foc

Dimensiune font:

Preţul lemnului de foc a crescut, în România, cu circa 250%

| 07-12-2017 04:45

Potrivit datelor din Raportul privind starea pădurilor şi industriei lemnului, prezentat de Fordaq România, preţul lemnului de foc a crescut, în ultimii şase ani, cu circa 250%, de la 120 lei/mc, în 2011, la 300 lei/mc, în 2017, dar există maxime de până la 600 de lei/mc, în sudul ţării. Documentul elaborat şi asumat de Fordaq România relevă, totodată, că, în acelaşi interval de comparaţie, variaţiile preţurilor cherestelei pe pieţele internaţionale au fost de plus/minus 10%.

3,5 milioane de gospodării se încălzesc cu lemn de foc

În România, pentru masa lemnoasă, preţul mediu a pornit, în 2011, de la valoarea de 71 lei/mc, şi a continuat în 2012 cu 85 lei/mc, apoi cu 115 lei/mc în 2014, un an mai târziu cu 155 lei/mc, în 2016 la 173,78 lei/mc, iar în 2017 la 181,29 lei/mc.

Industria lemnului din România a ajuns să plătească cel mai mare preţ pe resursa de lemn din Europa, respectiv la fag, buştean de gater, preţuri de 85-90 euro/mc.

Comparativ, pe acelaşi segment de lemn, dar şi pe răşinoase, în alte ţări europene tarifele practicate sunt următoarele: în Serbia — preţ de 45 euro/mc, în Slovacia şi Polonia (60-65 euro/mc), în Franţa (65 euro/mc) şi în Germania (80 euro/mc).

Conform Inventarului Forestier Naţional (IFN), la ora actuală, în România, suprafaţa forestieră este de 6,9 milioane de hectare, iar volumul de lemn pe picior se ridică la 2,2 miliarde de metri cubi.

Datele Romsilva arată că, în România, 3,5 milioane de gospodării se încălzesc, în prezent, cu lemn de foc. Romsilva administrează, la ora actuală, 3,14 milioane de hectare păduri de stat, echivalentul a aproximativ 47% din totalul fondului forestier naţional.


Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. VINI COM COPOU S.R.L. Iași, prin administrator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., numit potrivit Încheierii nr. 171/19.07.2017, pronunţată de Tribunalul Iași, în dosarul nr. 5373/99/2017, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 și ale hotărârilor adunării creditorilor din data de 20.06.2018, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, la data de 01.10.2018, orele 12.00, la sediul administratorului judiciar din Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor categorii de stocuri: Nr. crt. – Active propuse spre valorificare – Cantitate – Preţ unitar pe buc./litru (lei, cu T.V.A. inclus) – Valoare de pornire a licitaţiei (lei, fără T.V.A.) 4. – RIESLING ITALIAN DOC – vin vrac* – 16.828 litri – 2,00 lei/litru – 33.656,00* * În cazul în care acest activ nu se va valorifica la prețul din prezenta publicație de vânzare, în cadrul aceleiași licitații el va putea fi valorificat la cel mai mare preț oferit, cu condiția să nu fie derizoriu. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 28.09.2018, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași. Pentru participarea la licitaţie, potenţialii cumpărători trebuie să depună la sediul administratorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași, până la data de 28.09.2018, ora 12.00, documentele prevăzute în publicația de vânzare ce poate fi vizualizată pe site-ul www.insolventa.ro. Accesul direct la activul oferit la vânzare se face cu programare şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a activului care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232/212231 sau e-mail vanzari@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0749244377, 0755132471, 0232/243864.
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. Util Store S.R.L. C.U.I. 26185417, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.-Filiala Suceava, numit conform Sentinței nr. 309/03.04.2015, pronunţată de Tribunalul Suceava în dosarul nr. 3845/86/2014*, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 și ale H.A.C. din 28.03.2017, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, la data de 10.10.2018, orele 14.00, a activului: Restaurant și pensiune Luxor*** (Sc 309 mp, suprafața desfășurată 716 mp, amplasate pe un teren intravilan curți construcții 418 mp, la ieșirea din com. Marginea spre Sucevița, jud. Suceava, vis-a-vis de Muzeul de ceramică neagră Marginea), împreună cu mobilier restaurant, echipament profesional bucătărie, alte bunuri mobile. Proprietatea imobiliară este de tip P+1E+M, cu finisaje de înaltă calitate, mobilier, aer condiționat și sistem de ventilație a aerului. Restaurantul are o capacitate de 300 locuri, mobilier și echipament profesional pentru bucătărie. Spațiul de cazare este la mezanin, format din 2 apartamente și o cameră dublă fiecare cu baie proprie. Proprietatea dispune de rețea alimentare apă și canalizare în regie proprie, rețea energie electrică de la rețea locală, două boilere electrice, centrală termică și are o deschidere frontală la DN 17A de 16 mp. Valoare de pornire a licitatiei (fără T.V.A.) - 479.412,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 09.10.2018, ora 12.00, la sediul procesual ales al lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iași. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 09.10.2018, orele 14.00, toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura de la sediul procesual ales al lichidatorului judiciar în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 09.10.2018, ora 12.00. Relaţii suplimentare se pot obţine: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. la telefoanele: 0749244377, 0757545545, 0232/243864. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.-Filiala Suceava
Publicaţie de vânzare bun mobil SC Sanrotex SRL LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Sanrotex SRL, Sat Hemeius, com. Hemeius, jud. Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, vinde prin licitaţie publică următorul activ: 1. Bun mobil: Maşină de împachetat RVE 210 – preţ 8.882 lei. Preţul nu conţine TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 28 septembrie 2018, 12 şi 26 octombrie, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitãrii cauţiunii - 10% din valoarea bunului licitat, fără TVA; c.dovada achitãrii taxei de participare – 500 lei; d.dovada achitãrii caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxele se vor achita în contul nr. RO31BTRL00401202439798XX, cont deschis pe numele debitoarei SC Sanrotex SRL la Banca Transilvania SA. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacau cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Informaţii lichidator judiciar la numerele de telefon 0746153363, 0745630037. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
Fermierii vor primi între 165,8 şi 237 euro/ha!
24/09/2018 00:00

* aceştia au primit asigurări din partea ministrului agriculturii că vor primi avansul la subvenţia pe suprafaţă, aferentă anului 2018, in primul minut al zilei de 16 octombrie 2018 Potrivit deciziei C ...

Devalizarea firmei Lactis, pe masa judecătorilor!
24/09/2018 00:00

* cinci persoane au fost trimise in judecată de către procurorii DIICOT Iaşi, in dosarul „Lactis” * acuzaţia adusă de anchetatori este cea de gestiune frauduloasă * societatea ieşeană, care ...

Loto 6/49, numerele câștigătoare de duminică, 23 septembrie, 2018
23/09/2018 18:56

 LOTO, LOTO 6/49. Numerele castigătoare de duminică, 23 septembrie, 2018 Loto 6/49 34   23   15   47   4   14  Joker 24   22  & ...

Conflictul din PSD a depreciat leul
23/09/2018 17:16

Evoluţia perechii euro/leu a fost una crescătoare, influenţată de conflictul din PSD dar şi de revenirea aversiunii faţă de risc, in timp ce apropierea datei la care companiile achită taxele şi impozit ...

 

Start Activ - Participă la prima sesiune de selecţie a planurilor de afaceri!
22/09/2018 11:17

                           Nord Est Start Activ 156.047 Lei Finantare Nerambursabilă    

Au început lucrările la primul tronson de drum judeţean finanţat de stat
21/09/2018 00:00

Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi a emis ordinul de incepere a lucrărilor pentru drumul judeţean 248A - intersecţie DC 73 Grieşti - limită judeţul Vaslui. Acesta va fi ...

CARAVANA DE INFORMARE  în Suceava, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie joi, 20 septembrie 2018, ora 10.00
20/09/2018 10:11

  Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de n ...

VEZI: Cum sa investesti intr-o afacere de succes cu ZERO RISCURI
20/09/2018 10:11

 Orice antreprenor stie ca demararea unui business nu e neaparat partea cea mai grea, cat este de fapt mentinerea afacerii functionala. E nevoie de ani de munca pana reusesti sa recuperezi investitia initi ...