Iaşul, lider pe piaţa spaţiilor de birouri

default

Dimensiune font:

| 19-11-2015 18:22

Primele nouă luni ale acestui an au adus creşteri importante pe acest segment imobiliar * exceptând Capitala, în top se află cele mai mari centre universitare: Iaşi, Timişoara şi Cluj-Napoca * din Moldova, se mai evidenţiază Bacău

Piaţa de birouri din marile oraşe din ţară, cu excepţia Bucureştiului, a crescut în primele nouă luni cu 46% faţă de intervalul similar al anului anterior, potrivit unui studiu al Esop Consulting. Această analiză scoate în evidenţă faptul că suprafaţa închiriată în primele nouă luni în aceste oraşe a depăşit uşor totalul consemnat la nivelul întregului an 2014, când închirierile au însumat 37.377 metri pătraţi.

Experienţe mai puţin obişnuite pentru angajaţi ai Endava Iaşi FOTO

În ianuarie- septembrie anul trecut, piaţa s-a situat la 25.475 metri pătraţi. În topul marilor pieţe de birouri, cu excepţia Capitalei, pe primul loc în primele trei trimestre din 2015, se află oraşul Iaşi, cu un total de 14.603 metri pătraţi, pe locul doi Timişoara, cu 11.658 metri pătraţi, şi pe locul trei Cluj-Napoca, cu 4.200 metri pătraţi. Topul este completat de Braşov - cu 3.800 metri pătraţi, Oradea - 1.756 metri pătraţi şi Bacău - 1.400 metri pătraţi.

Varujan Pambuccian: „Tinerii trebuie să-şi dezvolte propriile afaceri“ FOTO

Potrivit studiului Esop Consulting, ordinea clasamentului se schimbă periodic în top trei, fiind strâns legată de livrările de spaţii noi în marile oraşe din anul respectiv, se arată în studiul realizat de firma de consultanţă imobiliară. Anul trecut, în perioada analizată, pe primul loc s-a aflat oraşul Cluj-Napoca, unde s-a tranzacţionat o suprafaţă totală de birouri de 14.990 metri pătraţi, în timp ce în oraşul Iaşi au fost încheiate tranzacţii de doar 4.100 metri pătraţi.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

„După dezvoltarea accelerată din ultimii ani a pieţei de birouri din Bucureşti, estimăm că va urma, în următorii 3-4 ani, o dezvoltare accelerată a principalelor trei centre universitare din ţară: Iaşi, Timişoara, Cluj - Napoca, deoarece cererea de forţa de muncă cu studii superioare este în creştere, iar piaţa muncii din Bucureşti a devenit destul de competitivă astfel încât firmele de IT&C, BPO, Share Services şi firmele care dezvoltă centre de cercetare - dezvoltare să caute soluţii pentru a susţine rezultatele bune obţinute până acum în România şi apetitul de creştere a prezenţei în ţara noastră“, a declarat Alexandru Petrescu, managing partner ESOP Consulting l CORFAC International, citat de Mediafax.


Cele mai puternice firme din judeţ

Printre companiile care au închiriat birouri în afara Bucureştiului în acest an, în clădiri de clasă A, se numără Xerox (în Iaşi), Accenture Services (în Iaşi, dar şi în Timişoara), Hella (în Timişoara), Amazon (în Iaşi), Bitdefender (Iaşi), Unicredit (Iaşi) şi Ness (Timişoara). Printre clădirile de birouri care au atras atenţia chiriaşilor au fost Palas şi Unites Business Center 3 din Iaşi, City Business Center şi UPC Open Ville din Timişoara, The Office din Cluj-Napoca.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV


Numărul studenţilor dintr-un oraş reprezintă un indicator important pentru evoluţia pieţei birourilor în următorii ani. Goana după forţă de muncă cu studii superioare, dar la nivel de entry level, adică de pe băncile facultăţii, a dus la o luptă din ce în ce mai acerbă pentru racolarea de studenţi, între marile companii de outsourcing, BPO şi IT&C, centre de cercetare-dezvoltare etc. Astfel, primele trei oraşe aflate în top trei, ca număr de studenţi - Cluj Napoca, Timişoara şi Iaşi sunt aceleaşi cu cele din top trei tranzacţii de birouri în ţară. „Pe viitor, credem că dezvoltatorii care vor dori să investească în piaţa de birouri din afara Bucureştiului vor putea folosi numărul de studenţi din fiecare oraş în parte ca pe un indicator important în prioritizarea locaţiilor alese pentru investiţii“, a adăugat Alexandru Petrescu. Cei mai mulţi studenţi au fost înregistraţi anul trecut în Bucureşti - 133.601, Cluj-Napoca - 56.829, Iaşi - 42.298, Timişoara - 30.535.

Sursa foto: zf.ro


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei