Profilul liderului ideal în viziunea românilor
Dimensiune font:
Angajaţii români apreciază cel mai mult liderii care le oferă feedback şi de la care au ce învăţa * apreciaţi sunt şi cei care le întăresc încrederea angajaţilor în forţele proprii şi care le stabilesc obiective clare * acestea au fost rezultatele unui un studiu realizat de compania de training Ascendis
Capacitatea de îndrumare oferită de liderii organizaţiilor din România este pe primul loc în topul preferinţelor pe care le au angajaţii atunci când conturează portretul şefului ideal, arată rezultatele unui studiu realizat de compania Ascendis. Astfel, angajaţii români apreciază cel mai mult abilitatea şefilor de a oferi feedback şi de a-i ajuta să-şi consolideze cunoştinţele (63,5% dintre respondenţi indicând acest răspuns pentru a evalua capacitatea de îndrumare a liderilor), urmată de cea de a explica şi de a demonstra o situaţie sau o sarcină de serviciu (23,5%) şi de cea de a clarifica aspecte legate de job (13%).
Pe locul doi în topul calităţilor pe care ar trebui să le aibă liderii, în viziunea angajaţilor locali, se află capacitatea de modelare a valorilor. Astfel, pentru jumătate dintre respondenţii la chestionar capacitatea unui şef de a întări încrederea pentru obţinerea succesului este cea mai importantă contribuţie pe care o poate aduce acesta în relaţia cu subalternii, urmată de faptul că inspira dorinţa de a depune eforturi (21%) şi de faptul că susţine organizaţia (16%). Managementul pentru obţinerea de rezultate este pe locul trei în topul calităţilor preferate de angajaţi atunci când aceştia realizează portretul liderului ideal. Astfel, 53% dintre respondenţii care au evaluat această dimensiune din cercetarea Ascendis preferă liderii care stabilesc obiective ce implică folosirea la maximum a capacităţilor, 23% spun că liderul ideal realizează obiectivele stabilite, în timp ce 18% îl consideră ideal pe şeful care indică oportunitate. Doar 6% dintre angajaţii care au răspuns la chestionar spun că apreciază faptul că liderul rămâne concentrat pe activitatea pe care o are de finalizat împreună cu echipa.
Nu pun accent pe comunicare
În mod surprinzător, abilitatea de comunicare a liderilor a primit cel mai mic punctaj din partea angajaţilor care au fost invitaţi să realizeze portretul liderului ideal. Totuşi, angajaţii apreciază cel mai mult, în cadrul acestei dimensiuni analizate, liderii care se asigură că toată lumea a înţeles ce are de făcut în cadrul unei sarcini de serviciu (30%) şi pe cei care organizează comunicarea (25%).
„Practic, din acest răspuns reiese că angajaţii români ar alege un manager pragmatic şi orientat către rezultate, în detrimentul unuia sociabil şi comunicativ. Este un semn clar de maturitate. Mai remarcăm şi că oamenii au aşteptări foarte clare de la şefii lor”, spune Marius Opriş, Partener Ascendis.
În ceea ce priveşte rezultatele înregistrate în cadrul celorlalte dimensiuni analizate, rezultatele cercetării arată că, la categoria „managementul performantei”, angajaţii au acordat cele mai mari punctaje capacităţii liderilor de a stabili, prin colaborare, planurile de dezvoltare (37% dintre respondenţi) şi de a crea obiective privind performanţa (28%). La dimensiunea „mentalitate de manager”, angajaţii spun că apreciază cel mai mult liderii care implică angajaţii (32%), care susţin un mod de gândire pozitivă (25%) şi care inspiră încredere (17%).
Legat de competentele de leadership privind construirea relaţiilor de lucru, angajaţii vor un lider care dezvoltă ideile proprii şi pe ale altora (47%), iar la cele privind câştigarea încrederii, cei mai apreciaţi sunt liderii care acţionează cu integritate (41%). Cercetarea Ascendis a fost realizată pe un eşantion de aproximativ 500 de persoane. Respondenţii sunt angajaţi din toată ţara care lucrează pe poziţii de specialişti, middle şi top manageri în companii multinaţionale şi româneşti din diverse sectoare de activitate (bunuri de larg consum, industrie grea, automotive, producţie de componente pentru avioane, retail, servicii financiare, IT, telecomunicaţii, turism, farma, servicii de distribuţie). Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau