Record pentru retailul românesc
Dimensiune font:
Retailul modern românesc a atins un nou record, ajungând la 60% cotă de piaţă * această creştere a avut loc în primul trimestru al anului 2016 şi reprezintă un pilon principal în creşterea consumului * studiul efectuat de GfK arată că românii s-au mai relaxat odată cu slăbirea presiunii economice şi se orientează spre produse mai scumpe
Retailul modern reprezintă un pilon principal de creştere a consumului, atingând o cotă de piaţă record, de 60%, în primul trimestru al anului 2016, potrivit unui studiu de piaţă realizat de GfK. „Dacă până în 2008, retailul modern creştea cu aproximativ 2-3 puncte procentuale anual în detrimentul celui tradiţional, în primele trei luni ale anului creşterea este semnificativă, de 4 puncte faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, afirmă Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România (companie care a realizat studiul GfK Consumer Panel Services). „Consumatorul român s-a mai relaxat, odată cu slăbirea presiunii economice. Primul trimestru din 2016 a însemnat un nou început pentru jucătorii din FMCG, odată cu creşterea puterii de cumpărare a românilor datorată reducerii TVA la produse alimentare si băuturi non-alcoolice şi a creşterilor salariale. Beneficiul este că aceşti bani în plus în buzunarul consumatorilor se întorc acum în consum, iar 2016 dă semne bune de continuare a creşterii”, concluzionează Raluca Răschip.
Hipermarketurile înregistrează cea mai mare rată de creştere dintre toate canalele. Acestea câştigă mai bine de un punct procentual, până la 29% cotă de piaţă datorită creşterii valorii coşului de cumpărături. În afară de coşuri mai mari de cumpărături pentru fiecare vizită, supermarket-urile sunt vizitate de mai multe gospodării şi ajung la 17% cotă de piaţă. Discounterii arată o traiectorie diferită de creştere, reuşind să crească şi frecvenţa de cumpărare.
Se schimbă comportamentul de cumpărare
Cele mai recente analize din studiile de monitorizare a consumului casnic ne arată că românii optează pentru coşuri mai mari de cumpărături, mai ales în comerţul modern. Aceste prime trei luni ale anului urmează tendinţele de consum remarcate după prima reducere de TVA din iunie 2015. Valoarea bunurilor de larg consum este cu 0,4% mai mare, în contextul unei deflaţii alimentare de 6%, ceea ce se traduce într-o creştere de 3,5% în volum pentru cumpărăturile pentru acasă. Românii continuă să facă uptrading, adică să achiziţioneze mărci şi categorii de produse mai scumpe.
Categorii tinere, precum peştele şi fructele de mare, specialităţile de brânză sau cidrul sunt cele mai dinamice, oferind oportunităţi brandurilor şi retailerilor să inoveze şi să creeze experienţe unice pentru consumatori. Creşterile din aceste categorii precum şi din altele cum ar fi lactatele, snacks-urile sărate, apa, băuturile răcoritoare şi cele spirtoase sau vinul şi cele de îngrijire personală vorbesc foarte clar despre nevoile consumatorilor de diversificare şi de încercare a unor produse nou intrate în consum. Rezultatele provin din studiul GfK Consumer Panel Services care monitorizează consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, în 3000 de gospodării. Datele sunt valabile pentru primul trimestru al anului 2016. Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau