Pierderi pentru cel mai mare site de fashion din România

default

Dimensiune font:

| 25-04-2017 06:00

 Societatea FASHION DAYS SHOPPING SRL (CUI: 25735580) a fost înfiinţată în iulie 2009, cu un capital social de 4.000 lei, de către asociaţii persoane juridice RO INVEST LTD (Elveţia) – 99% şi SWISS VENTURE SRL Sibiu (CUI: 24439420) – 1%, iar primul administrator a fost Cristian DUCU (40 de ani în prezent). După aproximativ un an, numele asociatului majoritar a devenit FASHION DAYS HOLDING AG, sediul companiei elveţiene fiind în Zurich.

Până la finalul anului 2015, în 6 ani şi jumătate de activitate, FASHION DAYS SHOPPING SRL a acumulat pierderi de 51.869.084 lei, iar datoriile totale la 31 decembrie 2015 erau de 91,85 milioane lei. Totuşi, capitalurile proprii erau pozitive – 11,93 milioane lei, în principal din cauza activelor circulante foarte mari (90.913.335 lei), care aveau următoarea componenţă:

  • Stocuri – 44.285.783 lei

  • Creanţe – 32.790.839 lei

  • Disponibilităţi (casă şi conturi) – 13.836.713

Pe 21 martie 2016 s-a efectuat o ultimă majorare de capital social, acesta ajungând la 7.191.430 lei, din care: 4000 lei Şi 1.632.801,74 euro (echivalentul a 7.191.430 lei, unde un euro = 4,4019 lei), după cum se precizează în decizia publicată în Monitorul Oficial.

Pe 12 aprilie 2016 (reţineţi această dată!), FASHION DAYS HOLDING AG vinde toate părţile sociale, acestea fiind achiziţionate de societatea care deţine brandul eMAG, pe numele oficial DANTE INTERNATIONAL SA (CUI: 14399840) – 99% şi Iulian Gabriel STANCIU – 1% (de fapt, o singură parte socială). Intenţia de preluare a societăţii a fost anunţată din 30 aprilie 2015 (AICI, de exemplu), dar tranzacţia s-a realizat oficial pe 12 aprilie 2016 (o dovadă şi AICI).

Cifra de afaceri a crescut cu 3%, pierderile cu 88%!

Se poate presupune că managementul noului patronat (îi spunem managementul eMAG) a fost implementat (parţial) începând din 2015, dar sigur este că rezultatele din 2016 sunt măcar 70% meritul noului patronat. Iar anul trecut FASHION DAYS HOLDING SRL a reuşit performanţa de a majora pierderile cu 88%, în condiţiile în care cifra de afaceri a crescut cu doar 3%. Mai exact, pierderile aferente anului 2016 au fost de 14.235.795 lei, faţă de “numai ” 7.584.985 lei în 2015, la o cifră de afaceri de 228 milioane lei (221 milioane lei în anul anterior). Dacă eMAG prelua firma de la începutul anului, reuşea să depăşească recordul la pierderi – 18 milioane lei în 2011!

Curios este faptul că ZF.ro anunţa luna trecută, pe baza informaţiilor furnizate de companie, pierderi de 9,4 milioane lei şi o „cifră de afaceri de 136 de milioane de lei (30,2 milioane euro) în România, cu 29% mai mare decât în 2015”. În articolul respectiv există menţiunea „în România”, pentru că firma mai activează în Bulgaria şi Ungaria, dar asta înseamnă că vânzările în cele două state au scăzut dramatic anul trecut din moment ce creşterea totală a cifrei de afaceri a fost de doar 3%. Şi mai înseamnă că ţara noastră a generat două treimi din pierderile companiei!

Tot anul trecut, numărul mediu de angajaţi s-a redus cu 26 (7%), datoriile au ajuns la 91,85 milioane lei, în timp ce activele circulante au marcat o creştere de 12,6 milioane lei, deşi creanţele au scăzut la 27.581.807 lei, faţă de 32.790.839 lei cu un an în urmă. La 31 decembrie 2016, FASHION DAYS SHOPPING SRL figura cu suma de 15.769.399 lei în casă şi conturi.

Sigur nu e o problemă cu data la care se raportează fuziunea?

Pe 10 februarie 2017, acţionarii DANTE INTERNATIONAL SA au decis fuziunea prin absorbţie între această societate şi FASHION DAYS SHOPPING SRL. Mai exact eMAG va înghiţi această firmă, care va dispărea din documentele oficiale, iar operaţiunea este considerată „benefică şi profitabilă din punct de vedere economic, conducând la o administrare şi desfăşurare eficientă a activităţii”.

În proiectul de fuziune se precizează că situaţiile financiare folosite la stabilirea condiţiilor fuziunii sunt cele de la data de 31 martie 2016. De 5 ori apare data respectivă în acest document şi de 4 ori în hotărârile acţionarilor/asociaţilor, ceea ce înseamnă că nu este o greşeală de redactare. OK, este o şmecherie sau doar o aliniere la anul fiscal din nu ştiu ce ţară, dar întrebarea e următoarea: sigur este corectă/legală această alegere din moment ce DANTE INTERNATIONAL SA a devenit acţionar la FASHION DAYS SHOPPING SRL după data de 31 martie 2016, mai exact pe 12 aprilie 2016?! Doar întreb…

Firma aparent mai mică o înghite pe cea mare

Aparent anormal la această fuziune este faptul că firma absorbită FASHION DAYS SHOPPING SRL are un capital social de peste 6 ori mai mare decât societatea absorbantă DANTE INTERNATIONAL SA, mai exact 7.191.430 lei versus 1.152.989 lei. Desigur, nu capitalul social este decident în această combinaţie, ci valoarea de piaţă a celor două companii. Iar aici diferenţa este enormă, dacă luăm în considerare evaluările menţionate în documentele fuziunii.

Astfel, valoarea de piaţă a societăţii FASHION DAYS SHOPPING SRL este de 21.754.000 lei, iar a companiei DANTE INTERNATIONAL SA (eMAG) este de 1.065.615.000 lei.

Ambele valori au fost stabilite/estimate prin metoda Fluxurilor de Numerar Actualizate, de către VERIDIO SRL Bucureşti (CUI: 33945221), firmă deţinută şi administrată de Adrian VASCU (47 de ani, cu domiciliul în Cluj-Napoca)… şi înfiinţată în ianuarie 2015! „Metoda Fluxurilor de Numerar Actualizate (DCF) a fost utilizată în evaluare deoarece reflectă capacitatea de a genera beneficii economice viitoare, având la bază bugetul elaborat de către managementul societăţilor pentru perioada viitoare” – aşa scrie în proiectul de fuziune. Şi mai scrie că evaluările menţionate au la bază situaţiile financiare de la 31 martie 2016! Ar fi „frumos” să nu fie în regulă această dată de raportare a documentelor fuziunii!

În ceea ce priveşte DANTE INTERNATIONAL SA, această companie are nişte contabili „mai ardeleni”, aşa că încă nu a fost depus la Fisc bilanţul pentru 2016 (şi anul trecut au întârziat cu raportările contabile), dar nici termenul nu a expirat (este 31 mai 2017). Pentru anii anteriori, rezultatele le găsiţi în articolul recomandat mai jos… (sursa foto: fashiondays.ro)

www.supervizor.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei