Sindicaliștii de la metrou anunță posibilă GREVĂ GENERALĂ luni. Șeful sindicatului: Ministrul a spus numai prostii, idioțenii. Nu pot asculta magăriile lui

default

Dimensiune font:

| 15-11-2018 08:31

Ion Rădoi, președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM), a declarat pentru MEDIAFAX, joi, că angajații Metrorex și-au reluat activitatea, trenurile de metrou circulă normal și n-au fost incidente în timpul grevei de avertisment din această dimineață. La ora transmiterii știrii, sindicaliștii erau în ședință pentru a stabili dacă vor face grevă generală luni, relateaza mediafax.

 



„Am văzut (n.red. - declarațiile ministrului Transporturilor, Lucian Șova, de miercuri seara). Am văzut toate minciunile pe care le-a înșirat aseară. În viața lui n-a ajuns o zi în metrou. Mi-e greu să aplec urechea la măgăriile afirmate acolo”, a precizat Rădoi.

Legat de faptul că o majorare a salariilor de la Metrou ar duce la scumpirea prețului biletului, președintele USLM a afirmat că „este o altă prostie, idioțenie”.

„Este subvenționată călătoria în funcție de câți călători sunt și cu asta basta. Ce legătură are una cu alta? Nu este nimic. Va răspunde în fața instanței pentru abuz în serviciu. Nici nu are rostul în piesă”, a subliniat Rădoi.

 

Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM) a declanșat o grevă de avertisment joi, între orele 04:00 - 06:00, iar, în această perioadă, trenurile de metrou nu au circulat. Societatea de Transport București (fost RATB) a scos, joi, în traseu liniile de tramvai, troleibuz și autobuz începând cu ora 4 dimineața, ca urmare a grevei de avertisment anunțată de angajații Metrorex, în vederea asigurării serviciului public de transport la nivelul Capitalei.

Consiliul General al USLM a respins, luni, ultima ofertă de creștere salarială lansată de Metrorex și a decis să continue conflictul de muncă, anunțând că va declanșa greva de avertisment joi, între orele 4 și 6 dimineața.

Înainte de ședința Consiliului General al USLM, Ion Rădoi, președintele USLM, a spus că, dacă nu se găsește o soluție, după greva de avertisment, va urma o grevă generală, „cel mai probabil luni dimineață”, respectiv în data de 19 noiembrie. În urmă cu câteva săptămâni, mai mulți sindicaliști de la Metrou au pichetat Ministerul Transporturilor, acuzând conducerea societăţii Metrorex că, din cauza lipsei de personal şi a alocărilor financiare insuficiente, au apărut riscuri în siguranţa circulaţiei şi a călătorilor.

Acceptarea majorărilor salariale cerute de sindicaliștii de la Metrou, care au delanșat conflictul de muncă, ar duce la o creștere a prețului biletului la 4 lei, de la 2,5 lei pentru o călătorie, a declarat miercuri seara, ministrul Transporturilor, Lucian Șova. „Așa ceva nu poate fi acceptat”, a spus ministrul, care i-a avertizat pe sindicaliști că fiecare oră care trece fără a fi semnat contractul colectiv de muncă înseamnă o scădere de un procent din majorările salariale convenite.

Șova îi acuză pe sindicaliști și pe liderul sindical Ion Rădoi de șantaj. Ministrul a mai spus că Rădoi vinde sindicaliștilor iluzii, solicitând, în cadrul negocierilor, o creștere salarială de 42%. O asemenea creștere salarială este ilegală, susține Șova, pentru că ar trebui corelată cu creșterea productivității.

Ministrul afirmă că miza reală a conflictului de muncă este contractul de exploatare a spațiilor comerciale de la metrou de către sindicate, contract care a expirat. AGA de la Metrorex a decis evacuarea spațiilor și declanșarea unei proceduri competitive pentru ocuparea spațiilor comerciale, dar comercianții nu au părăsit spațiile. „Vor fi notoficați pentru sistarea utilităților”, a spus Șova.

Ministrul a spus că veniturile din exploatarea spațiilor au fost de 2,8 milioane lei în 2016, din care administrația a primit 700.000 de lei, de 2,9 milioane lei în 2016, din care 734.000 lei pentru administrație, de 3 milioane de lei în 2017, din care 796.000 de lei pentru administrație și de 2,376 milioane lei în acest an, din care 855.000 de lei pentru administrație. Comercianții au plătit 495 de lei/an/metru pătrat în 2015, 500 de lei/mp/an în 2016, 529 de lei/mp/an în 2017 și 409 lei/mp/an în 2018.

 

Lucian Șova a spus că au avut loc, până în prezent, opt runde de negocieri. În ultimii patru ani majorările salariale de la metrou au fost de 9% în 2015, de 12% în 2016, de 21% în 2017.

Salariile la metrou sunt de 7.300 de lei pentru personalul tehnic, de 8.000 de lei pentru mecanici și de 5.300 de lei pentru personalul care lucrează noaptea. La salarii se adaugă beneficii: tichete de masă de 12 lei/zi, reducere de 75% la biletele de tren, 75% la abonamente, permis pentru 6 călătorii CFR și reducere de 99% la cazare la hotelul Zamora din Bușteni, care le aparține sindicatelor.

Ministerul a dezmințit informațiile legate de problemele de siguranță a traficului de la metrou. „În 39 de ani nu am avut niciun incident major”, a spus Șova. Ministrul crede că liderul Ion Rădoi a adus prejudicii Metrorex în ultima perioadă, vorbind despre riscuri de securitate în exploatarea metroului. „Nu există niciun element care să pună în pericol viața și integritatea călătorilor”, a spus Șova 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei