asf

Dimensiune font:

Schimbarea conducerii ASF îi îngrijorează pe transportatori! FORT: „Conducerea ASF a protejat echilibrul pieţei de RCA”

| 07-11-2018 17:48

* Augustin Hagiu, preşedintele FORT: „Comisia Europeană a încercat, influenţată de poziţia asigurătorilor, să elimine funcţionarea tarifului de referinţă din legea RCA”
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) este îngrijorată de schimbările preconizate la nivelul conducerii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi consideră că politizarea excesivă pe acest subiect trebuie evitată, în interesul asiguraţilor persoane fizice şi juridice.

Eliminarea tarifului de referinţă nu se justifică, atât timp cât el nu reprezintă o piedică sau un plafon, ci doar un reper, iar tarifele reale sunt la jumătatea lui, aşadar este clar că piaţa funcţionează corect, subliniază Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
Domnia sa ne-a declarat, ieri: „Acum avem tarife la jumătatea celor de referinţă, cu alte cuvinte piaţa poate să ofere reduceri majore faţă de tariful de referinţă calculat de ASF. Ce nu funcţionează în contextul acesta?”.
Printr-un comunicat de presă, reprezentanţii FORT au transmis: "Comisia Europeană (CE) a încercat, influenţată de poziţia asigurătorilor, să elimine funcţionarea tarifului de referinţă din actuala lege RCA, însă actuala conducere a ASF s-a poziţionat corect, protejând unul din elementele cheie care au adus piaţa asigurării obligatorii auto în starea actuală de echilibru. (...). La un an şi jumătate de la intrarea în vigoare a noii legi RCA, orice schimbare la nivelul structurii de conducere a ASF, este cel puţin nepotrivită, cu atât mai mult cu cât Comisia Europeană încearcă prin orice mijloace să determine revenirea la situaţia din 2016, situaţie ce a generat explozia tarifelor RCA pe segmentele transporturilor comerciale, dar şi profituri uriaşe pentru asigurători".
Potrivit preşedintelui FORT, Comisia Europeană a transmis o scrisoare de infringement României, ca urmare a poziţiei asigurătorilor de la noi din ţară, din 2017, care s-au plâns la CE că s-a modificat legea RCA, iar ASF a trebuit să modifice anumite prevederi legale. "Mie îmi este teamă, însă, că, dacă are loc o schimbare la nivelul conducerii ASF, Comisia Europeană va reveni şi dacă cei care vor veni în fruntea Autorităţii nu vor avea capacitatea şi pregătirea celor pe care îi vor înlocui, s-ar putea să ne trântească înapoi în 2016, când acest tarif nu exista".
Conform domniei sale, comunicatul FORT vine în contextul "mişcărilor politice pentru a schimba conducerea Autorităţii", subliniind că nu este bine să schimbăm lucrurile atunci când ele funcţionează.
La noi în ţară, piaţa poliţelor RCA este în echilibru, dar mai sunt lucruri de făcut (trebuie să avem un grad de acoperire mai mare şi să eliminăm anumite tendinţe de a creşte nejustificat valoarea despăgubirilor), însă lucrurile acestea se cunosc şi sunt asumate de către toţi jucătorii implicaţi în piaţă, aşa că trebuie doar să avem continuitate, a mai spus domnia sa, precizând că în cazul în care conducerea ASF se schimbă după 17 luni de la apariţia noii legi, obţinem efectul contrar.
Domnul Hagiu a adăugat: "Nici nu vreau să mă gândesc la ce ar urma dacă s-ar elimina tariful de referinţă la RCA. Gândiţi-vă că aveţi nevoie de pâine şi mergeţi la magazin, unde constataţi că pâinea a ajuns la preţul de 10 lei şi nu aveţi bani, sau vă luaţi una dar nu vă ajunge mai mult de o zi. La fel se întâmplă şi la RCA. Tariful de referinţă este pentru ca oricine să poată vedea cât ar trebui să coste poliţa de asigurare RCA şi, deşi are, într-adevăr, un caracter orientativ, el cântăreşte foarte mult”.
Astfel, FORT consideră că este nevoie de continuitate în mandatul conducerii ASF, care, împreună cu patronatele din domeniul transporturilor, service-uri auto, brokeraj si asigurări, şi-au propus să continue colaborarea, în perioada următoare, pentru eliminarea unor derapaje în ceea ce priveşte contravaloarea prestaţiei în service precum şi pentru creşterea gradului de acoperire pana la peste 90%.
FORT aşteaptă cu interes decizia oficială a Consiliului Concurenţei generată de finalizarea anchetei cu privire la existenţa de practici nesănătoase şi înţelegeri între vânzătorii de RCA pe zona tarifelor de primă.
Raportarea la alte state membre UE ar trebui să fie ghidată pe o raportare la contextul economic şi social în care evoluează acele ţări evoluează, consideră preşedintele FORT.

Domnia sa a afirmat: "Noi avem o putere de cumpărare a serviciilor obligatorii, cum este şi cel legat de RCA, mult mai redusă decât în Europa, pe fondul salariilor mult mai mici şi al unor operaţiuni comerciale cu profitabilitate mult mai mică (dacă mă refer la sectorul de transporturi auto), ori al unor tarife mult mai mici (dacă mă refer tot la acest sector). Astfel este evident că şi daunalitatea este mai mică în România în raport cu ţările europene, deoarece reparaţiile în România se fac la un nivel al preţurilor din service mai mic decât în UE şi evident că şi tarifele RCA trebuie să fie mai reduse, în corespondenţă cu aceste elemente, ori noi în 2016 ajunsesem la tarife care depăşeau de două-trei ori, dacă nu şi mai bine, media europeană a tarifelor pe segmentul RCA, la transporturile comerciale".

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
Licitaţie publică 22.10.2018 1.Informaţii generale privind locatorul: Comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 2. Obiectul concesionării: Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului privat al comunei Bivolari: T16 p50/16 Tabara 582,70 mp. Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului public al comunei Bivolari: T26 1133/1 Bivolari 210,0 mp. 2.1 Procedura aplicată - Licitaţie publică cu ofertă în plic; 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire; comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: documentaţia se obţine de la sediul locatorului; 3.2. Denumirea şi adresa compartimentului de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Bivolari, jud. Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.3. Preţul documentaţiei de atribure este de 50 lei. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor 18.10.2018, ora 14.00; 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor 19.10.2018, ora 14.00 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Bivolari, cu sediul în Bivolari, jud. Iaşi; 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 ex. (plic închis şi sigilat); 5. Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor 22.10.2018, ora 9.00;
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Darex Trade S.R.L., cu sediul social în sat Letea Veche, comuna Letea Veche, str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 308, jud. Bacău C.U.I. 30442730 nr. de înreg. O.R.C. J 04/684/2012, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, numit potrivit Sentinței nr. 243/12.04.2018, pronunţată de Tribunalul Bacău, în dosarul nr. 3761/110/2017, anunţă scoaterea la vânzare, individual, prin licitaţie publică cu strigare la data de 12.11.2018, ora 13.00, în conformitate cu Strategia de vânzare aprobată de adunarea creditorilor în şedinţa din data de 20.09.2018 şi cu prevederile Legii nr. 85/2014, a activelor societăţii debitoare, după cum urmează: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.*) SEMIREMORCĂ, CAROSERIA CAMION CU PRELATĂ, MARCA SCHMITZ, TIP S01, AN FABRICAŢIE 1996, NR. IDENTIFICARE WSMS6080000079206, BC-07-PSS, MASA PROPRIE 6960 KG, MASA MAX. ADMISIBILĂ 39000 KG, – 9.760,00 lei – 9.760,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.11.2018, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în data de 12.11.2018, ora 13.00, şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă şi ale strategiei de vânzare aprobată de adunarea creditorilor din data de 20.09.2018. Pentru participarea la licitaţie, potenţialii cumpărători trebuie să depună la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, str. Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi, până la data de 11.11.2018, ora 13.00, documente prevăzute în caietul de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–13.00, până pe data de 11.11.2018, ora 13.00, în baza unei programări prealabile. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0758049901, 0757545545, 0232/243864 sau e-mail secretariat@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. Manager de caz, practician în insolvență, Lucian Andronic
VÂNZARE HOTEL TRAIAN - IAȘI Subscrisele, BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. și CASA DE INSOLVENȚĂ RAVA S.P.R.L. - FILIALA BUCUREȘTI, desemnate, în Consorțiu, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei TURISM MOLDOVA S.A., prin Încheierea de ședință nr. 198/19.09.2017, pronunțată în Dosarul nr. 7658/99/2014, de către Tribunalul Iași - Secția a II-a Civilă, organizează în data de 14.11.2018, ora 15:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din București, Str. Învingătorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, ședința de licitație publică cu strigare pentru vânzarea Pachetului de active compus din: (i) Teren intravilan în suprafață de 2.442 mp, (ii) Construcție – GrandHotel Traian (situat pe 5 nivele – subsol, parter, mezanin și 3 etaje, cu o suprafață desfășurată de 6.612,92 mp), (iii) Teren intravilan în suprafață de 92 mp, (iv) Bunuri mobile ce se regăsesc în incinta Hotelului și care deservesc activitatea hotelieră. Complexul Hotelier „Grand Hotel Traian” este amplasat în Iași, Piața Unirii, nr. 1, jud. Iași. Amplasarea Hotelului asigură o deschidere favorabilă atât la strada Arcu – Cuza Vodă (artera de acces), Str. Alexandru Lăpușneanul (artera laterală), cât și la Piața Unirii – zona pietonală reprezentativă pentru municipiul Iași. Grand Hotel Traian a fost proiectat de celebrul Gustave Eiffel, iar construcția hotelului a fost finalizată în anul 1882, acesta fiind monument istoric și funcționând ca hotel clasificat de 4*. Hotelul dispune de 68 de camere, 3 Săli de conferință (Creangă, Eminescu și Caragiale) cu o capacitate totală de 500 locuri, i) restaurant - Restaurant Traian, ii) bar – London Pub și iii) cramă. Nivelul mediu al gradului de ocupare al hotelului, aferent ultimilor 3 ani, este de aproximativ 73%. Prețul de pornire a licitației este de 5.550.000 EUR, exclusiv TVA. Ofertanții care doresc să participe la licitație trebuie să depună la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel mai târziu cu două zile lucrătoare înainte de organizarea ședinței de licitație, până la ora 16:00, documentele specificate în cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achiziționat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 5.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar în contul unic de insolvență al societății TURISM MOLDOVA S.A., pe baza facturii comunicate de lichidatorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numărul 021/3199476 sau 0372724485, e-mail: bucuresti@rava.ro sau business.restructuring@bdo.ro
Loto. Șanse duble de câștiguri la tragerile de duminică, 18 noiembrie, 2018
18/11/2018 19:26

 LOTO 6/49. Numerele castigătoare de duminică, 18 noiembrie, 2018 Loto 6/49 - 48  23  15  37  35  28   Loto 6/49 Suplimentară - 42  48  10  5 &n ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 18  noiembrie 2018
18/11/2018 18:22

                                              Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, ...

Ministerul de Finanţe reaminteşte că obligaţiile fiscale achitate până la 15 decembrie se reduc cu 10% sau 5%
17/11/2018 13:33

 De asemenea, pentru contribuabilii care işi vor achita obligaţiile fiscale pană la data de 15 martie 2019, reducerea este de 5% din suma totală datorată, dacă Declaraţia unică a fost depusă prin ...

România, a doua cea mai mare inflaţie din UE, în luna octombrie
17/11/2018 13:08

 Romania a fost depăşită in octombrie doar de Estonia, cu o inflaţie de 4,5%. Locul 3 l-a ocupat Ungaria, cu o inflaţie de 3,9%, urmată de Bulgaria, cu 3,6%, precum şi de Letonia şi Belgia, fiecar ...

 

Metalul care a ajuns aproape la fel de scump ca aurul si ce l-a facut asa de pretios
16/11/2018 21:27

 Cotatia paladiului creste mai rapid decat a altor metale pretioase, ajungand la un pas de paritatea cu aurul pentru prima data in ultimii 16 ani. Livrarile limitate, deficitele mari si interesul crescu ...

Angajatii de la metrou au decis: Miercuri intra in greva generala
16/11/2018 14:57

Angajatii de la metrou vor intra in greva generala miercuri, a declarat pentru Ziare.com liderul Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou (USLM), Ion Radoi. "Noi eram pregatiti sa intram in greva de luni. ...

Un nou duș rece pentru românii cu credite în lei! ROBOR la 3 luni a crescut la 3,22%
16/11/2018 12:06

 Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a stagnat vineri la 3,44%, pentru a doua zi consecutiv. ROBOR la 6 luni este utilizat pentru calcularea costurilor creditelor ipotecare. Joi, ROBOR la 6 luni a stagnat ...

Enel X România anunţă cel mai mare plan de mobilitate electrică din ţară
13/11/2018 17:56

* Enel X Romania a fost creată pentru a oferi soluţii inovatoare, cu valoare adăugată, adaptate nevoilor consumatorilor individuali, companiilor şi municipalităţilor * punctele de incărcare prevăzute i ...