Insolvenţă „la pachet” cu plângere penală

default

Dimensiune font:

| 18-11-2014 05:03

La masa credală a Barter Trading Romania SRL au fost admise cereri de creanţă de peste 43 de milioane de lei. Afacerile firmei la care asociat majoritar este turcul Arslan Gonul constau în special în comerţul cu cerereale. Impotriva societăţii şi a persoanelor implicate în tranzacţiile derulate de aceasta a fost depusă o plângere penală pentru infracţiunile de înşelăciune, abuz de încredere şi fraudarea creditorilor şi uz de fals şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Conform Tabelului preliminar al creanţelor, publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă nr.19371/03.11.2014, societatea Barter Trading Romania SRL Agigea, judeţul Constanţa are obligaţii de plată către 148 de creditori, valoarea totală admisă a cererilor de înscriere la masa credală fiind de 43.425.739,91 lei. Din această sumă, 38.672 lei reprezintă valoarea creanţelor salariale, creanţele garantate totalizează 25.015.044,32 lei lei, cele bugetare se ridică la 7.988 lei, iar creanţele chirografare însumează 18.364.035,59 lei. Cel mai important creditor garantat este OTP Bank România SA, cu 17.361.441,58 lei, având o pondere de 39,98% în total creanţe, urmat de Volksbank România SA, cu 4.301.815,74 lei, având o pondere de 9,91% în total tabel al creanţelor. Garanti Bank SA Bucuresti se înscrie cu o creanţă de 3.000.000 lei (pondere de 6,91%), iar ANAF are de încasat de la debitoare suma de 351.787 lei (pondere de 0,81%).

Creanţele chirografare admise au o pondere de 42,2884% în Tabelul preliminar al creanţelor, suma de 18.364.035,59 lei fiind împărţită, în diverse cote, între 103 creditori, furnizori de servicii sau de mărfuri. Pe rolul Tribunalului Constanţa se află în acest moment mai multe contestaţii faţă de sumele înscrise în tabelul preliminar al creanţelor, astfel încât cifrele din acest document ar putea suferi modificări.

 

Forma definitivă a tabelului creanţelor mai are de aşteptat

Societatea Barter Trading Romania SRL şi-a cerut insolvenţa la data de 27 iunie 2014, cereri asemănătoare fiind formulate ulterior şi de către o parte din creditori. Tribunalul Constanţa a admis cererea debitoarei la data de 28 august 2014, numind în calitate de administrator judiciar, la solicitarea unuia dintre creditori, Cabinetul Individual Vizitiu Cătălina. Acesta a fost confirmat în funcţie cu ocazia Adunării creditorilor din data de 4 noiembrie 2014.

Iniţial, administratorul judiciar a identificat aproximativ 200 de creditori, dar în tabelul preliminar al creanţelor mai figurează doar 148, în acest număr fiind incluşi şi cei 39 de creditori salariali. Tabelul definitiv al creanţelor trebuia afişat la 12 noiembrie 2014, conform deciziei instanţei, dar până în acest moment nu există informaţii privind depunerea documentului, după cum nu există informaţii certe despre data la care urmează a fi publicat raportul privind cauzele şi împrejurările care au condus la apariţia stării de insolvenţă a firmei, deşi termenul stabilit de instanţă în acest sens a fost deja depăşit.

 

Plângere penală

Conform Registrului Comerţului, pachetul majoritar de părţi sociale al firmei este deţinut de cetăţeanul turc Arslan Gonul, diferenţa fiind în posesia asociatei Zamfira Cristina Suliman, aceasta exercitând şi funcţia de administrator. Turcul Arslan Gonul nu mai figurează ca asociat sau administrator la altă firmă înregistrată în România, în timp de Zamfira Cristina Suliman mai deţine funcţia de asociat şi administrator în firmele Barter Construct SRL şi Barter Port Operator SRL. La această din urmă firmă, Zamfira Cristina Suliman este asociată cu un alt cetăţean turc, Dogan Aydin, precum şi cu societatea Glencore Protein Romania SRL, deţinută, la rândul ei, de compania elveţiană Glencore International AG.

Interesant este că, în timp ce în 2013 cifra de afaceri a societăţii Barter Trading Romania SRL s-a înjumătăţit faţă de anul precedent, Glencore Protein Romania SRL raporta în 2013 afaceri de 946.194.404 lei, în creştere considerabilă faţă de rezultatele din 2012, an în care în dreptul cifrei de afaceri apărea valoarea de 178.677.584 lei.

O parte din numele pomenite mai sus sunt menţionate într-o plângere penală formulată de o firmă din Republica Moldova. Aceasta a încheiat cu Barter Trading Romania SRL, în mai 2014, un contract pentru furnizarea de porumb boabe, origine Republica Moldova, cantitatea livrată conform acestui contract fiind de 551,87 tone metrice. Detaliile contractuale au fost negociate cu firma din Basarabia de către Dogan Aydin. Plata mărfurilor urma să fie făcută în termen de 30 de zile de la finalizarea livrării, numai că acest lucru nu s-a întâmplat. Ulterior, furnizorii din Republica Moldova au aflat că Barter Trading Romania SRL introdusese între timp cerere de deschidere a procedurii insolvenţei. „Practic, după înşelăciune am descoperit că această societate, încă din luna mai 2014, avea ştiinţă de propria situaţie financiară ce nu-i mai permitea să achite furnizorii (inclusiv societăţii noastre) contravaloarea mărfurilor achiziţionate. Efectiv, la momentul încheierii contractului comercial, SC Barter Trading Romania SRL ştia că nu va putea achita preţul mărfurilor livrate. Am fost practic de la bun început induşi în eroare de către SC Barter Trading Romania SRL, prin faptul că această societate a comis în mod intenţionat înşelăciunea, fără a aduce la cunoştinţa societăţii noastre hotărârea deja luată la momentul lunii mai 2014, aceea de a solicita intrarea în procedură de insolvenţă, dat fiind faptul că astfel de decizie nu se ia instantaneu, ci doar după o analiză financiară minuţioasă ce se face asupra unei perioade de timp mult mai mare decât intervalul de timp ce a trecut de la semnarea contractului până la momentul introducerii cererii de insolvenţă”, se arată în plângerea penală depusă împotriva Cristinei Suliman şi Oanei Rotaru (aceasta din urmă director comercial al SC Barter Trading Romania SRL), Petr Kalashnikov - administrator, şi Bratucu Florin - director comercial la SC Glencore Protein Romania SRL, precum şi împotriva lui Dogan Aydin, în calitate de reprezentat şi asociat al Barter Port Operator SRL, pentru infracţiunile de înşelăciune, abuz de încredere şi fraudarea creditorilor şi uz de fals şi fals în înscrisuri sub semnătură privată. www.antitepari.ro

 

Plângerea penală a fost depusă la Parchetul Constanţa şi urmează a-şi lua cursul legal. Între timp, firma din Moldova a fost admisă în tabelul creditorilor Barter Trading România SRL, dar i s-a refuzat recuperarea mărfurilor furnizate, deşi acestea încă mai există în fizic.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei