Interzis pentru startup-uri la ajutoarele de minimis

default

Dimensiune font:

| 01-11-2013 03:15

 

Acordarea ajutoarelor de minimis va fi realizată conform unui nou set de reglementări adoptat de Guvern în ultima şedinţă de lucru. Aceste norme exclud, însă, de la finanţare startup-urile. Pentru a primi bani, o companie trebuie să aibă minimum un an vechime şi profit în ultimele 12 luni de activitate.

 

 

Guvernul a adoptat în ultima şedinţă noul set de reguli după care se va ghida punerea în aplicare a schemei ajutoarelor de minimis pentru întreprinderile mici şi mijlocii. Acestea elimină, practic, startup-urile din rândul firmelor ce pot avea acces la sprijinul financiar, întrucât vor fi eligibile doar întreprinderile care au minimum un an vechime şi care înregistrează profit. „De asemenea, codul CAEN care corespunde proiectului depus de IMM trebuie să fi fost înregistrat în activitatea firmei cu cel puţin trei luni înainte de depunerea cererii de finanţare”, a precizat Anca Laura-Ionescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, cu ocazia Conferinţei Afaceri.ro, desfăşurată la Bacău.

În aceste condiţii, tinerii întreprinzători aflaţi în căutare de sprijin financiar din partea Guvernului vor trebui să apeleze la celelalte programe care sprijină startup-urile, precum Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri şi Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare START.

Punctaj maxim numai pentru microîntreprinderi

Noua schemă de ajutoare de minimis va avea un plafon de finanţare mai scăzut, acesta fiind redus de la 200.00 de euro la 100.000, pentru ca numărul beneficiarilor să fie mai mare. De asemenea, cofinanţarea din partea întreprinderilor mici şi mijlocii va fi de 10%. Cu toate acestea, în setul de reguli adoptat de Guvern nu este precizată data exactă la care va fi deschisă linia de finanţare.

Forum regional economic la Iaşi

Prezentă la Iaşi într-o vizită de lucru, ministrul pentru IMM-uri Maria Grapini a menţionat că primele ajutoare de minimis ar putea fi acordate din februarie, 2014. „Principala schimbare este că ajutoarele nu vor fi acordate după regula primul venit primul servit. Va fi o perioada de 10 zile în care firmele se vor putea înscrie. Punctajul va fi calculat automat de un soft, astfel încât fiecare firmă va şti ce punctaj a obţinut şi dacă se califică. Nu sunt excluse nici firmele care şi-au suspendat temporar activitatea, însă aplicanţii trebuie să aibă o durată minimă de funcţionare de 1 an. Pentru start-up, sper să obţin un buget de 15 milioane de euro pentru 2014”, a declarat ieri Grapini. Ministrul a precizat că pentru anul viitor sunt prevăzute 500 de milioane de lei pentru a fi acordate ca ajutoare de minimis.

După înregistrarea online, firmele vor avea la dispoziţie 60 de zile pentru a depune dosarele complete la Oficiile Teritoriale pentru IMM-uri în raza cărora funcţionează. Evaluarea acestora se va face cu ajutorul unei aplicaţii informatice care va puncta propunerile după o serie de criterii bine definite.

Aşadar, dispare obligativitatea ca firmele sa creeze şi să păstreze un anumit număr de locuri de muncă, în schimb, sunt punctate mai bine proiectele care creează noi locuri de muncă. Punctajul maxim este de 100 de puncte şi poate fi atins, teoretic, doar de microîntreprinderi, care primesc 15 puncte doar pentru că se încadrează în această categorie. Întreprinderile mici primesc 10 puncte, iar cele mijlocii – 5 puncte. Punctajul minim pentru ca un proiect să fie aprobat este de 60 de puncte. 

Executivul a decis schimbarea regulilor pentru acordarea ajutoarelor de minimis după sesiunea dezastruoasă din 28 august, când sistemul informatic al Ministerului de Finanţe s-a blocat, stârnind nemulţumirea întreprinzătorilor şi alimentând suspiciunile de fraudă asupra acestui program.


Ministrul Grapini a luat parte ieri la o întâlnire cu antreprenoarele din Iaşi organizată de Organizaţia Femeilor Liberale. Aceasta a vorbit despre impedimentele pe care le întâmpină femeile în derularea afacerilor. La eveniment au mai luat cuvântul prof. univ. dr. Maria Turliuc, Narcis Tăbăcaru, directorul Oficiului Teritorial pentru IMM-uri şi Cooperaţie Iaşi, şi deputatul Cristina Nichita.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei