMMC), în 2014, au fost acceptaţi pentru finanţare doar 3 beneficiari din Moldova. Doi sunt din Iaşi, dar unul dintre aceştia a fost respins de către instituţia de creditare.

Societatea cu Răspundere Limitată – Debutant este reglementată de către Ordonanţa de Urgenţă 6/2011 şi a fost realizată în vederea stimulării înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor. Un SRL-D poate fi înfiinţat de un întreprinzător debutant, o persoană fizică majoră, indiferent de vârstă, care nu a mai fost acţionar sau administrator în cadrul altor firme, SRL(-D) sau SA. La înfiinţarea SRL-D-ului, se pot alege maximum 5 grupe de activitate pentru obiectul de activitate, fiind excluse o serie de coduri CAEN specifice. Înfiinţarea este gratuită, este nevoie de un timbru de 4 lei la Registrul Comerţului şi de capitalul social minim de 200 de lei, ce se poate ulterior retrage. Se poate obţine un ajutor financiar nerambursabil de 10.000 de euro, iar beneficiarul trebuie să contribuie cu 50%, cofinanţare fie din resurse proprii, fie din credite.


La nivel naţional, au fost înfiinţate în perioada 2011-2013, 10.606 SRL-D-uri, iar dintre acestea 10.477 erau în funcţiune, la mijlocul acestui an. Acestea au generat în jur de 15.000 de locuri de muncă.

sursa foto: Facebook

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei