Preferinţele românilor în materie de autoturisme
Dimensiune font:
* în primele 7 luni ale anului 2015 s-a constatat o creştere la livrările totale de autovehicule * cele mai multe achiziţii sunt făcute de persoanele juridice * românii sunt din ce în ce mai interesanţi de siguranţa la volan * în materie de exporturi Dacia Duster este lider detaşat
Piaţa auto a crescut în primele 7 luni ale anului cu 15,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale depăşind 66.000 unităţi, în timp ce doar la autoturisme avansul a fost de 15,8%, în scădere faţă de luna precedentă, iunie, care este considerată cea mai bună lună a pieţei auto din ultimii şase ani, conform datelor APIA. În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primele şapte luni din 2015, de 75%, în scădere totuşi, faţă de situaţia la şase luni, când ponderea era de 77%. Cei care caută un automobil în prezent se uită mai mult ca oricând la sistemele de siguranţă. Nu e de mirare, având în vedere că România se află pe locul doi în UE după numărul de morţi din accidente rutiere. Cu o rată de 91 de persoane decedate la un milion de locuitori, România este fiind doar de Letonia (106 de persoane decedate la un milion de locuitori) în rândul statelor membre UE, conform unui document publicat de Comisia Europeană. „Clienţii sunt acum tot mai atenţi la echiparea automobilului cu sisteme de siguranţă. Dacă în 2007 nu interesa pe nimeni dacă maşina are sau nu sistem ABS, acum tot mai mulţi optează pentru echipamente suplimentare precum airbaguri pentru genunchi, sisteme de asistenţă pre-crash. Acum cel puţin 20% din vânzările noastre reprezintă automobile echipate cu sisteme opţionale de creştere a siguranţei. Cei care au familie, copii sunt acum mult mai atenţi şi doresc airbaguri pentru locurile din spate pentru a-l proteja pe copil, ceea ce reprezintă o schimbare puternică faţă de anii anteriori“ a declarat Bogdan Florea, brand manager al Volkswagen autoturisme în cadrul Porsche România. Din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), mai aflăm că producţia naţională de automobile este şi ea în creştere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. „În luna iulie 2015 s-au produs 39.406 de autovehicule, cu o creştere semnificativă, de 13,3%, faţă de luna precedentă. Cu acest volum, înregistrăm în primele 7 luni ale anului 2015, o producţie totală de 251.839 unităţi, în creştere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut. Dintre acestea, 221.335 au fost produse de către Dacia şi 30.504 de către Ford”, se arată în raportul APIA.
Exporturi în creştere
Cu cele 228.306 unităţi exportate în aceste prime 7 luni ale anului 2015, este consemnată o creştere totală de 0,2% faţă de perioada similară din 2014, comparativ cu situaţia din luna iunie, când se înregistra o scădere de 0,6%. Cel mai exportat model în primele 7 luni ale anului 2015 a fost Dacia Duster (99.707 unităţi), urmat de Dacia Logan (38.186 unităţi) şi de Dacia Sandero (36.350 unităţi). Ar mai fi de remarcat faptul că cca. 91% din producţia naţională realizată în aceste 7 luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 93% cât se înregistra anul trecut în aceeaşi perioadă. În ceea ce priveşte vânzările de autoturisme după 7 luni din 2015 top-ul pe mărci este condus de către Dacia, cu 19.822 de unităţi (36,5% din total), urmată de Volkswagen cu 5.192 unităţi (9,6%); Skoda 4.896 unităţi (9%); Ford 3.434 unităţi (6,3%); Renault 3.369 unităţi (6,2%); şi Opel, 1.928 unităţi (3,6%). Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau