FC Rapid se îndreaptă cu paşi repezi spre faliment

default

Dimensiune font:

| 26-08-2015 13:38

 * FOTBAL CLUB RAPID SA Bucureşti (CUI 18536665), societatea prin intermediul căreia îşi desfăşoară activitatea (economică) echipa de fotbal de sub Podul Grant, a intrat în insolvenţă la data de 7 decembrie 2012, la propria cerere * între timp, a fost aprobat un plan de reorganizare, a fost schimbat administratorul judiciar iniţial, echipa de fotbal a retrogradat în Liga a II-a şi a fost mult circ în jurul acesteia

 De partea cu circul s-au ocupat iniţial Adrian Zamfir şi Nicolae Cristescu – care au preluat creanţele deţinute de George Copos, devenind peste noapte „mari investitori” la Rapid -, iar apoi basarabeanul Valerii Moraru, care a preluat creanţele de la cei doi. Creanţele au fost preluate de AZUGA WATERS SRL, societate controlată de Violeta Moraru (soţia), în timp ce acţionar la FOTBAL CLUB RAPID SA, cu 94,7202%, a devenit persoana fizică Valerii Moraru (născut în noiembrie 1959). Demn de menţionat este faptul că acţiunile lui Moraru sunt sub sechestru, „conform adresei din 08.04.2015 emisă de Societatea Civilă Profesională de Executori Judecătoreşti Dobra, Coşoreanu & Asociaţii în dosarul de executare silită nr. 1517/2014”.
Conform ultimului tabel definitiv rectificat al creanţelor, publicat în aprilie 2015, FOTBAL CLUB RAPID SA are datorii totale acceptate de 134,62 milioane lei, dintr-un total solicitat de 154,76 milioane lei. Asta înseamnă peste 30 milioane euro la cursul actual, valoare care este foarte clar că nu va fi achitată nici cu „mama reorganizării judiciare”.


Sărind peste faptul că administratorul judiciar se face că nu observă faptul că planul de reorganizare nu mai este viabil din moment ce echipa a retrogradat, ajungem la situaţia actuală, prezentată pe larg în procesul-verbal al Comitetului Creditorilor, întrunit (prin email!) la data de 21 august 2015.
Lăsându-vă să parcurgeţi în linişte acest document, extrag doar câteva informaţii/concluzii pe care le-am considerat a fi foarte importante:
– administratorul judiciar publică cele mai importante clauze din contractele încheiate de FOTBAL CLUB RAPID SA cu jucătorii, ceea ce, poate nu e chiar ilegal în cazul unei firme în insolvenţă, dar sigur va stârni valuri;
– jucătorii străini au contracte de muncă, românii doar convenţii civile, iar creditorul Maria Dincă atrage atenţia că „semnarea convenţiilor civile cu jucătorii români presupune schimbarea politicilor contabile privind tratamentul fiscal al obligaţiilor fiscale rezultate din acestea”.
– acelaşi creditor, care nu a votat ordinea de zi, mai semnalează că „sunt jucători ce au drepturi salariale la semnătură, ceea ce este un lucru greu de realizat având în vedere sursele de venit ale societăţii FOTBAL CLUB RAPID SA”. Altfel spus, nu prea sunt şanse să primească banii respectivi.
– tot Dincă apreciază că valoarea convenţiilor (drepturi salariale, bonusuri, chirii, masa) este superioară celor oferite de cluburile din Liga a II-a, chiar dacă este inclus şi „brand-ul cu pretenţii”. Asta cu „brand-ul cu pretenţii” s-a vrut a fi o ironie. Mai mult, creditorul susţine că un jucător care a activat şi în sezonul trecut are acum (în Liga a II-a) o înţelegere financiară superioară celei anterioare (când era în Liga I).

– numai „onorariile de bază” ale jucătorilor se ridică la 115.297 euro/lună. Deşi în contracte sunt menţionate bonusuri generoase, acestea nu sunt trecute în buget, pe motiv că „nu pot fi cuantificate“. După cum sunt formulările din procesul verbal, sumele menţionate sunt nete, dar nimeni nu pomeneşte de taxele la stat aferente.
– AZUGA WATERS SRL s-a angajat să contribuie cu 1,1 milioane euro în următoarele 10 luni, adică 110.000 euro/lună. După cum se observă, această sumă nu acoperă salariile, nu mai spun de bonusuri şi taxe. Firma familiei Moraru a garantat angajamentul de plată cu 20 de bilete la ordin. Cât de sigure sunt aceste „garanţii”? Răspunsul e simplu: AZUGA WATERS figurează în CIP (Centrala Incidentelor de Plăţi) cu 504 bilete la ordin refuzate la plată (plus 3 cecuri), ultimele 33 de incidente fiind raportate luna aceasta (august 2015). Dar despre asta vorbim separat…
– administratorul judiciar semnalează membrilor comitetului creditorilor faptul că societatea debitoare înregistrează restanţe importante faţă de bugetul statului, potrivit notificării nr. 52126/BJI/02.04.2015, prin care se solicită achitarea creanţelor fiscale curente în suma de 7.242.423 lei, astfel cum rezultă din fişa sintetică pe plătitor, editată la data de 26.03.2015. Aceste datorii sunt acumulate de la deschiderea procedurii de insolvenţă şi depăşesc bugetul estimat al societăţii pentru un sezon (1,5 milioane euro). Iar suma de 7,2 milioane lei era valabilă la sfârşitul primului trimestru din acest an, probabil că a crescut între timp.
– de asemenea, administratorul judiciar semnalează membrilor comitetului creditorilor că la termenele procedurale în dosarul de insolvenţă nr.46406/3/2012 aflat pe rolul Tribunalului Bucureşti – Secţia a VII a Civilă au fost depuse din partea creditorilor curenţi numeroase cereri de trecere la procedura de faliment, instanţa de judecată prorogând discutarea acestor cereri până la finalul sezonului competiţional 2014-2015.
Următorul termen de judecată este programat pentru data de 4 septembrie 2015. Ţinând cont de cele prezentate la Comitetul Creditorilor, există o singură soluţie – FALIMENTUL. O nouă amânare sau chiar apariţia unui „alt măscărici Moraru” nu va face decât să prelungească agonia.
supervizor.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei