Liber la impozitat bacşişul

default

Dimensiune font:

| 23-04-2015 05:00

Premierul Victor Ponta a anunţat ieri, în şedinţa de Guvern, că proiectul de ordonanţă privind activitatea de control a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi adoptat * acesta prevede noile modalităţile de sancţionare a firmelor găsite cu bani nefiscalizaţi * după mai multe propuneri şi încercări de schimbare a legislaţiei fiscale, bacşişul urmează să fie impozitat oficial începând cu 1 mai * atât premierul, cât şi o parte dintre patronii de restaurante susţin că măsura este una de bun-simţ, „un pas mare spre normalitate“.

 

Una dintre marile schimbări care va fi resimţită în perioada următoare în România o reprezintă impozitarea bacşişului încasat de angajaţii din zona serviciilor turistice şi a alimentaţiei publice. Acesta urmează să fie introdus oficial pe bonurile fiscale şi taxat cu 16%. „Impozitarea tuturor veniturilor, şi nota de plată, cu 16%, ca să nu obligăm oamenii să lucreze ilegal. Şi atunci, 16% este mai mult decât decent. Vine o perioadă specială pentru turism, pentru serviciile de acest gen. După aceea va veni de la 1 iunie scăderea TVA şi vreau să fie lucrurile foarte clare“, a declarat premierul Victor Ponta, citat de Agepres.

Iniţial, propunerea implementării acestei măsuri a venit din partea reprezentanţilor Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), care au susţinut că modificarea legislaţiei fiscale va veni în sprijinul agenţilor economici. „Valoarea încasărilor din casa de marcat ar coincide cu numerarul din casă şi cel aflat asupra ospătarilor sau prestatorilor. Unitatea riscă sancţiuni drastice, precum închiderea pe o perioadă de trei luni. De aceea, propunerea de a marca bacşişul protejează şi interesele agentului economic, fiind logică şi corectă“, declara luna trecută Dan Mureşan, vicepreşedintele forului.

EXCLUSIV Legalizarea bacşişului, sub lupa patronilor moldoveni

De asemenea, cu o zi înainte de a fi adoptat proiectul, Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice, preciza că acesta prevede faptul că angajatorul este cel în măsură să decidă soarta bacşişului, respectiv să acopere pierderi sau să îl distribuie angajaţilor.„Mâine (n.r. miercuri) se va face un pas mare spre normalitate. Este o idee pe care au cerut-o cei din piaţă, pentru a reglementa acest bacşiş“, a declarat Eugen Teodorovici, citat de Agerpres.

 

Reacţii diverse printre patroni şi angajaţi

Vestea că bacşişul ar putea fi trecut în mod obligatoriu pe bonul de consumaţie a trezit reacţii diverse printre patronii de restaurante sau cafenele. Cei mai mulţi dintre ei consideră că în acest fel ar fi reduse riscurile de amenzi şi de închidere a activităţii de către inspectorii Fiscului „Degeaba dau bon fiscal la fiecare masă dacă pe angajaţi îi găseşte cu ciubucul în buzunar. Dacă am un control de la Antifraudă, nu îi pedepseşte pe ei, ci pe mine. Mie îmi dă amendă şi tot mie îmi poate închide activitatea. De ce să sufăr eu pentru bacşişul lor? Să îl treacă pe nota de plată şi devine legal“, a precizat patronul unui restaurant din Botoşani.

Cu toate astea, alţi patroni susţin că nu agreează schimbarea de legislaţie întrucât nu doresc să îşi oblige consumatorii să ofere bacşiş. Pe de altă parte, angajaţii care prestează servicii în cadrul restaurantelor sau cafenelelor spun că adoptarea măsurii le-ar putea aduce măriri de salarii. „Să îl treacă pe bon. Cu atât mai bine, cer salariu mai mare de la patron pentru că sunt plătită cu procente din vânzare“, a precizat o chelneriţă din Botoşani. Andra PETRARIU

 

După ce agenţii economici din întreaga ţară s-au revoltat că inspectorii de la Fisc le-au suspendat activitatea pentru sume derizorii găsite în buzunarele chelnerilor, Guvernul a decis să schimbe regulile jocului şi să adopte ordonanţa de urgenţă care prevede alte modalităţi de sancţionare a acestora, „Nu se mai suspendă din prima activitatea, ci se face o listă neagră a celor care au avut probleme şi, dacă te prinde a doua oară sau a treia oară, sigur îţi suspendă activitatea. E vorba de (...) 300 de lei plafonul de la care se aplică această măsură“, a declarat premierul Victor Ponta, în şedinţa de Guvern de miercuri, citat de Agerpres.

 

„Vor să colectăm noi la sursă ca să impoziteze cu 16%, dar este destul de complicat tehnic. Ce facem? Buzunărim angajaţii să vedem câţi bani au? E forţată măsura“ , a declarat Tinu Sebeşanu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), citat de gandul.info. Acesta mai spune că proiectul de Ordonanţă a fost îmbunătăţit în urma discuţiilor cu reprezentanţii din industria HORECA. „Mai e mult de lucru. Este o formă îmbunătăţită, dar trebuie minimalizată birocraţia asupra operatorilor. S-a decis 1 mai pentru sezon, dar nu cred că este fezabil. Trebuie să schimbi softurile, casele de marcat. Nu se ştie cum vom înregistra în contabilitate, în ce cont. Probabil că vor exista nişte norme metodologice. Dacă Guvernul se mişcă bine, 1 iunie este un termen mai fezabil“, a precizat Sebeşanu.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei