1 palas mall foto palas mall

Dimensiune font:

Iaşul, pe harta marilor companii de IT&Outsourcing

| 11-07-2017 12:24

Un raport publicat recent de Deloitte România arată că în capitala Moldovei sunt derulate unele dintre cele mai importante afaceri în domeniul serviciilor de tehnologia informaţiei şi Outsourcing * printre atuurile zonei se numără „forţa de muncă bine pregătită, dar nu foarte costisitoare“

Un studiu recent realizat de Deloitte România subliniază faptul că centrele regionale de operaţiuni impulsionează piaţa imobiliară. „Cu o creştere a PIB de 4,8% în 2016 şi cea mai mare rată de creştere în 2017 în rândul ţărilor UE, România a devenit o destinaţie tot mai atractivă pentru centrele regionale de operaţiuni. Climatul fiscal şi juridic, alături de poziţia geografică şi forţa de muncă bine pregătită, dar nu foarte costisitoare, sunt ingrediente-cheie care contribuie la atractivitatea României“, arată raportul „Recipe for successful tax, law & real estate of regional operations centers in Romania“ realizat de Deloitte România, Reff şi Asociaţii şi Knight Frank Romania.

Practic, în contextul în care tot mai multe companii multinaţionale îşi deschid centre regionale de operaţiuni în România, piaţa imobiliară a avut în 2016 unul din cei mai buni ani. „Companiile de outsourcing vor continua să intre pe piaţă sau să se extindă, întrucât dezvoltatorii imobiliari şi-au demonstrat capacitatea de a oferi companiilor multinaţionale soluţii imobiliare personalizate la chirii mai mici decât în alte pieţe din Europa Centrală şi de Est“, arată raportul.

Problemele care pot apărea

Alexandru Reff, Country Managing Partner Deloitte România, a transmis faptul că un rol important în deciziile investitorilor îl au atât cadrul fiscal, cât şi cel juridic. „Pentru ca România să rămână atractivă, în ciuda unei creşteri anticipate a costurilor şi a dificultăţii de a găsi talente, legislaţia fiscală românească trebuie să îşi menţină capacitatea de a atrage investiţii printr-o stabilitate şi taxe relativ scăzute, ambele afectate de iniţiativele legislative recente. Schimbările bruşte, creşterea taxelor sau dificultăţi suplimentare în relaţia cu autorităţile publice ar afecta serios competitivitatea afacerilor sensibile la costuri, a căror expansiune recentă a alimentat, printre altele, investiţiile în dezvoltări imobiliare”, a mai spus Alexandru Reff. Potrivit acestuia, printre problemele pe care le pot întâmpina multinaţionale se mai numără „gradul de ocupare a forţei de muncă, gradul de conformitate, decontările financiare intra-grup, protecţia datelor şi aspectele societare pot genera dificultăţi de ordin juridic pentru centrele regionale de operaţiuni“.

Totodată, Horaţiu Florescu, Preşedinte şi CEO Knight Frank România, a punctat faptul că: „Bucureşti rămâne principalul vehicul pentru centrele de operaţiuni, dar Timişoara, Cluj-Napoca şi Iaşi vin din urmă foarte repede”. În Iaşi, spaţiile de birouri s-au extins considerabil, zona centrală fiind deja ocupată, iar acum sunt vizate clădiri din următoarea arie de influenţă. „Stocul de birouri moderne reprezintă o condiţie necesară implantării marilor companii multinaţionale“, subliniază George Ţurcănaşu, lector dr. la Facultatea de Geografie a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, pentru pinmagazine.ro.

Sursa pinmagazin.ro

Pentru aceeaşi sursă, specialistul mai detaliază şi alte atuuri ale oraşului: „calitatea şi cantitatea forţei de muncă, accesibilitatea sitului, datorată în exclusivitate evoluţiei relaţiilor aeroportuare, proximitatea facilităţilor de învăţământ superior şi de cercetare fundamentală“. Printre marile companii care au birouri la Iaşi se numără Xerox, cel mai mare angajator din judeţ, Amazon, Continental, Endava, SCC, Capgemini şi Ness.

loading...
loading...
Loading...

 

ULTIMA ORA

 

PUBLICAŢIE DE VANZARE SC Avrasop SRL, cu sediul social în mun. Iaşi, bd. Independenţei, nr. 4-6, ap.cam 8, înregistrată la ORC Iaşi sub nr. J22/284/2005, CUI 17192970, prin lichidator judiciar Rodafis IPURL cu sediul în mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 48 A, anunţă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunurile mobile: Plug cu brazde PP3 – 701 lei; Grapa cu discuri – 1696 lei; Tăvălugi - 841 lei; Cisternă 3,6 to –1682 lei (prţturi fără TVA). Preţurile de pornire reprezintă 35% din preţurile de evaluare. Valorificarea activelor prin licitaţie publică deschisă cu strigare va avea loc la data de 23.01.2018, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar. Pentru bunurile neadjudecate, licitaţia se va repeta în ziua de 30.01.2018, aceeaşi locaţie şi oră, aceleaşi preţuri de pornire. Condiţiile de participare la licitaţie sunt conţinute în Caietul de sarcini. Caietul de sarcini, în valoare de 50 lei, se achiziţionează de la sediul lichidatorului, unde se depune şi documentaţia de participare la licitaţie, în original, până în preziua licitaţiei, orele 13.00. Garanţia de participare este de 30% din suma reprezentând preţul de pornire şi va putea fi plătită în contul nr. RO80BUCU1032235332633RON deschis la Alpha Bank Iaşi pe numele debitorului. Prezentul anunţ constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în cauză. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare au obligaţia, sub rezerva sancţiuni decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data licitaţiei. Informaţii suplimentare la tel/fax 0232/273948, e-mail: rodafis@gmail.com
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. Iasi prin lichidator judiciar ACORD SPRL, Dosar nr. 2950/89/2014 Tribunalul Vaslui/Judecător Sindic ANUNŢĂ Organizarea şedinţei de licitație publică de vânzare, cu strigare, la data de 08.12.2017, ora 12.0, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi, pentru patrimoniul debitoarei S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. - in faliment, in bancruptcy, en faillite, CUI 2585521, cu numar de inregistrare la Registrul Comerţului J37/251/2011, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Ing. Badea Romeo, nr.1A, Parter, jud. Vaslui constând în: a. Construcţie situată în Botosani, Str. Viilor, Nr.77, Ap.1, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.50058-C1-U13 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 339.829 lei, valoare fără TVA. b. Constructie situată în Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.17, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 50058-C1-U15 si Extindere si Terasa, Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.22, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 5558 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 332.904 lei, valoare fără TVA. c. Construcţie situată în Botosani, Piata Centrala, Platoul A, Obiectiv U18, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.4819/N la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 516.793 lei, valoare fără TVA. d. Construcţie situată în Botosani, Str. Prieteniei, Nr.4, Bloc V4, Sc. C, Et.II, Ap.13, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr50386-C1-U20 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 67.151 lei, valoare fără TVA. e. Proprietate imobiliara constând în Teren intravilan in suprafaţă de 3.048 mp si construcţii situat în mun. Botoşani, Str. Dobosari, Nr.21 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 1.374.357 lei, valoare fără TVA. In caz de neadjudecare, urmatoarele şedinţe de licitații publice de vânzare, cu strigare, se vor desfăşura în fiecare zi de vineri la ora 1200, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi. Condițiile de participare la şedinţa de licitație publică de vânzare cu strigare și condițiile de adjudecatare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 1.000 lei pentru fiecare proprietate imobiliară pentru care se participă la licitaţie. Bunurile imobile anterior menţionate formează obiectul Dosarului nr.1219/193/2016 înregistrat pe rolul Judecatoriei Botosani având ca obiect Actiune in revendicare. Poate participa la şedinţa de licitatie publică de vânzare cu strigare orice persoana care isi manifesta, intentia de cumparare si care pana in preziua şedinţei de licitatie ora 1200, depune o cautiune reprezentand 10% din prețul de pornire al şedinţei de licitație pentru bunul imobil pentru care participa si face dovada achizitionarii caietului de sarcini. Înscrierile se pot face si cu scrisoare de participare la şedinţa de licitație, precum si cu toate documentele menționate în caietul de sarcini, până în preziua şedinţei de licitație, ora 1200. Nedepunerea tuturor documentelor la sediul lichidatorului judiciar în termenul menționat anterior conduce la pierderea dreptului de a participa la licitație. Toate persoanele interesate în achiziționarea bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare sunt invitate să se înscrie la licitație. Orice persoana care emite pretentii asupra bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, este rugata sa-si manifeste pozitia cu 5 zile inainte de data şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, aducand la cunostinta lichidatorului judiciar orice pretentie. Informatii suplimentare se pot obtine de la lichidatorul judiciar la telefon 0742207571. Lichidator judiciar ACORD S.P.R.L. Asociat coordonator Nitescu Dan Nistor
Cererea de muncitori şi roboţi este din ce în ce mai mare. Ce se întâmplă cu locurile de muncă din România
18/01/2018 16:54

 Robotica are in prezent un impact major asupra producătorilor industriali. Achiziţionarea roboţilor permite păstrarea capacităţilor de producţie prin sporirea eficienţei muncitorilor, creşterea p ...

Apple va plati un impozit de 38 de miliarde de dolari pentru a-si repatria profiturile in SUA
18/01/2018 12:10

 Apple va plati un impozit de 38 de miliarde de dolari pentru profiturile realizate in strainatate, in urma reformei fiscale americane, si promite sa investeasca masiv in urmatorii ani in Statele Unite, sc ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 18 IANUARIE
18/01/2018 07:15

 Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL AL MOL ...

Formularul 600: Ce amenzi riscă PFA, cei cu dividende sau cu activități independente dacă nu îl depun deși au obligația
17/01/2018 22:53

 Persoanele fizice autorizate, alte persoane cu venituri pe cont propriu, cei care incasează dividende riscă să fie amendati dacă nu vor depune declaratia 600 privind contributiile sociale (CAS si CASS ...

LISTA 2018: Principalele taxe și impozite modificate pentru firme, PFA, persoane fizice
04/01/2018 21:20

 Guvernul si Parlamentul au operat in anul 2017 o serie de modificări de taxe si impozite pentru firme, care se aplică in anul 2018. Unele au fost adoptate de Guvern si modificate de Parlament pe ultima ...

SUPER OFERTA PENSIUNE  DE VANZARE-INCHIRIERE
02/01/2018 20:03

  Ap 2/3 camere cu dotări şi finisaje de top, rate direct la dezvoltator incepand cu 25000 euro.  

Legea split TVA - descarcă forma finală și vezi cum se va aplica firmelor mici
01/01/2018 07:46

 Legea Split TVA, prin care anumite firme vor fi obligate la plata defalcată a taxei pe valoarea adăugată, a ajuns la forma finală, presedintele Iohannis promulgand miercuri actul normativ in forma ado ...

SENZAȚIONAL: Motivarea sentinţei din dosarul „Terom”!
29/12/2017 04:30

procesul a fost reluat la Curtea de Apel Bucuresti, la ultimul termen al procesului fiind dispusă o amanare, pană pe 12 decembrie. În acelaşi timp, judecătorii au făcut publică motivarea in acest ca ...

Sfaturi de detoxifiere pentru trup şi pentru suflet oferite de către Băcănia Cu Dichis Iaşi
19/12/2017 13:38

Este perioada postului, un moment excelent de detoxifiere atat pentru trup cat şi pentru suflet. Pentru că multe persoane doresc să ţină acest post, vă propunem cateva variante de alimente sănătoase şi ...