000000  ULTIMA-ORA-pensii-m

Dimensiune font:

Ordonanța de Urgență prin care salariile nu scad sub nivelul datei de 1 ianuarie / DOCUMENT

| 07-02-2018 22:06

 Proiectul de Ordonața de Urgență prin care Guvernul va stabili că salariile anumitor categorii de angajați nu vor scădea sub nivelul datei de 1 ianuarie 2018.

Proiectul de OUG poate fi consultat AICI

 

”ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ

privind unele măsuri fiscal-bugetare

Având în vedere modificările Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, intoduse prin Ordonanța de urgență a Guvenului nr.79/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, în sensul plății contribuțiilor sociale cel puțin la nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată,

Având în vedere faptul că, în prezent, salarizarea personalului bugetar este reglementată prin Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,

Luând în considerare că este necesară adoptarea în regim de urgenţă a unui act normativ care să elimine unele disfuncționalități apărute în aplicarea prevederilor acestor acte normative,

având în vedere necesitatea menținerii începând cu data de 1 ianuarie 2018 a veniturilor salariale nete pentru personalul bugetar încadrat cu timp parțial, la nivelul lunii decembrie 2017,

Având în vedere necesitatea asigurării stabilității locurilor de muncă pentru angajații care beneficiază de scutire de la plata impozitului pe venit în baza art. 60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv, asigurarea condițiilor necesare pentru ca salariile nete ale acestor categorii de angajați să nu fie diminuate începând cu 1 ianuarie 2018, ca urmare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;

luând în considerare necesitatea asigurării, în anul 2018 a aceluiași nivel al veniturilor din salarii și asimilate salariilor realizate în anul 2017 de persoanele fizice scutite de la plata impozitului pe aceste venituri, încadrate în grad de handicap grav sau accentuat, precum și a persoanelor fizice care desfășoară activitatea în domeniul creării de programe pentru calculator, în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării, precum și în activități cu caracter sezonier,

neadoptarea măsurii ar conduce la scăderea puterii de cumpărare și implicit a nivelului de trai al acestor persoane fizice

În considerarea faptului că elementele mai sus menţionate vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

ARTĂ. eu

(1) Personalul prevăzut la art.1 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, angajat în baza unui contract individual de muncă cu timp parţial, căruia îi sunt aplicabile prevederile alin. (51) al art. 146 și ale alin. (5^1) al art. 168 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de o sumă al cărei cuantum se stabilește de ordonatorii de credite, astfel încât să se menţină în plată cuantumul net acordat/cuvenit pentru luna decembrie 2017.

(2) Suma prevăzută la alin. (1) este cuprinsă în salariul lunar și nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din Legea - cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prevederile prezentului articol se aplică începând cu plata drepturilor salariale aferente lunii ianuarie 2018.

art.II

(1) Prevederile prezentului articol se aplică persoanelor fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor în baza contractelor individuale de muncă cu normă întreagă sau a actelor de detaşare, aflate în derulare la data de 31 decembrie 2017 și care se încadrează în categoriile de persoane scutite de la plata impozitului pe venit potrivit art. 60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, al căror salariu brut lunar este majorat cu cel puțin 20% față de nivelul celui din luna decembrie 2017, în perioada de aplicare a prezentului articol, ca urmare a transferului sarcinii fiscale a contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, generat de dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

(2) Salariul brut din luna decembrie 2017, menționat la alin. (1), este format numai din salariul brut de încadrare şi elementele de natura veniturilor salariale care se acordă, în fiecare lună, conform contractului individual de muncă valabil în luna decembrie 2017, care constituie bază de calcul al contribuţiilor sociale obligatorii.

(3) În cazul în care contractul individual de muncă a fost suspendat până la data de 31 decembrie 2017 sau este suspendat la această dată, iar angajatul își reia activitatea în cursul anului 2018, salariul brut luat în considerare este cel prevăzut la alin. (2).

(4) De prevederile prezentului articol beneficiază și persoanele fizice prevăzute la art. 168 alin. (2) și (4) din Codul fiscal.

(5) Prevederile prezentului articol nu se aplică:

a) personalului din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, prevăzut în Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

b) de la data operării modificării, în situațiile în care, potrivit acordului de voință al părților, în cadrul perioadei prevăzută la art. III alin. (1) nivelul salariului brut lunar este diminuat sub nivelul prevazut la alin. (1);

c) pentru perioada în care contractul individual de muncă este suspendat potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(6) Prin derogare de la prevederile art. 168 alin. (5) din Codul fiscal, pentru angajații prevăzuți la alin. (1), (3) și (4) angajatorii/plătitorii, după caz, stabilesc, rețin la sursă și plătesc contribuția de asigurări sociale de sănătate, după următoarea formulă de calcul:

CASS reținută = venit brut 2018 – CAS datorată in 2018 – salariu net decembrie2017

Simbolurile utilizate au următoarele înțelesuri:

a) CASS reținută = contribuția de asigurări sociale de sănătate reținută de către angajatori/plătitori din salariul brut în lună, care nu poate fi mai mare decât contribuția calculată și datorată conform dispozițiilor Codului fiscal;

b) venit brut 2018 = venitul bază de calcul al CASS, realizat în anul 2018;

c) CAS datorată in 2018 = contribuţia de asigurări sociale, calculată și reținută de către angajatori/plătitori, potrivit prevederilor Codului fiscal în vigoare în anul 2018;

d) salariu net decembrie2017 = salariul net, determinat prin deducerea din salariul brut a contribuţiilor sociale individuale obligatorii, potrivit legii, în luna decembrie 2017, corespunzător salariului brut prevăzut în contractul individual de muncă, aflat în derulare la data de 31 decembrie 2017.

(7) În cazul în care, în cursul lunii, contractul individual de muncă este suspendat, a încetat raportul de muncă sau intervine detașarea angajatului, salariul brut din luna decembrie 2017 menționat la alin. (2), se stabilește proporțional cu numărul de zile lucrate în luna pentru care se datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate. De prevederile prezentului articol beneficiază și angajații ai căror angajatori se află în stare de insolvență.

(8) Dispozițiile prezentului articol sunt aplicabile și în cazul în care pentru angajații detașați, drepturile salariale sunt plătite de către entitatea la care au fost detaşați pe baza informațiilor transmise de angajator referitoare la îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1), respectiv majorarea cu cel puțin 20% a salariului brut din decembrie 2017, prevăzut la alin.(2).

(9) Valoarea reprezentând diferența pozitivă dintre contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată și calculată potrivit prevederilor Codului fiscal și contribuția de asigurări sociale de sănătate reținută potrivit alin. (6), se stabilește de către angajator/plătitor și se evidențiază distinct ca sumă dedusă în Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, reglementată potrivit Codului fiscal.

(10) Organul fiscal central transmite zilnic, în sistem informatic, unităților Trezoreriei Statului, un fișier conținând sumele deduse potrivit alin. (9). Acest fișier cuprinde și data plații reprezentată de scadența contribuției de asigurări sociale de sănătate declarată. Pe baza acestui fișier se debitează automat contul de venituri al bugetului de stat codificat cu codul de identificare fiscală al angajatorului/plătitorului și se creditează contul de venituri al Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate codificat cu codul de identificare fiscală al angajatorului/plătitorului. Documentul justificativ pe baza căruia se realizează fișierul îl reprezintă Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.

(11) Organul fiscal central transmite zilnic, în sistem informatic, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate informații cu privire la contribuția de asigurări sociale de sănătate, datorată și calculată potrivit prevederilor Codului fiscal, declarată prin Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.

(12) Verificarea modului de determinare a diferenței prevăzute la alin. (9) se realizează de organele fiscale potrivit dispozițiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pe baza unei analize de risc specifice.

(13) Dispozițiile prezentui articol sunt aplicabile și în cazul în care sunt stabilite diferențe în plus față de suma dedusă de angajator/plătitor prin declarația prevăzută la alin. (9), fie prin corectarea declarației fiscale de către angajator/plătitor, fie prin emiterea unei decizii de impunere de către organul fiscal competent.

(14) În cazul în care sunt stabilite diferențe în minus față de suma dedusă de angajator/plătitor prin declarația prevăzută la alin. (9), fie prin corectarea declarației fiscale de către angajator/plătitor, fie prin emiterea unei decizii de impunere de către organul fiscal competent, aceasta se recuperează la bugetul de stat prin debitarea contului de venituri al Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate codificat cu codul de identificare fiscală al angajatorului/plătitorului și creditarea contului bugetului de stat codificat cu codul de identificare fiscală al angajatorului/plătitorului. În acest caz, angajatorul/plătitorul este obligat la plata diferenței în minus.

Art. III – (1) Dispozițiile art. II sunt aplicabile veniturilor din salarii și asimilate salariilor realizate de persoanele menționate la art. II alin. (1), (3) și (4) după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, până la 31 decembrie 2018.

(2) Dispozițiile art. II alin.(13) sunt aplicabile pe perioada prevăzută la alin. (1).

(3) Dispozițiile art. II alin.(14) sunt aplicabile și după perioada prevăzută la alin. (1), în cadrul termenului de prescripție a dreptului de stabilire a creanţelor fiscale prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.

(4) Pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor realizate de persoanele menționate la art. II alin. (1), (3) și (4) în anul 2018, în perioadele anterioare intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, angajatorul/plătitorul poate efectua regularizarea prin depunerea declarației rectificative, până la 31 decembrie 2018.

(5) În aplicarea art. II și III, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare, se emit norme aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

PRIM - MINISTRU,

 

VASILICA - VIORICA DĂNCILĂ

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA
Pe scurt

00:00

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ANUNŢ Privind organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11, a selecţiei de oferte în vederea desemnării unor evaluatori în vederea efectuării rapoartelor de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei Subscrisa CASA DE INSOLVENŢĂ A&B SPRL, în calitate de lichidator judiciar al SC OPEN SERVICE SA IAŞI, anunţă organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11 a selectie de oferte în vederea desemnării a 2 evaluatori (unul pentru evaluarea bunurilor imobile şi unul pentru evaluarea bunurilor mobile ale debitoarei) care să efectueze rapoartele de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei. Bunurile imobile constau în teren şi cladiri situate în Iaşi, Calea Chişinăului nr. 45 iar bunurile mobile constau în utilaje, autoturisme şi stoc de marfă (piese auto). Ofertele vor fi depuse în plic la sediul lichidatorului judiciar în Iaşi, str. A. Panu nr. 13-15 mezanin sau trimise prin fax la nr. 0232/211090 cel mai târziu până la data de 10.07.2018 ora 16. În ofertă se va menţiona onorariul solicitat de evaluator şi perioada de execuţie a lucrării. Desemnerea ofertei câştigătoare va avea loc la data de 11.07.2018 ora 11 la sediul lichidatorului. Criteriile de desemnare a ofertelor câştigătoare atât pentru evaluarea bunurilor imobile cât şi pentru evaluarea bunurilor mobile sunt: onorariul cel mai mic solicitat de evaluator – 20 de puncte maxim şi perioada ce mai scurtă de execuţie a lucrărilor – 10 puncte maxim. Lichidator Judiciar, Casa de Insolvenţă A&B SPRL.
ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
CARAVANA DE INFORMARE Camera de Comerţ si Industrie a judeţului Neamţ,
21/08/2018 10:05

  Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de n ...

 

Lucian Isar, efecte după minivacanță. Cât a pierdut România prin decizia lui Dăncilă
21/08/2018 08:10

Angajaţii din sectorul bugetar au avut parte de o minivacanţă de cinci zile, după ce Guvernul a adoptat o hotărare prin care zilele de 16 şi 17 august să fie zile nelucrătoare in sistemul public. Lucian ...

Şase milioane de automobile în 50 de ani de activitate!
21/08/2018 00:00

Uzina Dacia din Mioveni, deţinută de grupul francez Renault, a implinit ieri 50 de ani de activitate, timp in care au fost produse aici peste sase milioane de automobile, din care mai mult de 3,5 mi ...

5 lei kilogramul de carne de porc!
20/08/2018 00:00

* de cateva zile, abatoarele romaneşti, profitand de epidemia de pestă porcină africană din ţară, oferă crescătorilor, la achiziţie, doar 5 lei pe kilogramul de carne de porc, in viu! * fermierii roman ...

  M-am săturat de mizerabilii de la portal.onrc.ro!
19/08/2018 17:42

Cauţi o informaţie despre o firmă pe portal.onrc.ro? Şi ce dacă plăteşti pentru asta?! Ţi-ai ales momentul greşit! Acest site nu funcţionează in weekend. Nu funcţionează in weekend-ul acesta şi, ...

Doar un comerciant ieşean acceptă tranzacţii cu Bitcoin
16/08/2018 00:03

* bancomatul Bitcoin este instalat la etajul I in Iulius Mall * pentru operaţiuni sunt percepute taxe de 8,1% atat la vanzare, cat şi la cumpărare, iar limita zilnică de operaţiuni este de 60.000 lei * Ro ...

Leul nu resimte criza financiară
16/08/2018 00:00

Leul şi celelalte monede de la marginea zonei euro nu au resimţit incă efectele negative ale crize care afectează economia multor ţări emergente, provocată de scumpirea materiilor prime, urmare a aprecie ...