Vânzările online în asigurări, doar 1% din total prime brute subscrise

default

Dimensiune font:

| 04-09-2018 13:03

* valoarea asigurărilor vândute online de majoritatea nbrokerilor este sub 2.000 de lei pe asigurare * persoanele fizice sunt cele care achiziționează asigurări online şi doar unul din 33 de brokeri a distribuit şi pentru persoane juridice

Un studiu realizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) privind utilizarea canalelor alternative de vânzare de poliţe de asigurare de către brokeri arată că piaţa vânzărilor de asigurări online a fost de 64 de milioane de lei în 2017 şi doar 29 de brokeri utilizează metodele electronice de plată. Din păcate, vânzările online în asigurări reprezintă doar puţin peste 1% din total prime brute subscrise la nivelul anului trecut. În urma analizei, se remarcă faptul că cel mai multe vânzări de poliţe online se realizează prin intermediul eMAG Asigurări.

Din 298 brokeri de asigurare și/sau de reasigurare, 48 de brokeri utilizează canale alternative, din care 33 de brokeri distribuie prin internet. Astfel, 29 de brokeri acceptă metode electronice de plată. Aceste cifre sunt reliefate de un studiu al ASF care a derulat o analiză privind utilizarea canalelor alternative online în distribuția de produse de asigurări. Analiza s-a realizat pe baza unui chestionar transmis prin e-mail, către un număr de 298 brokeri de asigurare și/sau de reasigurare, activi la data de 20.05.2018.

Primele intermediate online au însumat peste 64 milioane lei în anul 2017, reprezentând 1,081% din total prime subscrise de către brokerii de asigurare și/sau de reasigurare. La nivelul societăților de asigurări se estimează un procent de 5% prime intermediate online. Vicepreședintele sectorului de asigurări-reasigurări din cadrul ASF, Cornel Coca Constantinescu a declarat că „această primă analiză arată că, deși piața de distribuție online este încă redusă, trebuie promovate politici pentru dezvoltarea acestora. S-au luat deja măsuri în acest sens. Cetățenii trebuie să aibă acces cu ușurință la asigurări, asigurările trebuie să fie aproape de oameni, ca niște servicii de bază pentru a le asigura confortul unei vieți în care riscurile inerente care ne înconjoară să fie cât mai reduse. Şi vorbim nu numai de vânzări online dar şi de soluționarea daunelor când riscurile se manifestă. Internetul, digitalizarea, şi-au găsit locul în viața fiecăruia, fiecare are un telefon mobil. Ar trebui ca acesta să fie vehiculul principal de comunicare și obținere de servicii de asigurare și post-asigurare în funcție de nevoile fiecăruia, la momentul în care are aceste nevoi”.

Conform studiului, s-au intermediat în proporție de 95% produse din clasa X - „Răspundere civilă pentru utilizarea vehiculelor auto terestre". Pe locul doi se situează produsele de asigurare din clasa XVIII - "Asistenţă persoane în dificultate în timpul deplasărilor", cu aproximativ 2,77%. Raportând la volumul total de prime intermediate în anul 2017 (online și offline), pentru aceleași clase de asigurări generale, pentru care s-au intermediat și produse de asigurare și prin canalul on-line, se constată faptul că 1,81% din produsele intermediate pe clasa X – „Răspundere civilă pentru utilizarea vehiculelor auto terestre”, s-au intermediat prin canalul online, iar pentru produsele din clasa XVIII – „Asistenţă persoane în dificultate în timpul deplasărilor", s-au intermediat prime de asigurare on-line, în anul 2017, în procent de 4,35%.

Directorul Direcției Supraveghere, Control Intermediari și Reguli de Conduită, Călin Rangu, menționează: „Ca parte a politicii sale, ASF a dezvoltat platforma InsurTech pentru promovarea inovației în asigurări, parte a proiectului european în care este parte activă, ca un loc în care se pot întâlni ideile inovatoare cu cerințele pieței de asigurări, cu nevoile asiguraților, cu tendințele manifestate pe piața europeană”. Deja platformă numără 21 de membrii, 10 membrii firme de IT și 11asiguratori sau brokeri. Platforma are 11 parteneri, asociații ale pieței de asigurări, de IT, huburi de inovație.

Studiul ASF relevă că doi brokeri însumează peste 51 milioane lei prime subscrise pe canalele online. Din analiza Economica.net reiese că Safety Broker îşi adjudecă cel mai mare procent de vânzări online datorită parteneriatului pe care îl are cu platforma eMag. Prin Dante International S.A., care este asistentul său de brokeraj, Safety Broker de Asigurare S.R.L oferă poliţe RCA la opt asigurători acreditaţi pe poliţe RCA. Aşa cum ne-a declarat Viorel Vasile, acţionarul Safety Broker, „Alături de eMag mai lucrăm cu 7-8 site-uri prin care vindem asigurări online. Tipul acesta de poliţe reprezintă cam 5% din totalul asigurărilor intermediate de noi. Din păcate, momentan, acesta este nivelul maxim. Doar poliţele RCA şi asigurările de călătorie au o procedură simplificată, iar asigurătorii se multumesc cu o copie a poliţei de asigurare. Pentru celelalte tipuri de asigurări, este impus prin lege ca asigurătorul să deţină o copie a asigurării semnată în original de client. Acest fapt creşte costurile asigurării şi limitează foarte mult dezvoltarea pieţei asigurărilor online”.

Studiul ASF arată că persoanele fizice sunt cele care achiziționează asigurări online şi doar unul din 33 de brokeri a distribuit şi pentru persoane juridice. De asemenea, valoarea asigurărilor vândute online de majoritatea nbrokerilor este sub 2.000 de lei pe asigurare. Conform studiului circa 20 de brokeri folosesc platforme tehnice externalizate. Principalele trei criterii care stau la baza deciziei de accesare a unei aplicații/platforme online, în vederea achiziționării unui produs de asigurare sunt: accesibilitatea; timpul redus alocat achiziției şi totodată simplitatea procesului de achiziție, lipsa birocrației.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei