anaf

Dimensiune font:

Fiscul si ITM-ul nu te vor mai amenda fara sa te avertizeze mai intai. Cum va functiona legea preventiei

| 17-02-2017 13:05

 Autoritatile nu vor mai putea amenda o firma, fara ca mai inainte sa o avertizeze si sa o indrume pentru a intra in legalitate. Acesta este principiul care sta la baza legii preventiei, aflata in dezbatere publica.

Noile prevederi ale legii preventiei, aflata acum in dezbatere publica, se vor aplica pentru sanctiunile prevazute de Codul Fiscal, Codul de Procedura Fiscala, Legea securitatii si sanatatii in munca, Codul Muncii, Legea privind sistemul asigurarilor pentru somaj, Legea contabilitatii, Legea dialogului social, Legea privind ucenicia in munca.

In plus, masurile vor fi valabile si pentru sanctiunile prevazute de alte acte normative, precum HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, OG 21/1992 privind protectia consumatorului sau Legea nr. 52/2011 privind activitatile zilierilor.

Ce inseamna preventia

Un operator economic va putea fi sanctionat doar dupa ce va fi avertizat si indrumat de organele de control, acesta fiind de altfel si principiul care va sta la baza noilor prevederi:

"Componenta de preventie trebuie sa prevaleze mai ales atunci cand ne referim la mediul de afaceri, iar o masura de preventie inaintea unei masuri punitive inseamna timp pretios oferit intreprinzatorului pentru a se conforma. Sunt sigur ca, pe termen lung, aceasta lege atat de asteptata de mediul de afaceri va contribui semnificativ la imbunatatirea modului in care acesta functioneaza", spunea in ianuarie fostul ministru Florin Jianu, in cadrul sedintei de guvern in care au fost prezentate prevederile propuse.

Care va fi mecanismul de functionare

Asa cum am precizat deja, in momentul in care vor descoperi o neregula la firme, de natura contraventionala, inspectorii Fiscului ori cei ai Inspectiei Muncii nu vor mai aplica sanctiunea la prima constatare a unei fapte.

Potrivit informatiilor furnizate de Liviu Rogojinaru, presedintele Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), mecanismul de functionare a preventiei va fi urmatorul:

- inspectorul va incheia un proces-verbal de constatare a neregulilor si va redacta planul de conformare, care va cuprinde aspecte ce trebuie remediate, precum si termenul de conformare pentru fiecare fapta;

- termenul de conformare nu va fi mai mic de 7 zile lucratoare;

- dupa expirarea termenului de conformare, organul de control va avea dreptul sa reia controlul;

- in cazul in care se constata ca nu au fost respectate obligatiile stabilite in planul de conformare, in termenul acordat, organul de control va aplica sanctiunile prevazute de actele normative.

Totodata, este important sa precizam ca un contribuabil va putea beneficia de masurile de preventie o singura data pentru fiecare fapta care constituie contraventie, intr-un termen de trei ani.

Exemple de aplicare

Reprezentantii CNIPMMR au oferit si cateva exemple concrete de aplicare a noului mecanism, de indata ce proiectul de lege isi va incheia parcursul legislativ si se va aplica.

Iata cateva astfel de exemple, in care inspectorii nu vor trece direct la aplicarea sanctiunilor, ci vor oferi entitatilor acel ragaz de minimum 7 zile lucratoare:

- neafisarea in mod vizibil a denumirii unitatii, a codului unic de inregistrare la registrul comertului, din care sa rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societatii pentru care este autorizata sa functioneze, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare - abatere sanctionata, conform normelor in vigoare, cu amenda de la 1.000 la 10.000 de lei;

- nerespectarea prevederilor legale privind inregistrarea de catre angajator a demisiei, sanctionata in prezent cu amenda cuprinsa intre 1.500 si 3.000 de lei;

- neanuntarea in termen de trei zile a agentiilor pentru ocuparea fortei de munca cu privire la incadrarea in munca, conform legii, a persoanelor din randul beneficiarilor de indemnizatii de somaj - abatere pentru care autoritatile de control aplica amenzi de la 5.000 la 10.000 de lei;

- necomunicarea agentilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza isi au sediul, a tuturor locurilor de munca vacante, in termen de cinci zile lucratoare de la vacantarea acestora, sanctionata tot cu amenzi cuprinse intre 5.000 si 10.000 de lei.
Cand nu se va aplica legea preventiei.

In anumite cazuri, vor fi prevazute exceptii pentru evitarea aplicarii legii preventiei.

Practic, este vorba despre situatiile in care autoritatile nu vor acorda acel termen de conformare, iar angajatorii verificati nu vor putea invoca necunoasterea legii, urmand sa fie direct sanctionati. Mai exact, este vorba despre urmatoarele cazuri:

- este utilizata munca nedeclarata ("munca la negru") ;

- angajarea unui salariat se face sub nivelul salariului minim garant in piata;

- este pusa in pericol sanatatea si viata consumatorilor;

- intarzierea in luarea deciziei de impunere ce determina un pericol pentru constatarea situatiei fiscale reale privind executarea obligatiilor contribuabilului/platitorului sau pentru luarea altor masuri prevazute de lege;

- urmeaza sa se ia masuri de executare silita.

Spre exemplu, pentru "munca la negru", respectiv pentru primirea la munca a pana la cinci persoane fara incheierea unui contract individual de munca, organele de control nu vor mai fi indulgente si nu vor aplica legea preventiei, urmand sa aplice direct amenzile prevazute de lege (intre 10.000 si 20.000 de lei pentru fiecare persoana identificata).

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Kat Company SRL, Iaşi, str Eternitate, nr. 84, bl. Z2-1, sc. C, et. 4, ap. 4, jud. Iaşi, în temeiul Legii 85/2006, vinde prin licitaţie publică, următoarele bunuri: Imobile situate în sat Agapia, com. Agapia, jud Neamţ, în bloc: 1. Teren arabil cu suprafaţă S = 1.892 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 451/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 524; 2. Teren arabil cu suprafaţa S = 3.275 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 448/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 501; 3. Imobil situat în intravilanul satului Agapia, jud Neamţ, compus din: - teren categorie folosinţă “curţi-construcţii” în S = 1.199 mp, parcela 1CC - construcţia cu destinaţia de pensiune turistică S+P+1E+M cu Sconstruită = 347,28 mp şi Suprafaţă construită desfăşurată = 1.389,12 mp - teren categoria de folosinţă “arabil” în suprafaţă de 1.482 mp, parcela 2A Preţ - 2.307.960 lei . Imobile situate în sat Dancu, com Holboca, jud Iaşi, în bloc: 1. Teren intravilan în suprafaţă de 3.400 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1 pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2, C3 şi C4, alcătuit din: - parcela 1(417) de categorie de folosinţă „curţi – construcţii” în suprafaţă de 628 mp, pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2 şi C3; - parcela 2/1(418/1) de categorie de folosinţă „arabil” în suprafaţă de 2.314 mp., pe care se află construcţia C4; - parcela 3(416) de categorie de folosinţă „vie” în suprafaţă de 458 mp; 2. Construcţia C1 – spaţiu comercial D+P+1E, cu Sc la sol = 81,83 mp, supprafaţă utilă 141,01 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C1. 3. Rampă C2 cu suprafaţa construită la sol Sc = 19,84 mp, nr. cad. 802/1-C2; 4. Hală C3 - depozit, cu Sc la sol = 198,96 mp, Sutilă = 264,06 mp, CF 60579, nr. cad. 802/A-C3. 5. Casă C4 – locuinţă P+1E, cu suprafaţă construită la sol Sc = 81,40 mp, Sutilă 83,81 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C4 Preţ - 822.924 lei. Licitaţiile vor avea loc pe 18.05.2018, 31.05.2018, 15.06.2018 orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: dovada achitării taxei de participare de 1.000 lei, dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei, dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei; actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila.Taxele se vor achita în contul RO 87 BTRL 0240 1202 8795 78XX deschis pe numele debitoarei SC KAT COMPANY SRL la Banca Transilvania - sucursala Iaşi. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşim cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei, pânã la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 30 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra imobilelor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar. Informaţii lichidator judiciar telefon 0232/235508.
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. Util Store S.R.L. C.U.I. 26185417, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.-Filiala Suceava, numit conform Sentinței nr. 309/03.04.2015, pronunţată de Tribunalul Suceava în dosarul nr. 3845/86/2014*, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 și ale H.A.C. din 28.03.2017, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, la data de 12.07.2018, orele 12.00, a activului: Restaurant şi pensiune Luxor*** (Sc 309 mp, suprafaţă desfăşurată 716 mp, amplasate pe un teren intravilan curţi construcţii 418 mp, la ieşirea din com. Marginea spre Suceviţa, jud. Suceava, vis-a-vis de Muzeul de ceramică neagră Marginea), împreună cu mobilier restaurant, echipament profesional bucătărie, alte bunuri mobile. Proprietatea imobiliară este de tip P+1E+M, cu finisaje de înaltă calitate, mobilier, aer condiţionat şi sistem de ventilaţie a aerului. Restaurantul are o capacitate de 300 locuri, mobilier şi echipament profesional pentru bucătărie. Spaţiul de cazare este la mezanin, format din 2 apartamente şi o cameră dublă fiecare cu baie proprie. Proprietatea dispune de reţea alimentare apă şi canalizare în regie proprie, reţea energie electrică de la reţea locală, două boilere electrice, centrală termică şi are o deschidere frontală la DN 17A de 16 mp. Valoare de pornire a licitaţiei (fără T.V.A.) - 479.412,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.07.2018, ora 12.00, la sediul procesual ales al lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 11.07.2018, orele 12.00, toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura de la sediul procesual ales al lichidatorului judiciar în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 11.07.2018, ora 12.00. Relaţii suplimentare se pot obţine: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. la telefoanele: 0749244377, 0757545545, 0232/243864. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.-Filiala Suceava
Dezvoltarea activitatii societatii ERGIO-PROD SRL Comăneşti
22/06/2018 17:08

Data: 25.06.2018 COMUNICAT DE PRESA Dezvoltarea activitatii societarii ERGIO-PROD SRL Comăneşti Societatea ERGIO-PROD SRL cu sediul in Loc.Comăneşti, Jud. Bacău, a demarat incepand cu data de 21.05.2018 ...

ALERTĂ - Indicele ROBOR, salt dezastruos după condamnarea lui Liviu Dragnea
22/06/2018 11:49

Indicele Robor la trei luni, in funcţie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei, a crescut la 3,09%, cel mai mare nivel din septembrie 2014, potrivit datelor publicate vineri de Banca ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -22 Iunie 2018
22/06/2018 10:34

                       Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand  ...

 

„România nu mai are nevoie de mutaţii fiscale majore”
19/06/2018 00:00

* Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi a organizat a cincea ediţie a Atelierelor de Know How - conferinţa cu tema „Noutăţi, tendinţe şi provocări pentru mediul de afaceri local” * „Rom ...

Peste 1.100 de firme ieşene au fost radiate în primele luni ale anului
18/06/2018 00:00

* la Iaşi, de la inceputul anului in curs şi pană la inceputul lunii mai, in evidenţele Oficiului Registrului Comerţului figurau 1.618 societăţi nou infiinţate, dintre care 1.038 societăţi cu răspund ...

Heisterkamp Transport România și-a deschis punct de lucru la Iași
17/06/2018 18:25

O importantă companie olandeză din domeniul transporturilor care activează de mai bine de 100 de ani pe piata internatională si de 3 ani in Romania, avand sediul central la Cluj-Napoca a inceput să isi dez ...

 MARVICON este o companie de expediții și transporturi,
17/06/2018 07:45

   MARVICON este o companie de expeditii si transporturi, care a fost infiintata in 2015, la Oradea, ca urmare a unei investitii de capital privat belgian. Este, de asemenea, parte a grupului BE- ...

ANAF a publicat LISTA NEAGRĂ a datornicilor: vezi dacă te regăsești între cei 11.000 de restanțieri
16/06/2018 09:22

 Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a dat ordin celor de la ANAF să publice lista neagră a datornicilor din Romania, iar inspectorii s-au executat.   Peste 11.000 de persoane fizice, cu dato ...