Vânzări duble pentru McDonald's şi KFC în România
Dimensiune font:
Un restaurant McDonald’s vinde în medie în România de 1,62 milioane de euro pe an, de două ori mai mult decât media de la nivel mondial, conform ZF. Situaţia este similară şi în cazul KFC, un restaurant din acest lanţ câştigând, în România, 1,1 milioane de euro, aproape dublu faţă de media mondială, de 600.000 de euro. Rezultatele celor doi lideri pe piaţa restaurantelor fast-food atât la nivel mondial, cât şi pe piaţa locală se explică prin avântul pe care l-au luat în România restaurantele cu servire rapidă şi shaormeriile, în condiţiile în care veniturile românilor au scăzut ca urmare a crizei financiare.
Comparativ cu restaurantele clasice, produsele oferite de cele de tip fast-food sunt mai ieftine şi mai căutate, deşi sunt considerate a fi mai puţin sănătoase. Un meniu la McDonald’s costă, în medie, 10-15 lei, sub media unei mese de prânz la un restaurant clasic. La polul opus, un alt lanţ internaţional de pe piaţa fast-food, grupul american Subway, are, în România, o cifră de afaceri medie per restaurant de 200.000 de euro, în vreme ce media la nivel mondial este aproape triplă, de 500.000 de euro. Situaţia diferită între cele trei branduri poate fi dată şi de faptul că McDonald’s şi KFC sunt pe piaţă de circa două decenii, de la mijlocul anilor ’90, când niciun alt brand „capitalist“ din industrie nu îşi făcuse curaj să atace România. La polul opus, Subway este prezent pe piaţa locală doar din 2012, spre deosebire de McDonald’s, care a intrat în 1995, şi de KFC, adus în România tot la mijlocul anilor ’90. În prezent, McDonald’s deţine 67 de restaurante în România, iar KFC are 58 de unităţi. Subway a reuşit însă ca în mai puţin de patru ani să ajungă la 27 de restaurante. Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau