Tendinţe pe piaţa de IT din Iaşi

default

Dimensiune font:

| 08-03-2016 12:15

Mai multe companii cu birouri în oraş au anunţat pentru perioada următoare planuri de creştere a numărului de angajaţi * capitala Moldovei este unul dintre centrele importante pe care investitorii în piaţa de software şi tehnologia informaţiei îl iau în calcul atunci când pornesc sau consolidează un business

Reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii (ANIS) au anunţat că piaţa de software şi servicii IT va urca la 3 miliarde de euro, cu 10% mai mult faţă de 2015. Potrivit acestora, partea de software va reprezenta peste 2,5 miliarde de euro, în timp ce valoarea serviciilor informatice va depăşi jumătate de miliard de euro. Un alt aspect important punctat de oficialii ANIS este reprezentat de faptul că 65% din valoarea industriei de software şi servicii este generată de exporturi, în special de externalizarea de software.

 

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV

 

O măsură care va ajuta la creşterea industriei este scutirea de taxe aplicată pentru informaticieni. Astfel, şi în anul 2016, persoanele fizice angajate cu funcţie de creator de programe pentru calculator beneficiază de scutirea la plata pentru impozitul pe venitul din salariu. „Viitorul sună bine pentru Iaşi şi Regiunea de Nord-Est. În prezent, sunt peste 7.000 de specialişti IT în Iaşi. În cinci ani, industria IT ca cuprinde cei mai mulţi angajaţi din oraşul nostru. Anual, în Iaşi, avem aproape 1.100 de absolvenţi de IT de la Informatică, Informatică de gestiune, Ac şi Electronică, de unde rezultă că în doi – trei ani vom avea alţi 3.000 de absolvenţi IT şi peste 5.000 de absolvenţi non-IT, care vor putea lucra în zona de servicii externalizate“, a declarat Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant la Extind Management, în cadrul unui eveniment de business.

Varujan Pambuccian: „Tinerii trebuie să-şi dezvolte propriile afaceri“ FOTO


Potrivit celor care fac recrutări în piaţă, cele mai multe locuri de muncă disponibile vor fi pentru cele mai importante limbaje de programare precum Java, C++, dar şi pentru roluri mai noi legate de servicii de securitate, internetul lucrurilor,  back-up & Storage, mobile iOS si/sau Android. „Tehnologiile cel mai greu de acoperit vor fi cele noi emergente pe piaţa din România, pentru care încă nu exista specialişti, tehnologii precum Mac OS Developer, IoT, Ruby on Rails, Python, însp problema dificultăţii acoperirii rolurilor vacante vine şi din înaltul nivel de specializare cerut de clienţi“, a declarat pentru wall-street.ro, Maria Hoştiuc, consultant senior în recrutare IT&C in cadrul Brainspotting. Companiile de profil oferă două tipuri de servicii de externalizare, cele de tip BPO- business process outsourcing şi cele din centrele de tip SSC- shared service center. În cacazul SCC-urilor principalul client este compania mamă, în timp ce BPO-urile livrează servicii către clienţi diferiţi.

Cele mai puternice firme din judeţ

Mai multe companii cu birouri în Iaşi sau alte judeţe din Moldova au anunţat deja intenţia de a face noi angajări. Grupul francez Capgemini, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa globală de servicii de outsourcing (IT şi BPO) şi de consultanţă de business şi în tehnologie, vrea să ajungă 3-5 ani la peste 2.000 de angajaţi în România, faţă de 600 câţi are în prezent în sediile din Bucureşti şi Iaşi. „Ţinta Capgemini în România pentru anul în curs este atât creşterea cifrei de afaceri, cât şi a echipei cu 40%. Pentru următorii 3-5 ani, Capgemini îşi propune să ajungă la un număr de 2.000- 2.500 de angajaţi. Pentru a atinge această ţintă, Capgemini va continua să dezvolte centre de excelenţă în Bucureşti şi Iaşi pentru proiecte de pe piaţa locală şi pentru alte proiecte din Europa şi SUA din grupul Capgemini“, a declarat pentru zf.ro Philippe Beucher, directorul executiv al Capgemini Services România.


Pe de altă parte, grupul Specialist Computer Centres (SCC) din Marea Britanie, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii şi soluţii IT în regim outsourcing, are în plan să ajungă la 2.000 de angajaţi pe plan local în următorii trei ani, potrivit reprezentanţilor locali ai SCC. „Grupul a stabilit un procent de dezvoltare anual de 30% în ceea ce priveşte obiectivele de creştere a numărului de angajaţi. Aderând la această politică, estimăm că vom atinge 2.000 de angajaţi în următorii trei ani“, a declarat Adina Tapalagă, directorul general al SCC Services România. Pe piaţa locală, SCC activează de zece ani la Iaşi. În prezent, compania are 1.000 de angajaţi în cele două centre din Moldova, la Iaşi şi Bacău. Cifra de afaceri netă a SCC Services România s-a situat la 44 de milioane de lei, potrivit datelor transmise la Fisc, în timp ce profitul a fost de 3,8 milioane de lei.


Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii estimează că în acest an productivitatea per om/ per an ar putea ajunge la 32.400 de euro.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei