Un an de neputinţă la Fortus

default

Dimensiune font:

| 24-09-2014 05:01

Administratorii fostului Combinat de Utilaj Greu invocă dificultăţile economice pentru a şterge din ruşinea eşecului primului an de reorganizare a companiei. Aceştia vor solicita instanţei de la Târgu Mureş prelungirea perioadei de reorganizare a Fortus. După un an de implementare a planului care ar fi trebuit să salveze fostul colos economic ieşean, acesta a înregistrat pierderi de 21,8 milioane de lei, cu mult mai mari decât cele prevăzute iniţial.

Administratorii fostului Combinat de Utilaj Greu au făcut public raportul oficial al primului an de reorganizare a companiei ieşene. Pierderi mult peste cele prevăzute, vânzări semnificativ mai mici şi onorarii de administrare sunt doar câteva dintre coordonatele „bifate” de consorţiul care coordonează situaţia Fortus SA Iaşi la finalul primului an de reorganizare judiciară. Astfel, după primele 12 luni de implementare a planului de reorganizare, veniturile din exploatare realizate de mâna de angajaţi care încă mai lucrează în secţiile Fortus s-au ridicat la 18,2 milioane de lei. Cu toate acestea, veniturile pentru această perioadă stabilite în plan erau de nu mai puţin de 40,5 milioane de lei. Concret, în ultimul an, activitatea de exploatare de la Fortus a înregistrat pierderi de 21,8 milioane de lei, faţă de cele 16,9 prevăzute prin plan. „Datorită specificului de utilaje de mare tonaj şi complexitate, cu ciclu lung de fabricaţie şi fiind la mijlocul anului (planul de reorganizare a fost confirmat pe data de 12 iulie 2013 – n.red.), când portofoliile pentru investiţii ale partenerilor noştri pentru anul 2013 erau încheiate, pentru primele trimestre de reorganizare judiciară nu s-a reuşit acoperirea cu contracte şi comenzi la nivelul necesar, societatea fiind nevoită să contracteze doar piese de schimb sau completări ocazionale oferite de clienţi”, explică administratorii eşecul realizării rezultatelor propuse în planul de reorganizare a Fortus SA.

 

Cheltuieli reduse prin demisie

În schimb, managerii Fortus au reuşit să reducă în ultimul an cheltuielile cu plata salariilor. Trimiterea în concediu fără plată a angajaţilor a adus economii de 4 milioane de lei fostului Combinat de Utilaj Greu. Astfel, conform planului de reorganizare cheltuielile salariale erau estimate la 20,01 milioane de lei, dar au fost efectuate plăţi de doar 16 milioane de lei. Explicaţia consorţiului care administrează compania este că „fondurile băneşti necesare achitării drepturilor salariale curente se vor asigura pentru fiecare subunitate şi sector în parte, în limita resurselor financiare asigurate din producţia realizată de aceasta şi funcţie de rezultatele obţinute de fiecare salariat în parte”, după cum se arată în raportul consorţiului format din Eurobusiness LRJ SPRL şi ISD Insolvency. Pe lângă această explicaţie, diminuarea cheltuielilor salariale din primul an de reorganizare s-a datorat şi reducerii numărului de personal, prin pensionări şi demisii, de la 680 de salariaţi la începutul reorganizării judiciare la 625 de salariaţi în activitate la data de 30 iunie 2014.

 

Vor prelungirea agoniei

Având în vedere rezultatele prezentate de consorţiul de administratori după primul an de implementare a planului de reorganizare, cele două companii specializate în insolvenţă au decis că au nevoie de mai mult timp. Astfel, recomandarea acestora este de prelungire a perioadei de implementare a planului. „Având în vedere rezultatele prezentate, consorţiul de administratori judiciari recomandă modificarea şi prelungirea perioadei de implementare a planului. Raportat la premisele avute în vedere la elaborarea planului, reinserţia societăţii în circuitul comercial este de durată, raportat la obiectul de activitate, dimensiunea şi structura societăţii. Contextul economic dificil, constrângerile mediului economic şi lipsa accesului la resurse sunt factori care vin în sprijinul recomandărilor administratorilor judiciari”, se arată în concluziile raportului de evaluare. 

 

După suspendarea deciziei de intrare în procedura de faliment, administratorii Fortus susţin că au început să apară şi contractele pentru export. Printre companiile care ar fi comandat produse făcute la Iaşi se numără JK Service din Belgia, DAB Grecia, Intertrade Beofon Serbia, Philips Kiln Anglia, BH Wachtberg Germania sau Lafarge România.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei