Firme abonate la banii Primăriei

default

Dimensiune font:

| 01-04-2016 13:10

O amplă analiză pe ultima execuţie bugetară a municipalităţii ieşene arată în ce mod s-au cheltuit fondurile publice * demersul a fost realizat de Centrul de Resurse Juridice şi îşi propune să fie un exerciţiu de transparenţă în gestionarea bugetului local 

Municipalitatea ieşeană a avut la dispoziţie un buget de peste 202 milioane de euro, în 2014. Acesta este şi cel mai recent an pentru care există finalizată o execuţie bugetară, şi care a stat la baza analizei Centrului de Resurse Juridice în cadrul proiectului „Transparenţa bugetară şi implicarea cetăţenilor în monitorizarea şi evaluarea serviciilor publice”.

Din totalul veniturilor peste 47% din fonduri au provenit din plăţile directe de la bugetul de stat din TVA şi impozitul pe venit de la plătitorii de venituri din municipiul Iaşi. Practic, acestea au contribuit la atragerea a aproape 96 de milioane de euro din bugetul de venituri. Pe de altă parte, peste o treime din buget- 36,4% a venit din fonduri europene. Astfel, sumele nerambursabile s-au ridicat la 73,7 milioane de euro. Plăţile directe de la firmele din municipiu, respectiv impozitul pe clădiri şi autoturisme, au reprezentat 5,7% din buget, respectiv 11,6 milioane de euro. Procente cu mult mai mici de 3,9% şi 3,5% au provenit din concesiuni, donaţii şi sponsorizări, dar şi din plăţile directe de la cetăţeni, respectiv impozitele pe apartamente şi autoturisme.

Undă verde la banii europeni pentru IMM

Dacă cele mai mari sume din bugetul de venituri au provenit din plăţile directe de la bugetul de stat şi din fonduri europene, cele mai mari cheltuieli au vizat co-finanţarea investiţiilor din bani comunitari- 38,5% şi cheltuielile de personal. Practic, aproape un sfert din bugetul total de 219,9 milioane de euro au reprezentat cheltuielile de personal, în timp ce peste 16% din cheltuieli au fost cele cu bunuri şi servicii, respectiv 35,4 de milioane de euro. O analiză a numărului de angajaţi ai Primăriei Iaşi arată că numărul acestora depăşeşte 5.300 de persoane. Printre cele mai multe posturi fiind la Regia de transport public, recent trimisă în faliment, care are trecute 1.265 de funcţii, Servicii Publice Iaşi cu 497 de posturi, iar Poliţia Comunitară care apare cu o organigramă de peste 300 de funcţii, în timp ce aparatul de specialitate al Primarului are 213 posturi şi Citadin -265.

La capitolul Obiective de investiţii este menţionată valoarea de 11,8 milioane de euro, din care, cele mai mari sume s-au dus spre iluminat public, modernizări străzi, reabilitări instituţii de învăţământ şi alte lucrări de construcţii. Cele mai multe investiţii de mare amploare din 2014 au fost derulate cu fonduri europene, cea mai mare parte a cheltuielilor fiind acoperită din bani nerambursabili alocaţi de Uniunea Europeană. La capitolul achiziţii publice, unul dintre cele mai mari contracte a vizat Retehnologizarea CET 2 Iaşi, valoarea fiind de peste 24 milioane de euro.

„În anul 2014, Primăria Municipiului Iaşi, inclusiv structurile subordonate, a realizat achiziţii directe (sub 30.000 de euro per achiziţie) în valoare de 232.000 de euro. În privinţa structurilor primăriei, Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor a derulat cele mai multe astfel de proceduri (168), urmată de Poliţia Locală (65 de proceduri) şi de Aparatul de Specialitate al Primarului (12 posturi)“, se arată în analiza Centrului de Resurse Juridice şi Asociaţiei Funky Citizens.


Aceeaşi analiză scoate în evidenţă şi firmele care au prins cele mai mari contracte cu Primăria Iaşi şi instituţiile din subordine. „Ca urmare a realizării de proceduri de achiziţie publică, Primăria Municipiului Iaşi a semnat în 2014, 29 de contracte în valoare totală de 32,2 milioane de euro. În privinţa topului firmelor care au semnat contracte, pe primul loc se clasează asocierea SC Elsaco Electronic SRL- TMUCB SA (pentru un contract de instalaţie nouă de desulfurare în CET 2 Iaşi în valoare de 21,6 milioane de euro, urmată de SC Conest SA care a câştigat 6 contracte pentru lucrări de construcţie“, se arată în acelaşi document. În top 10 se mai află firmele Energomontaj SA, Wasval SRL, RDV Construct SRL, Loial Impex SRL, Zooprod SRL, Mitropolia Moldovei şi Bucovinei- Tipografia Albina, RCI Leasing România IFN SA sau Tehnoton SA.


Ieşenii pot afla mai multe despre cheltuirea banilor publici în cadrul campaniei „Transparenţa bugetară şi implicarea cetăţenilor în monitorizarea şi evaluarea serviciilor publice”- implementat de Centrul pentru Resurse Juridice în parteneriat cu Fundaţia „Alături de Voi“ România. Materiale informative vor fi oferite în prima parte a lunii aprilie, între 4 - 7 aprilie în Piaţa Voievozilor, şi între 8 - 10 aprilie pe Bulevardul Ştefan cel Mare, între orele 10.00 şi 19.00.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei